Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - gt3000

#1
Model S / Sv: Drive unit failure
tirsdag 13. januar 2015, klokken 17:05
Otto, hvor var det du leste at mye av komponentene i understellet kommer ifra forrige mercedes E klasse?

Vennligst legg inn en link til siden der du såg det.
#2
Model S / Sv: Gummipakninger rundt dører og panoramatak
onsdag 08. oktober 2014, klokken 16:10
Jeg har hatt en rammeløs bil i 15 år (1991 gt 3000 vr4 modell kjøpt i 1999), og har aldri smørt inn dørlistene.

Har aldri hatt noen problemer med gummi listene.
#3
På min gamle 91 mitsubishi gt 3000 vr4, så får jeg også et ganske kraftig "klakk" i firehjuls drivverket mitt hvis jeg slipper gassen og gasser på igjen med en gang.
Så derfor unngår jeg det med å kjøre "snilt" med gassen.
Husker en kompis som ikke hadde så peiling med å kjøre sportsbil, vi skulle til molde for å se en film, og det var en pine å sitte på med han, da han kjørte så rykkete at jeg trodde drivverket skulle ta kvelden der og da.
Syntes VELDIG synd på min gamle bil.
Siste gangen jeg la han kjøre for å si det sånn.

Så det lille "kjipe" tipset mitt, er derfor å kjøre med minst mulig regen, klart det blir dyrere i strømforbruk, men regner med at levetiden blir desto bedre på drivverket.

Her er en link til insideevs.com som har en del vettuge ting på hjertet angående problemet.
http://insideevs.com/real-imagined-tesla-model-s-drivetrain-defective/
#4
Hvor har du lest at mesteparten av understell og drivverk er fra mercedes?
Jeg har fått med meg at kun dempersystemet (airmatic), og gearhendelen er fra mercedes.
#5
Leste siste autofil som har testet model s i dynobenk, og der kom det fram at den hadde over 4000nm.
Det er vel idet bilen går fra stillestående og oppover, så blir dreiemomentet gradvis lavere, pga at den har ett gir.
Siden dyno'en ikke gikk høyere, så må det vel bety at drivverket blir ganske mye belastet.
Det kan vel være en god grunn for at drivverket blir litt slitt etter lengre tids hard akselerasjon fra lav fart?
Har selv en gt 3000 hvor drivverket også er litt klunkete når jeg slakker opp og går fort på gassen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA