Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tkathulevej

#1
Zoe / Sv: Den store vintertesten; 225km
mandag 06. februar 2017, klokken 18:51
Ahh, samme indlæg, samme tid :-)

Jeg benytter canZE. Der er i hvert fald en side der viser batteri(modul) temperaturer.

/tka
#2
Zoe / Sv: Den store vintertesten; 225km
mandag 06. februar 2017, klokken 18:49
http://canze.fisch.lu/

MVH Thomas KA
#3
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: reset cc version 2.2
tirsdag 27. januar 2015, klokken 23:15
Umiddelbart virker det som om, at batterikapaciteter justerer op af sig selv efter nogen tid, hvis man blot skifter batterier uden at resette. Ved ikke om der evt. er nogen risiko (for at belaste batterier) ved dette.

En anden ting er, at det kunne se ud til, at de blot har fjernet 'jumper-klodsen' på ver. 2.2. Selve loddestedet er der endnu. Gad vide om man stadig kan resette ved at kortslutte de rigtige steder (har dog ikke selv turdet prøve)?

/tka
#4
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Samme bremseskiver frem og bak ?
lørdag 04. oktober 2014, klokken 22:12
Ja, belægningerne på bremseklodser er ens. En anden måde at 'snyde', kunne være at benytte belægninger der er slidt eller slebet 1-2 mm. Mon ikke de tykke skiver vil kunne anvendes bag også....
#5
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Samme bremseskiver frem og bak ?
fredag 03. oktober 2014, klokken 15:08
På min Buddy 2006 er bageste skiver også tydeligt tyndere end de forreste. Nødvendigheden af forskellen skyldes formentlig, at kalibrene ikke er helt ens (der er håndbremsefunktion indbygget bag). /tka
#6
Ja, idéen om at tvinge folk til ikke selv at udføre, hvad jeg vil kalde ganske almindelige vedligeholdelsesopgaver, giver sikkert nogle hurtige penge i værkstedskassen. - Og jeg vil da også mene, at dette kan være acceptabelt i forbindelse mere nyere køretøjer, omfattet af garanti osv.

Men, man skal nok ikke regne med at forretningsmodellen udløser den mest venlige omtale (og dermed 'gratis' reklame) blandt ejere af ældre Buddy, som måske ofte har mere hobbypræget tilgang/budget. Særligt ikke, når der er tale om et køretøj, som reelt ikke selv lader sig transportere over bare lidt længere afstande til og fra værksted   >:(
#7
At kilometerstand gemmes i CD er jo sådan set fornuftigt. Men statistik + batteristatus (altså kapacitetsprocenter) lyder ganske rigtigt mærkeligt. - Men det virker altså sådan.

Man skulle så tro, at hvis der findes metode at resette CD, kunne man omgå problemet med at man (tilsyneladende) ikke selv kan resette CC 2.2 uden (ikke offentlig  >:() Buddy Electric software...
#8
Ja, jeg er temmelig sikker. Jeg gemte ikke filer, men aflæste direkte i HyperTerminal efter tryk på trip-reset. Det virker som om disse informationer faktisk gemmes i Car Display (selv de givetvis læses og behandles i Car Controller).
#9
...tråd flyttet til 'Avanserte Reperasjoner':  http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14884.0.html

/tka
#10
Så fik jeg testet dette, og ja, det går sandelig at trække Service Report også på Car Controller 2.2 (med USB port)  :D

Her er vejledningen:

1. Med slukket tænding på Buddy tilsluttes PC til Car Controller med USB kabel.
2. Afvent PC melder 'installerer...', og efter lidt tid 'ny hardware klar til brug...'
3. Der er nu kommet en ny COM port, som kan findes under PC'ens 'Enhedshåndtering -> Porte -> USB Port'
4. Notér nummeret på USB-porten (i mit tilfælde blev det COM5)
5. Start Hyperterminal og forbind til COM port med ovenstående nummer (baudrate kan vælges optil 19200).
6. Tryk på 'Trip Reset' i Buddy (stadig med slukket tænding).
7. Nummer kommer Service Report i Hyperterminal vinduet  ;)  :D

....Så mangler man bare at kunne resette Car Controller 2.2. Har prøvet den lille sorte kontakt direkte på printet (ved siden af Jumpers, men dette genstarter blot CC. Ingen reset, desværre  :(    ...tør ikke rigtigt eksperimentere med jumpers endnu  :P

PS. har i øvrigt prøvet at montere to forskellige Car Controllers i min Buddy. Får ud samme Service Report (statistik, misuses etc.). Desuden viser kilometerstand osv. det samme med de to CC.  ...Disse informationer er altså ikke lagret i CC !?? (...så må det vel være i instrumentering?)

TKA, Danmark
#11
PS. Jeg har i øvrigt to Ver. 2.2 Car Controllers. Den ene har plads til jumpers, den anden ikke (se billedet). Nogen som ved om man kan 'resette' eller gøre andet via jumpers på CC 2.2 ?
#12
Hej Jarle,

Tak for den interessante oplysning. Det vil sige, at du bare slutter PC til CC med USB-kablet. Og så Hyperterminal efterfulgt af tryk på trip-reset (uden tænding), og så kommer rapporten ud?

Vh /tka
#13
Hej Eksperter,

Prøvede med dettte indlæg under Kewet/Buddy forum. Men det hører måske bedre hejmme her.

Min Buddy 2006 har Car Controller Version 2.2 (så den er vel udskiftet på et tidspunkt?). Er der nogen her, som ved om det går at kommunikere med denne CC. - Tage ud Service Report (synes ikke umiddelbart RS232 + Hyperterminal virker), resette osv. ?

Jeg bor ret så langt væk fra Buddy service mulighed her i Danmark, og så er det jo ret så fjollet, hvis man er helt handlingslammet mht. disse operationer  :-\
#14
Tidlige: Buddy / Kewet / Service Report etc. med CC Version 2.2
lørdag 31. mai 2014, klokken 11:53
Hej Buddies,

Min Buddy 2006 har Car Controller Version 2.2 (så den er vel udskiftet på et tidspunkt?). Er der nogen, som ved om det går at kommunikere med denne CC. - Tage ud Service Report (synes ikke umiddelbart RS232 + Hyperterminal virker), resette osv. ?

Er
#15
Ahh, jeg ser nu på Buddy at brake-potmeter 'wiper' er ført tilbage til Curtis gennem relæ, som kun er sluttet, når bremsepedal er nedtrådt. Det betyder, at 5-2 ALTID vil være tilstede når pedalen ikke er nedtrådt (pga. for lav spænding på 'wiper' fault). Når bremsepedal aktiveres forsvinder 5-2 :-).

Altså: der vil formentlig kun være regen. når bremse er trådt (...men måske styrken kan reguleres på potmeter)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA