Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tjodrik

#1
Heisann,

Nå som "Elli" er solgt, trenger jeg ikke delebilen lengre.

Det er en sort 2008 modell Reva med følgende mangler:

-Batteripakken er tatt ut (dårlige men har alle sammen).
-Lader er defekt (starter ikke lading)
-Mangler frontlykter

Ellers så er bilen komplett med alle andre deler og gode sommer og vinterdekk.

Jeg har selv kjørt bilen dit den står i dag i Porsgrunn.

Bud ønskes enten via mail eller telefon :-)

PS:Referansebilde, samme som på bildet.
#2
Hei og hopp,

en liten oppdatering på prosessen med å få igang batteriene i min lille Reva:-)

Nå har jeg hatt lader fra jobben stående på i 4 dager, og har foretatt noen nye målinger:
Alle batteriene ligger på 6,36v og totalt 52v på hele pakken i hvilespenning.

Syrevekten ligger på 127,5.

Vi jobber med gaffeltrucker og slikt, så jeg har tilgang til rekondisjoneringslader (har hatt den på 2Ah og 63v)

For dere som kan dette, ser dette ut til å gå rette veien?

:-)
#3
Mailadresse er sendt på PM :-)
#4
Heisann,

Det ble på bilhenger. Men når jeg kom inn og så størrelsen på "bilen", så kunne jeg fint fått plass til den inne i varebilen, ja hehe :-)

Jeg har fått kjørt den noen småturer og den er veldig artig å kjøre. Mange som smiler og barn som peker, får ganske mye oppmerksomhet med denne bilen:-). Barna vil heller kjøre i "Elli" enn i dieselbilen, så da går det rette veien:-)
Jeg var litt skeptisk til designet og at den var laget i India, men med et så flott og informativt forum som dette, så følte jeg meg ganske trygg på å kjøpe en Reva. Synes faktisk den blir bare tøffere og tøffere jo mer jeg ser på den:-)

Jeg skal rekondisjonere batteriene i pinsen og prøve og få "vekket" dem mer til live igjen. Nå går den ca 2-3 mil og er meget slapp. Om ikke dette går så må jeg bytte batteriene.

Men jeg er meget fornøyd så langt.
Noen som vet om det går greit å sette inn litt sterkere batterier? Trojan T-125 for eksempel?

Hilsen Thomas.
#5
Hei alle sammen,
Er det noen flere som har Reva i grenland? Jeg har akkurat skaffet meg en slik en og det ville vært artig å møtt noen likesinnede her i området :)

Hentet den på onsdag kveld i Oslo. Har gitt den en ordentlig vask og polering, sotet noen ruter og eller gått over det meste, så nå er det bare å få litt mer liv i batteripakken. Jeg kommer et par mil, men det går ikke fort på slutten ;)

Jeg skal få lagt til bilde ganske snart:-)
#6
Det ser ut til at det begynner å bli litt liv i batteriene, så jeg håper på det beste.

Takk for tipsene scoot:-)

Men, jeg har ei servicelampe som lyser på dashbordet, og det ser ikke ut til at denne har tenkt å forsvinne av seg selv.
Jeg har lest meg til, her på forumet, at det finner EMS og BMS monitor system som jeg kan bruke til å koble meg opp mot bilen. Hvor finner jeg disse programmene? er det en nedlasting tilgjengelig et sted?

Kjørte Reva'n til jobb i dag og det var en sann fryd! men i all ekstasen da jeg la ut på min første el-bil reise, klarte jeg å glemme ladekabelen hjemme :-( Jepp, tydeligvis er jeg en ordentlig fersking :-):-)
T.
#7
Takk for kjapp tilbakemelding :D

Da skal jeg prøve det som du nevner, men er nok redd for at jeg har "død" pakke, ja.

#8
Hei alle sammen.
Dette er min første post som helt fersk elbil eier.
Jeg kjøpte i går en 2009 RevaI, som hadde fremdriftsproblemer (jeg tenkte dette kunne være en rimelig inngangsbillett til elbil verden:-)), men jeg har da et spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med:

Når jeg vrir om tenningen så går det noen sekunder før strømmåleren begynner å bevege seg. Den "hakker" oppover til full tank (jeg har funnet ut at reléet som tikker/hakker, ligger under baksetet, er det sorte som ligger nærmest bagasjerommet ved siden av ems'n.

Jeg har målt batteriene og de viser 5.76v. med tenning av.

Bilen kan kjøres, men kun kort avstand og skikkelig slapp. Tankmåleren viser fullt men går kjapt ned ved en liten tur 3-500 hundre meter. Når jeg har latt bilen stå 1 time så gjør den akkurat det samme, tankmåler viser fullt batteri men går kjapt ned over på en liten tur.

Har noen av dere noen gode forslag til meg?

Vennlig hilsen nyfrelst elbilist :-)

 
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA