Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - KHL

#1
BMW i3 / Sv: Hvor langt etter "tomt" batteri
mandag 12. juni 2017, klokken 20:07
Kan også skrive under på at den stopper ved 0km igjen på GOM. Dersom du har mulighet for å vise % av gjenværende batterikapasitet ved å benytte knappen på venstre hendel så har du software hvor bilen stopper ved 0km/0%.
#2
BMW i3 / Sv: Koding av I3 - Hva har du gjort?
mandag 15. mai 2017, klokken 02:33
En kan be om endringer når bilen er inne til service, men tekniker må be (BMW formoder jeg) om konfigfil til bilen. Kundene belastes med 1500,- for en slik fil.
#3
BMW i3 / Sv: BMW i3 60Ah - Praktisk rekkevidde fra 80% SOC
søndag 23. april 2017, klokken 23:46
Sitat fra: JorgenM på fredag 21. april 2017, klokken 13:06

Skulle det gå riktig galt og rekkevidden bli NULL så går bilen noen kilometer ekstra etter det også. Har selv kjørt ca 5 km etter å ha passert null. Deretter stopper bilen og du får beskjed om å kjøre til et trygt sted, tror den går ca 500 meter før det er helt slutt da :)

Med ny software i i3 60Ah hvor en kan se x% av gjenstående tilgjengelig batteritid så stemmer ikke dette lengre. Bilen stanser ved 0km / 0.0%.
#4
BMW i3 / Sv: Kvalitet på ledninga på den medfølgende laderen
onsdag 01. mars 2017, klokken 14:21
@kroogie - opplevde det samme med 2 ladekabler (de billige Clipper Creek som ble levert med i3 inntil i fjor). 1. ladekabelen ble byttet tvert hos Bilia Skøyen. Når det samme skjedde med kabel nummer 2 så var det plutselig pga. feil bruk. For meg så virker det som om plasten på kappen er av for dårlig kvalitet. Virker ikke som om den tåler kuldegrader og bevegelse særlig bra. Jeg hadde uansett tenkt å skaffe meg en ladekabel som kunne fast henge ute i vær og vind så jeg ga blaffen i å få ny. Bygde inn kladden i en IP67 aluboks som nå står fast ute i vær og vind. Kjøpte en ny Siemens ladekabel som nå ligger i frunken.
#5
BMW i3 / Sv: Navigasjon og ladestasjoner
torsdag 27. oktober 2016, klokken 16:50
Dersom en kan ha de synlige i navien mens en kjører så ville det ha vært veldig enkelt å peile seg ut potensielle ladestasjoner som ligger mest fordelaktig til i forhold til ens destinasjon.
#6
BMW i3 / Sv: Navigasjon og ladestasjoner
onsdag 26. oktober 2016, klokken 22:47
Bumper denne her siden jeg sliter med litt av det samme. Er det noen her som har funnet ut hvordan man kun viser hurtigladestasjoner i kartet mens en kjører? Får bare til å vise ladere i nærheten (sirkel).
#7
BMW i3 / Sv: Faktisk rekkevidde på nye i3
torsdag 20. oktober 2016, klokken 08:28
Registrerer at bildene i artikkelen fra Side3 viser at I3en som ble testet holdt 112  og 130 km/t. Har noen lest hvilke andre tester vedkommende har utført?
#8
BMW i3 / Sv: Ladeproblemer
lørdag 24. september 2016, klokken 09:38
Karbonplastrammen i i3 en leder strøm. Dette står i de tekniske manualene til bilen.
#9
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Husmorkontakt
tirsdag 29. desember 2015, klokken 08:54
Med "største husmorkontakt", mener du schuko som håndterer tykk kabel? Jeg ville ha sjekket hva Elektroimportøren har å tilby.
#10
BMW i3 / Sv: Når får vi bilene våre?
onsdag 23. desember 2015, klokken 13:48
Vil anbefale deg å sjekke taket også. Alt som er sort på bilen (unntak for Fluid Black da) er nemlig ikke lakkert og skades/ripes veldig lett.
#11
e-Golf / Sv: Kjøre Oslo - Stavanger
søndag 13. desember 2015, klokken 12:03
Forberedelse:
Skaff deg ladekort fra Grønn Kontakt og Fortum.
Ha en laptop eller nettbrett med ladestatussidene til Fortum og Grønn Kontakt, samt hurtigladekartet bokmerket.
Ha tilgang på internett via mobil hotspot eller annen løsning.
Justere trykket i dekkene. Merk at målerne som er i luftpumpene på bensinstasjoner ofte er veldig unøyaktige. Selv de hvor en stiller inn ønsket trykk og deretter fyller luft.
Sjekk at du har vanlig ladekladd og type2 kabel på plass i bilen.

Kjøretur:
Fulladet og oppvarmet batteri (dersom dette kan gjøres på Golf da).
Kiwi i Sandefjord. Tips: Legg deg bak en lastebil og hold 90 i 100/110-sonene.
Grønn Kontakt Brokelandsheia.
Kiwi Sørlandsparken.
Grønn Kontakt Lyngdal.
Grønn Kontakt Helleland.
NB! Sørg for å sjekke status på de forskjellige laderne mens du står og lader. Da har du mulighet til å endre til alternative ladere. Laderen i Sandefjord har jeg opplevd har vært ute av drift en del ganger. En tur var det hele 4 CCS-ladere fra Fortum ute av drift mellom Oslo og Porsgrunn!

Jeg har kjørt strekningen Oslo-Stavanger tur-retur et par ganger med en i3.

Lykke til!

#12
BMW i3 / Sv: Ulyd fra bremser/hjul
søndag 16. august 2015, klokken 00:42
Ved høy og skrikende lyd fra ett av hjulene så er det, som tidligere nevnt, mest sannsynlig småstein som kommet mellom bremseskiven og varmeskjoldet. Ofte er det enkelt å bli kvitt steinen ved å dytte på forskjellige punkter på skjoldet.
#13
BMW i3 / Sv: Problemer med å lade i3 på Kiwi hurtigladere
tirsdag 11. august 2015, klokken 16:11
For de av dere som har problemer med å lade hos Fortum, prøv dette: Ring Fortum og be de om å starte ladingen på sin side. Fungerer ihvertfall på i3-en jeg kjører til daglig.
#14
BMW i3 / Sv: Dekk og felg I3
søndag 21. september 2014, klokken 20:43
Citroen tester ut samme dekkdimensjon som i3 allerede har. C4-en er visstnok utstyrt med Michelin 155/70/R19 dekk.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA