Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Allram

#1
Bestilling og levering / Sv: Levering november - desember 2017
torsdag 19. oktober 2017, klokken 15:23
Sitat fra: Espen79 på torsdag 19. oktober 2017, klokken 14:42
Snakket nettopp med delivery om status på min inventory bil som ble bestilt forrige torsdag.

Fikk beskjed om at den står på kaia i Baltimore og venter på transport over havet. Forventet levering til meg i månedsskifte nov/des.

Dere med erfaring: Hvilken båt har dere tro på at den kommer med for at dette skal holde?

Vil tro den går med Tarago som forhåpentligvis min bil også venter på. Den går vel den 22/10 fra Baltimore og ankommer Zeebrugge ~2/11. Så går det vel en 2-3 uker til før den er i Norge :)
#2
Bestilling og levering / Sv: Levering november - desember 2017
fredag 13. oktober 2017, klokken 11:01
Min ble flyttet fra desember/januar 2018 til november - tidlig desember i går kveld.

Nå står det at bilen er lastet på båt og på vei til Europa.
Regner med at det da menes at den går med Tarago fra Baltimore til Zeebrugge den 22/10. Fremme i Zeebrugge 2/11.
Så ~2uker før den er i Norge, ca levering i starten av Desember muligens?   :D
#3
Bestilling og levering / Sv: Levering desember - januar 2017/2018
torsdag 12. oktober 2017, klokken 23:19
Sitat fra: sjokomelk på torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:19
Sitat fra: sjokomelk på torsdag 05. oktober 2017, klokken 22:14
Sitat fra: sjokomelk på onsdag 27. september 2017, klokken 23:55
Bestilt: 21. september
Bekreftet: 22. september
Tildelt VIN: HF071xxx

Model X 100D, 6 seter med alle options, blå, svarte 22" felger, svarte skinnseter og karbonfiberinteriør.
Status: Planlagt for produksjon
Beregnet leveringstid: desember - Early January, 2018

Håper og tror på julepresang, siden Tesla liker å pushe på for å få mest mulig levert ut før kvartals-slutt (og kanskje års-slutt?).
Sjekket statusen min igjen nå i kveld, og nå står det "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon".
Dette er verre enn å vente på en pakke med Posten. Er ikke sunt for sjela å sjekke My Tesla flere ganger om dagen for oppdateringer  ;D
Nå har min beregnet levering endret seg til "Sen november - desember". Andre som har fått det samme?

Sjekket og har fått samme endring  ;D
#4
Det er ingen problem. Det er også slik med blant annet flere komfyrvakter som har innebygget overspenningsvern / elektronikk som har målinger/koblinger mot jord.
Så lenge dette står beskrevet i bruksanvisning til produktet at det må frakobles ved isolasjonsmåling og det fortsatt blir megget på >~500V så har personen som har utført målingen utsatt det tilkoblede produktet for spenninger det ikke er laget for og kan ha forårsaket feil på dette.
#5
Sitat fra: LarryF på tirsdag 19. juli 2016, klokken 22:33
Er det nødvendig med 2 jordfeilbrytere (type B) i forbindelse med oppkobling av 2 ladestasjoner som beskrevet i denne tråden, eller holder det med ett felles?
En jordfeilbryter type B pr. Ladepunkt:-)

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

#6
Model S / Sv: Bytte høyttalerelement?
lørdag 25. juni 2016, klokken 08:28
Sitat fra: F_P på onsdag 22. juni 2016, klokken 10:19
Okey, nå skal jeg bli rik Kvark  ::)

Foreløpig kun til biler som alt er utstyrt med Ultra Hifi, men det kommer mer  ;)

http://www.bilkomponenter.no/products/light-harmonic-premium-audio-system-til-tesla-model-s-multra-hifi

Første leveranse er allerede på vei og skal monteres i kundebil neste uke samtidig som dører lydisoleres. Utrolig spent på resultatet  8)
Hvis det settet til biler uten premium er bra, og du velger å ta det inn.. Da er jeg med!
#7
Sitat fra: Epleskreller på mandag 20. juni 2016, klokken 22:35
Sitat fra: Griffel på søndag 19. juni 2016, klokken 19:04
Sitat fra: Allram på søndag 19. juni 2016, klokken 18:55


Sitat fra: Griffel på søndag 19. juni 2016, klokken 10:31
(Lokale forskrifter i Norge er B-type uansett nett, men i andre land med TN nett vil en for enfas tilkobling normalt klare seg med en kombinert sikring/jordfeilbryter A type)

Nåja, type B vern er fordi type a kan bli mettet ved dc-lekkstrøm slik at den ikke løser ut. Gjelder uavhengig av nettype. Kommet nok krav om dette i Europa etterhvert også. :-)
Det er i et hvert fall kun krav ved flerfas tilkobling idag. A vern tar pulserende likestrøm, B vern ble utviklet når en så problemet med større trefaslikerettere og glatt likestrøm.

Elektrikeren min satte opp C-vern (i tillegg "sentralt"overspenningsvern)på de to kursene som skulle gå til elbillading (hhv 400V 16A og 32A), er det helt feil? ingen som nevner C-vern noe sted  ???

Ønsker å sette opp "Tesla-boksen" på 22kW-kursen..
C-vern som du kaller det er en sikring / jordfeilautomat med c-karakteristikk.

Det er feil. Det skal monteres en automat med c-karakteristikk samt en jordfeilbrytere type B til hvert ladepunkt :-)

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

#8


Sitat fra: Griffel på søndag 19. juni 2016, klokken 10:31
(Lokale forskrifter i Norge er B-type uansett nett, men i andre land med TN nett vil en for enfas tilkobling normalt klare seg med en kombinert sikring/jordfeilbryter A type)

Nåja, type B vern er fordi type a kan bli mettet ved dc-lekkstrøm slik at den ikke løser ut. Gjelder uavhengig av nettype. Kommet nok krav om dette i Europa etterhvert også. :-)

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

#9
Sitat fra: petersv på torsdag 26. mai 2016, klokken 19:51
Ang autopilot. Har du skrudd paa auto-filskifte? Uten ser den bare en fil.
Jepp. Virket fint frem til feilmeldingen om park assist kom :-(

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

#10
Har fått varsel nå om "Park Sensor Disabled" - 70D Nov 15.

Prøvd "alt", reset av begge skjermer, power off i 10min+ osv.
Ringte Tesla, de har satt opp time til tirsdag for hurtigsjekk om det er noe de får fikset kjapt.

Kjedelig, det begrenser autopilot på motorvei også (kamera/bilen klarer ikke å se mer enn 1 fil av gangen.)

Noen som har noen andre triks for å fikse dette? Har vasket bilen også for å prøve å fjerne feilmelding.
#11
Jeg har denne:
http://www.torshovbil.no/koppholder-109945

Den festes i ventilasjonsåpningen bak, klarer å holde en 0.5l flaske uten å tippe over :)
#12
Model S / Sv: Hvilket forbruk har du typisk på din D modell?
torsdag 24. mars 2016, klokken 19:45
Kjørte i går fra Drammen - Svelvik og til Gol (Smylistølsvegen)

3personer i bilen, samt fullt av bagasje. Nokian R2 vinterdekk 19". Mesteparten av turen var med 8-10*C, siste 10km var med 0*C-føre

Hadde forbruk på 157Wh/KM. Var jo helt rått! Ca 25.2mil, hadde fortsatt 110 Typical KM igjen på telleren ved ankomst hytta. (startet med 100% lading)

Modell: 70D, Range mode ON.
#13
Model S / Sv: Ettermontering av hifi i Trøndelag
onsdag 24. februar 2016, klokken 11:14
Stiller også min bil til dette hvis ønskelig. Holder til i drammensområdet og kan fint låne deg bilen noen dager. 70D nov15
#14
Nå har jeg ikke manualen rett foran meg. Men mener det står maks hastighet over kortere tid er 30MpH.
#15
Model S / Sv: Adaptive cruise
fredag 12. februar 2016, klokken 09:37
Sitat fra: Thor2014 på fredag 12. februar 2016, klokken 06:15
Etter en tur på svingete veier i Numedal i går, oppdaget jeg noe spesielt. 
Inn mot skarpe svinger bremser bilen ned automatisk slik at jeg ikke trenger å slå av cc for å klare svingen. AP sto ikke på.
Fungerte relativt bra, men må kompensere litt med gassen ut av svingen

Opplevde det samme selv i går. Skvatt litt først :P
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA