Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - alfi

#1
Model S / Sv: Kart og oppdatering
mandag 30. mars 2015, klokken 10:56
Vegen som er sperret og borte er på Google kartet (husker ikke hvordan det så ut på navi), men navigasjon var også forskjellig. På lånebilen ville den ha meg av E-18 der veien var stengt (retning syd) mens den på min bil ville kjøre på stengt vei.
#2
Model S / Sv: Kart og oppdatering
mandag 30. mars 2015, klokken 10:28
Ja, den har jeg på. På mitt kart vises E-18 som er stengt, men på lånebilen var veien borte i kartet.
#3
Model S / Kart og oppdatering
mandag 30. mars 2015, klokken 10:09
Sist uke hadde jeg en lånebil som var noe nyere enn min (aug 2014). I denne var kartet bedre da også sperringen av E-18 ved Holmestrand var med, er dette pga kart oppdatering? Jeg tror jeg aldri har fått noen kartoppdatering i bilen min, ikke som jeg har lagt merke til. Har v6.1(2.2.173).

* Kan man finne ut hvilken versjon av kartet man har i bilen?
* Mangel på info rundt sperret E18 Holmestrand, er dette en kartoppdatering? Andre som mangler denne eller har den?
* Får man info på skjermen når kartet er oppdatert?
* Kan man tvinge kartoppdatering?
#4
Model S / Sv: GPS navigasjon / kart og stengte veier
mandag 24. november 2014, klokken 22:53
Telemark til Oslo i dag via navigasjon og Tesla ville ham meg med Horten-Moss ferge? Greit den er billig, men kanskje ikke den raskeste veien? Ikke veldig imponert over foreslåtte ruter.

#5
Hjemme har vi 230V 32A trefas i garasjen. Ønsker å få en permanent løsning med fast kabel som enkelt kan kobles til bilen (ikke UMC, den skal bare ligge i bilen). Har bestilt dobbeltlader på bilen og dagens behov for kjøring er rundt 100 km per dag (regner med dette utvides noe).

Hva anbefaler dere å installere? Salto boks og type 2 kabel? Zaptec er vel fortsatt ett stykke unna levering.
#6
Lading av Tesla / Sv: Lading på hytta
mandag 14. juli 2014, klokken 21:22
Takk for svar.

Ønsker å legge kabel i jord så blir nok PFSP kabel. Sjekker med elektriker hva de kan skaffe av pris og hva de anbefaler.

Hva slags kontakt brukes ved parkeringen for best beskyttelse mot nedbør? Og styrer kontaktvalg evt strømstyrke? 16A er gunstig, men kan klare meg med 13A evt 10A.
#7
Lading av Tesla / Lading på hytta
mandag 14. juli 2014, klokken 09:24
Trenger noen råd for legging av kabel på hytta. Avstand fra hyttevegg til parkering er dessverre lang (rundt 90 meter). Avstand fra hjem til hytte er 200 km, så ønsker lading på plassen for sikker tur-retur også på vinter.

Har 240 V anlegg (63 A hovedsikring) og en 3-fas CEE 16 A vegguttak (blå) som ikke har andre brukere. Hva lønner det seg å legge av kabel og kontakter?

* 100 meter 2,5 mm2 eller 4 mm2 PFSP kabel? Dvs holder 2,5 eller trenger jeg 4 pga spenningsfall?
* 3 eller 4 ledere? Dvs trengs 3-fas (blå) helt til parkering eller kan 1-fas vegguttak (blå) benyttes der? Eller kanskje bare Schuko veggboks?






© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA