Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Prinsevenn

#1
Lading av Tesla / Sv: 4Pin CEE til 5Pin CEE?
torsdag 10. juli 2014, klokken 18:02
Dette liknar på eldre kontaktar vi har på TN-anlegg i Rogaland.  Det vil i så fall vera 3 fasar og null.  400 volt mellom fasane og 240 mellom fase og null.  I gamle dagar nytta ein null som jord mens ein på kontaktane i dag har jord og null separat og difor 5 pinnar i staden for 4.  Om ein i ein overgang kan splitta 4-pins null til 5-pins null+jord får andre svara på.
#2
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Lading hos Tesla i Drammen
tirsdag 13. mai 2014, klokken 11:26
Sitat fra: sigurdi på tirsdag 13. mai 2014, klokken 10:20


Beklager skrev før morgenkaffen hadde gjort underverker, mente RV9 og krysset ved Haukeligrend.
Som er mitt tips og ikke Haukeli som jeg skrev før morgenkaffen hadde gjort sin virkning.

Er vel lavest ods på Åmot siden det nå er samme eiere her som Cinderella (som allerede har superlader), er mye større parkeringsplass, mat mulighet osv i Åmot.

Eneste som er stor fordel for Haukeligrend er trafikk sør/vest og hyttetrafikk vest--> Hovden

E134 er hovedpriortet for meg, siden jeg kjører denn strekningen 6-10 ganger i året, så var tidlig ute med å spørre her: https://teslafactory.wufoo.com/forms/european-supercharging/

Fikk svar at E134 var svært høyt prioritert. :-)

sigurdi

For oss som køyrer Oslo-Stavanger i sommarhalvåret vil SC på Høydalsmo subs. Åmot vera å føretrekkja.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA