Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Pompel

#1
Model 3 / Sv: Sammenligning M 3/ M S
tirsdag 25. oktober 2016, klokken 14:59
Sitat fra: Mazzbot på torsdag 20. oktober 2016, klokken 18:50Hvorfor kjøpe en dobbel så dyr bil med samme utstyr men bare litt større ?
Kommer vel an på behovet. For min del må vi anskaffe en større bil som nr1/nr2 pga plass til hundebur og vi fyller bilen i dag når vi drar på familietur. Mulig takboks kan bistå når vi drar på tur om det blir mulig, vi får se.

Jeg ser i alle fall for meg betraktelig mindre bagasjeplass i Model 3 vs Model S, noe må jo gå på bekostning når den krympes både frem og bak
#2
Model S / Sv: Bruk av Autopilot
onsdag 20. april 2016, klokken 09:12
Kjører mellom Skogn-Trondheim (ca 7 mil) t/r jobb hver dag og bruker autopilot særdeles sjelden. Slår jeg den på så tar det ikke mange sekunder før den maser om å holde rattet, og selv synes jeg det er plagsomt å holde særlig i rattet når autopilot er på. Når den er på synes jeg også den stort sett kjører vinglete som en lett påvirket fyllekjører...

I saktegående kø derimot, da fungerer den fint :)
#3
Model S / Sv: Autopilot trial
tirsdag 19. april 2016, klokken 12:00
Jeg gir egentlig blaffen i AP siden den uansett fungerer dårlig på veiene her mellom Trondheim og Skogn og setter den på mest som gimmick om det er noen som vil se. TACC derimot, den brukes så godt som hele tiden og er alene verdt oppgradering til AP-pakken.
#4
Model S / Sv: Bruktpriser på model s når model 3 kommer.
fredag 01. april 2016, klokken 11:58
Tar BMW knekken på 5/6-serie ved å ha 3-serie?

Jeg har en stund vurdert å hoppe fra Model S til Model 3 når den kommer, men for min del så er den ikke aktuell i og med at den blir for liten. Det vil fremdeles være bedre plass i en Model S, og selv synes jeg Model S fremdeles er en penere bil.

De eneste som kan ta knekken på bruktbilprisen for Model S er Model S-eiere selv dersom "alle" skal selge uansett pris på samme tidspunkt
#5
Model S / Sv: Firmware v7.1x
mandag 29. februar 2016, klokken 08:27
Sitat fra: Brede på søndag 28. februar 2016, klokken 19:35
Ser at en nordmann på Facebook hevder han har begrenset summon-features på 2.12.126.
Han kan kjøre bil forover og i revers via app.

Noe hold i dette?
Ja. Sikkert min post du refererer til. Har 2.12.126 i bilen (fikk den på fredag ellerno) og så at det ble nevnt Summon i releasenotes. Det tok derimot litt tid før Summon dukket opp i mobilappen, den dukket vel opp på lørdag tror jeg.

Vanskelig å få til video med mobilen når jeg må bruke mobilappen for i det hele tatt å kjøre Summon.
#6
Model S / Sv: Mulig å bytte til ny type spyledyser?
mandag 18. januar 2016, klokken 07:55
Jeg har også vinterpakke (mest for varme bak, kidsa er snart ferdige med barnestoler) og har vurdert å droppe varme i dysene i fordel bedre spredning. Men når jeg leser at den største minusen med spyling på Model S er svak pumpe så ser jeg egentlig ikke noe vits i det.

Får se hva det blir til etterhvert, men akkurat nå har jeg bare innfunnet meg i at frontrutespyling på Model S suger lut og det er bare å benytte anledningene i lav hastighet.
#7
Model S / Sv: Firmware v7.1x
torsdag 14. januar 2016, klokken 10:44
Sitat fra: crossbasse på torsdag 14. januar 2016, klokken 10:22
Er det noen som har testet om AP/cruisekontrollen holder samme hastighet som satt på strekninger der Garmin-gpsen ikke har oppdaterte kartdata?
Jeg har opplevd at bilen senker farten der den tror det kommer en krapp sving, mens det egentlig er en nybygd vei. Eksempel ved Uddevalla.
Ja. Det ser ut til at oppførselen som kom i 7.0 hvor den senket cruise-hastigheten om man kjører på en vei som ikke ligger i navigasjonskartene er borte. Nå holder den jevnt den satte hastigheten slik den skal :)
#8
Model S / Sv: EVmote - Nå tilgjengelig for alle
mandag 11. januar 2016, klokken 13:20
Jeg har brukt den fra den ble lagt ut på TMC, og har hatt noen runder med Ryan ifm endringer/bugs.

Godt fornøyd, og liker veldig godt IFTTT-integrasjonen. Per i dag så bruker jeg den ikke nok til at jeg hopper på pro enda, men skal vurdere igjen etter hvert
#9
Model S / Sv: Endringer i TACC etter 7.0
mandag 11. januar 2016, klokken 07:09
Sitat fra: KristofferH på tirsdag 08. desember 2015, klokken 05:28
Nope, still useless
Joda, du hadde bare ikke ny nok firmware :P

Ser ut til å være fikset nå i 2.9.154
#10
Selv bruker jeg evmote.com.

Kryptert kommunikasjon og logger alle reiser. Det jeg synes er den kjekkeste funksjonaliteten der er muligheten til å integrere mot ifttt.com. Da er det enkelt å sette opp tidsbasert start av lading.

edit:
Link til tråd på Teslamotorsclub

Integrasjonen er forøvrig også en potensiell mulighet for trolling. Legg inn ifttt på mobilen til din andre halvdel og få bilen til å tute med hornet når hun/han ankommer jobb :)
#11
Model S / Sv: Spotify blir endelig integrert med Tesla Model S
mandag 21. desember 2015, klokken 23:13
Det som har er vist frem av kontoinnstillinger viser at man kan logge på med egen Premium-konto, eller bruke en Teslakonto som er tilknyttet bilen (og som man da ikke kan bruke på andre enheter for spillelisteadministrasjon).

Selv troooor jeg at jeg kommer til å holde meg til Apple Music pga familiekonto og Apple TV og så bruke Teslakontoen for Spotify i bilen. Jeg lytter stort sett til album eller ferdig-spillelister og tror da at Teslakontoen holder.
#12
Model S / Sv: Trondheim-Åre-Trondheim
fredag 18. desember 2015, klokken 14:22
Sitat fra: Joachim@sancon.no på torsdag 17. desember 2015, klokken 23:24
Sitat fra: fonberg på torsdag 17. desember 2015, klokken 10:32
Lading ved Holidayclub er gratis, ja. Man trenger bare et vilkårlig rfid-kort, f.eks heiskortet.

Jeg ladet der 3 ganger i sommer/høst, og trengte ikke noe rfid. Bare plugga rett i. Det står vel at parkering/lading er for gjestene til Holiday club, men.... Mener på det er samme ladestasjon som på Storlien.
Ladet der i fjor vinter også uten noe behov for rfid - bare plugg i. Satser på at det blir samme prosedyre når vi skal dit i januar også
#13
Model S / Sv: Rdio stenger tjenesten
onsdag 16. desember 2015, klokken 07:51
Tesla var vel i prat med Spotify før lansering av bilen, men de ville ikke den gang da. Kanskje de vil jobbe med Tesla nå som bilen er lansert og har vært til salgs noen år?
#14
Model S / Sv: Vin nummer på Tesla
fredag 11. desember 2015, klokken 22:26
Jeg mener at VIN-nummeret på bilen min hadde et 2-tall der i starten, men ble etterhvert endret til 6. Selv mener jeg at dette kom i forbindelse med Autopilot-HW. Jeg bestilte før AP ble annonsert, men bilen ble levert med AP.
#15
Model S / Sv: Endringer i TACC etter 7.0
mandag 07. desember 2015, klokken 22:15
Du trenger ikke å ha navigasjon påslått for at bilen skal reagere ved å bremse ned om du kjører på en vei som ikke finnes i navigasjonskartene. Jeg opplever dette hver dag forbi Stjørdal hvor kartene ikke er oppdatert med ny E6-trasé.

Rykter skal ha det til at dette er fikset i nyere firmware
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA