Hadde liknende problem, det viste seg at et av dekkene hadde en luftboble på kanten av dekket, heldigvis synlig fra utside, fikk byttet og balansert. Problem borte.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: THE på mandag 04. april 2016, klokken 10:06
Tenker med en gang på en del Citroën der rattnavet står i ro når man vrir på rattet.
Sitat fra: Greddy på torsdag 31. mars 2016, klokken 10:19Sitat fra: Trond.Strom på torsdag 31. mars 2016, klokken 10:04Jeg fikk en rn 107 nummer i stavanger. Så tviler på at det er en butikk indikator.
Noen som har sett møbnster i RN serien enda?
Jeg fikk RN107xxxxxx på Rud, En kollega bestilte to på skøyen og fikk RN108xxxxxx på de to. Så de tre første tallene er vel en butikk identifikator.
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 19. juli 2015, klokken 18:37Sitat fra: mrexplode på søndag 19. juli 2015, klokken 14:35Hva er det for slags påstand? Han er troll fordi han mener man må korrigere for tap i prosessen (ca 10%)?Sitat fra: Muffinman på søndag 19. juli 2015, klokken 13:56
Hvis dette er AC lading må man nok trekke fra tapet i ladeprosessen. Min bil (riktignok en 85) regner tilført energi.
Okay? Er vi i trolle-humør? Alle ladeprosseser er det tap i. Derfor regner alle elbiler tilført energi. Hadde vært skummelt om de ikke gjorde det
Uansett, kunne det du sa hatt noe gyldighet om ladeprossesen tok fks 1 uke, siden man har endel "vampyr tap" i Tesla, å dermed måtte etterfylle dette tapet.
En uhøytidelig sjekk jeg gjorde nylig tyder på at tapet er korrigert i tallene, men jeg er ikke sikker (dvs motsatt konlusjon av Muffinmann).
Og tapet er i størrelsesorden 4-12km pr dag, eller 0,8-2,4kWh. Så det vil absolutt påvirke tallene ved lading fra tom til full med lav effekt.
Den beste konklusjonen får man ved å lade til 100% og kjøre uavbrutt til bilen stopper.
Sitat fra: Muffinman på søndag 19. juli 2015, klokken 20:31
Troll sprekker som regel i sola.
Jeg ladet en arbeidsdag på 25A, og regnet timer * spenning * strøm/1000. Fikk nøyaktig samme resultat som bilen viste var påfylt. Skal ikke være påståelig, men virkningsgraden ved lading varierer blant annet med ladeeffekt. Kirkebø kom vel fram til ca. 88% ved 13A enfase, og det har vel vært spekulert i at det ligger en sweetspot et sted mellom 7-11kW hvor virkningsgraden er høyest. Derfor _tror_ jeg det vil være en krevende øvelse for Tesla å lage et system som kompenserer for varierende virkningsgrad, spesielt for 2-3 år siden når dette var konstruert. Da er det enklere å bare bruke tilført strøm/spenning. Så har vi jo superlading, hvor laderene og dermed tapet i de ligger utenfor bilen.
Sitat fra: Muffinman på søndag 19. juli 2015, klokken 13:56
Hvis dette er AC lading må man nok trekke fra tapet i ladeprosessen. Min bil (riktignok en 85) regner tilført energi.
Sitat fra: NoWaX på tirsdag 02. juni 2015, klokken 09:38
Hei,
Dette er vel kanskje egentlig et dumt spørsmål, men hvordan ser det ut i leafen hvis du ikke har montert en 6,6Kw lader?
Jeg har to uttak forran, da den ene utgangen går til den medfølgende kabelen, mens den andre er av slik kontakt: CHAdeMO (evt. se vedlegg).
Sitat fra: RuneW på mandag 16. mars 2015, klokken 11:23Sitat fra: mrexplode på mandag 16. mars 2015, klokken 10:32
Mine 2 øre,
Dette er jo selvfølgelig T'to'T, Tesla to Tesla rescue/super charging
Sammen med annonserte kommende batteribanker som kan enkelt settes opp hvor som helst.
Disse batteribankene utstyres med DC Quick charge til Tesla og blir distriubert ca overallt :-) Fordelen med batteribank er at de kan lades fra nesten hvilken som helst energikilde, dvs noen batteribanker vil jo være tømt til tider, derfor er det live tracking direkte i bilen. *drømmme*
SuC, for langdistanse
BatteriBanker for Quick Charge - kortdistanse.
Og hvordan ser du for deg å realisere dette OTA?