Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - pascual_stromsnes

#1
TLC / Erfaringer med produkter for innvendig vask av ruter?
tirsdag 27. januar 2015, klokken 19:06
Hei,

Er det noen som har gode erfaringer med bestemte produkter for innvendig vask av rutene på en Nissan Leaf?
Har forsøkt diverse fuktede kluter som selges på bensinstasjoner, men synes disse gir veldig dårlig resultat med produktrester og rennemerker.
#2
En god, grunnleggende innføring i bevisbyrde mht. reklamasjon ved forbrukerkjøp finner du på jusinfo.no.
#3
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladeappen "Bilkraft"
mandag 19. januar 2015, klokken 23:22
Ja, brukte den til lading på Danmarksplass. Fungerte utmerket, helt uten forsinkelse.

Husk at du må legge inn regnr. på bilen i appen ellers risikerer du parkeringsbot mens du lader.
#4
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladestasjoner danmarksplass
mandag 19. januar 2015, klokken 20:29
Hei,

kan bekrefte at den (gigantiske) ladestasjonen på Danmarksplass i Bergen er åpnet fom. i dag 19.01.
Jeg var innom der like etter kl. 14 i dag og ble i følge BKK den første betalende kunden etter åpningen.

Det er et fantastisk flott anlegg BKK her har åpnet og det kommer utvilsomt til å være et viktig tilskudd til den sprengte hurtigladekapasiteten i byen.

Når det er sagt, så finner jeg betalingsmodellen underlig fra et kundestandpunkt. En gitt pris pr. minutt blir for meg som kunde usikker da man aldri vet hvilken mengde "produkt" man får levert.
Det er mulig at hurtiglading til 2,5/min + 10 kr blir rimelig om sommeren, men vinterstid blir saken en helt annen.

I dag ladet jeg i 26 minutter (fra 19 % til 55 %) og betalte kr. 75 for det.

Fikk anledning til å snakke med representanter fra BKK, som var veldig interessert i å høre hvordan kunder opplever både tilbud og pris og fremførte nettopp det argumentet at for meg så klinger det bedre å betale en gitt pris pr. kwh og ikke pr. minutt.

Slik jeg forstod det på BKK var prismodellen valgt først og fremst fordi det er deres oppfatning at "folk flest" lettere vil forholde seg til en minuttpris enn en kwh-pris. Jeg tror ikke dette nødvendigvis er riktig, men ser at det kan være delte meninger om dette.

Forøvrig kan jeg nevnte at appen som benyttes til betaling er veldig enkel å benytte og fungerte perfekt for meg i dag — den heter i App Store "Bilkraft".

Bilder fra åpningen her: http://www.bkk.no/privat/kundeservice/flere-tjenester/Elbiler_og_lading/article45211.ece
#5
Kan bekrefte at den er i drift igjen nå, står og lader Leafen mens jeg skriver dette.
Ser ut til at den ikke leverer mer en ca. 72a dessverre.
#6
Hurtigladeren ved ABBs hovedkontor i Fyllingsdalen i Bergen var defekt i forrige uke og gav kun 20a. Kundetjenesten kunne lørdag 23.08 fortelle at man ikke fikk sendt ut tekniker før over helgen. I går var området foran laderen sperret av. Er det noen her som vet hvordan saken ligger an nå?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA