Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - BEHA

#1
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: Tesla UMC selges
onsdag 13. juli 2016, klokken 23:38
Hei morhaug. Sjekk PM
#3
Nissan / Sv: Batteri til fjernkontrollen.
lørdag 26. mars 2016, klokken 10:27
Hei. Har benyttet dette batteriet i årevis til termometer og klokker med meget godt resultat. Det var bare tilfeldig at jeg oppdaget at TESLA og Nissan LEAF hadde samme batteritype som IKEA selger.
#4
Model S / Batteri til fjernkontrollen.
fredag 25. mars 2016, klokken 21:33
Ble overasket at IKEA hadde riktig batteri til kr 2.50 per stk. Batteri CR 2032 som er i fjernkontrollen til TESLA S, selges hos IKEA med artikkelnummer 802.911.56 for kr 19.- og da får en 8 stk.
På side 5 i bruksanvisningen til TESLA S er det beskrevet hvordan batteriet byttes.
#5
Nissan / Batteri til fjernkontrollen.
fredag 25. mars 2016, klokken 21:31

Har nettopp byttet batteri i fjernkontrollen til Nissan LEAF. Ble overasket at IKEA hadde riktig batteri til kr 2.50 per stk. Batteri CR 2032 som er i fjernkontrollen til Nissan LEAF, selges hos IKEA med artikkelnummer 802.911.56 for kr 19.- og da får en 8 stk.
#6
Model S / Sv: Riktig tidspunkt å bestille meg en ny S, 70D?
onsdag 13. januar 2016, klokken 20:36
Nye priser på bil og tilbehør.
Har sjekket de nye prisene på bil og utstyr. NG seter og panoramatak i helglass er fjernet fra prislisten. Er dette blitt standard i 2016 modellene?
#7
Hva ville brannvesenet gjort om det var en hydrogenbil som brant, som har batteri og en Hydrogentank på 700 bar?
#8
Elbilen i Samfunnet / Sv: Alle tror at hydrogen bil er framtiden...
torsdag 10. desember 2015, klokken 17:53
Debatten om Hydrogenbilene er som debatten om Wankelmotoren på 70 tallet, det ble ingen suksess. Det finnes biler med wankelmotorer og det kommer også til å finnes hydrogenbiler. Begge biltypene virker og er ett fantastisk ingeniørarbeid. Dette er dyre biler med lav virkningsgrad. Dyre biler og manglende infrastruktur er det største problemet for Hydrogenbilene. EL bilene er enklere og har bedre virkningsgrad. Batteriene blir bedre og billigere. Strøm er det i alle hjem og hurtigladning er det ingen problemer å montere der det måtte trenges. Det er overskudd av kraft i Norge. Problemet for kraftverkene er dårlig infrastruktur når belastningen topper seg. Ved å benytte allerede eksisterende teknologi, kan elbilene lades når kraftverkene ønsker det og levere strøm til nettet når nettet trenger det. Tesla har allerede lansert batteribank til EL biler for å avlaste nettet. Batteribanken kan lades fra solceller eller nettet når det er ønskelig fra kraftverkene eller eieren.
Hilsen BEHA   
 
#9
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Tips til 32A hjemmelader for Leaf
lørdag 19. september 2015, klokken 19:30
Kjøp en Byggesentral fra JULA til kr 1390.- best.nr . 402392 så kan du benytte en og trefase fra 16 til 32A .
#10
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Tips til 32A hjemmelader for Leaf
lørdag 19. september 2015, klokken 18:45
Hei. Var gjennom samme problemstilling for 1 år siden. Valgte 10 kvadrat kabel og 3 fase CEE kontakt. Det var liten prisforskjell ved å overdimensjonere anlegget. Nå er det klart til neste EL bil med større batteri og bedre løsning en type 1 som LEAF en benytter i dag. Monter 3 fase CEE, så slipper du nye kostnader og spørsmål fra elektrikeren.
#11
Tesla Owners Club / Sv: Hvem kommer til åpning av Tesla Kristiansand?
lørdag 05. september 2015, klokken 17:43
Fin butikk og servicesenter som åpnet i Sørlandsparken i dag.
#12
Se på FINN-kode: 62304504.Er dette den nye modellen av LEAF?
#13
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Charge-amp eller evselect
onsdag 03. september 2014, klokken 11:49
Originalt støpsel er ubrukelig i lade stolper, derfor måtte det byttes. Støpslet på bildet er på 16A og 250v og fungerer perfekt i lade stolper. Når dere ser de øvrige komponentene i lade stolpen, så er ikke støpslet noe simplere en innmaten i lade stolpen. Tilsvarende støpsel koster kr 16.90 på Biltema.
Bilde av låsing av kabelen.Forslag til den som ønsker å låse kabelen under lading.
#14
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Charge-amp eller evselect
mandag 01. september 2014, klokken 20:20
Har byttet til vinkelstøpsel på lade kabelen. Passer bedre til lade stolpene
som må være låst for å kunne lade.
Dette støpslet er for 16A/250V.
#15
NB! Det er TRYG som eier Enter.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA