Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Resistes

#1


Vi annonserer att vi er nå autorisert for Kenzo , Igreenlover sin profesjonelle lakkforsegling.
Vi har brukt Igreenlover sine ulike coatinger i snart 2 år med en utrolig god respons fra kunder som har fått Quartz og Poly som er Igreenlovers andre coatinger.  Elementer som glans,dybde og selvrense effekt både vinter og sommer har vært tilbakemeldingene.
Igreenlover har høyt fokus på renhet og redusert bruk av skadelige kjemikalier, og deres renhet i silica som får andre produsenter til å blekne, gir en finnish i den absolutte toppserien.
Igreenlover er et firma med Tysk/Asiatisk bakgrunn der stamtavlen inkluderer firma som bla BASF og det asiatiske markedet er å regne som ledende innen automotive lakkforseglinger.
De har nå lansert KENZO «Humble creation» en lakkforsegling kun solgt til forhåndsgodkjente bilpleiere som har vist gode resultater og har kjennskap til deres produktserie.
Kenzo er den mest ekslusive lakkforsegglingen på markedet, med 100% ren Silica , intet av lakkforseglingen vil fordampe bort under påføring og resultatet er en av de tykkeste forseglingene som er å oppdrive i dag . mesteparten ligger på 0,3- 0,5 μm.
Kenzo legges som 2 lag , et baselag og et top lag for best finish og tykkelse , topplaget kan legges på nytt etter noen år eks 4 år for fornyelse av finishen.
•   100% silica innhold, 0% løsemiddler sørger for en tykk film (min 0.7 μm)
•   Ekstrem Hardhet
•   Binder seg med klarlakken og herder opp mot 10H (Mohs Skala)
•   Ekstrem Hydrofobisk Kvalitet
•   Vanndråpens kontaktvinkel overgår 120 grader (vannet perler veldig let.)
•   Silkemyk Overflate
•   Første lakkforsegling som gir en overflate som føles som den mest luksuriøse håndlagede carnuba voks.
•   Vanndråpemotstand og oljemotstand(fingermerker bla)
•   Forbedret formula for å øke motstand mot vanndråpemerker på lakken.

Kenzo kommer med 4 års garanti og har en internasjonal minimums pris på $1200 ferdig på bil som tilsvarer NOK 10500, til elbilforeningens medlemmer vil vi ha en fast rabatt på 9400 og vi inkluderer 2 steg polering, grov og fin i prisen for et optimalt resultat. Selv helt nye biler har dessverre et stykke frem før en kan kalle det perfekt.
Igreenlover har også Quartz og Poly , som er prisgunstigere men ikke står tilbake  for andre merker i samme klasse. De har begge rundt 2-3 års levetid og har en finish de fleste lakkforseglinger bare kan misunne.
De koster pr dd
4500 for Poly , ferdig på bil.
Quartz 5500 ferdig på bil
Quartz pluss 6000 ferdig på bil.
Om ekstra polering er nødvendig vil det bli avtalt individuelt.

Kontakt oss på post@iglcoating.no eller 90172172
mer info kommer.
#2
Sitat fra: Sven-E på tirsdag 10. november 2015, klokken 19:34
@J.C
Jeg ser du ikke har fått svar, men på nettsidene deres står det at +pakken koster kr 6250,-
Her er det altså kr 250,- (4%) å spare.
Løp og kjøp.
Tilbudet er avsluttet nå men basis pris for
Opti Coat Pro er 4490 + 1795 = 6285
Opti Coat Pro Pluss 2500
Så har elbil rabatt på 500 for Pro og 500 for Pro Plus
Normal blir da 8785 for fossilbil og 7785 for elbil.
Så det var litt mer enn 250 kr :)
#3
Sitat fra: Sponzo på lørdag 07. november 2015, klokken 01:39
Sitat fra: Resistes på fredag 06. november 2015, klokken 10:35
VI KJØRER KAMPANJE-UKE PÅ OPTI COAT PRO.

5000 for behandling av alle nybiler både el og hybrid, inkl mva.
6000 inkl Plus pakken.


OPTI COAT PRO har 5 års produktgaranti og er markedets beste lakkforseglingspakke. I tillegg har de Plus pakken for de som ønsker ekstra glans og selvrens effekt.

OPTI COAT Pro legges også på glass og plast noe som ikke er standard på mange andre merker.
De har ingen begrensninger i produktgaranti utover att man skal ikke kjøre børstevask eller maskinpolering.
Andre merker gir ofte 2-3 års beskyttelse eller begrenser med antall km .
Opti Coat Pro gjør ikke det , det er 5 år uansett km.
Markedets raskeste behandling , 24 timer og bilen er klar til bruk. Ikke 48 eller 72 timers herding , dagen etter er bilen klar, enkelt å greit.
Vi har hatt over 70 Tesla inne for OPTI COAT PRO hos oss så langt og håper vi får vist egenskapene til andre bilmerker også.
Uansett elbil/hybrid , velkommen skal dere være.

Ta kontakt og bestill time , på epost post@opticoat.no eller tlf 90172172
http://opticoat.no


Hva koster det for model s fra 2013 - kun vasket for hånd og fin i lakken

Det som  event kommer i tillegg er om du trenger ekstra polering/korrigering , som vi avtaler individuelt . Men det er en opsjon du sjøl velger , er du helt fornøyd med finishen i dag så er det helt opp til deg.
Det er med en lett polish med Opti Coat sin egen primer polish som tar de lette vaskeripene og gir dypere glans , mange ganger er det mer enn nok. Om det blir noe ekstra pleier vi å være greie, det meste vi har hatt i sammen med Opti Coat Pro har vært 3000 men da stod vi fra morgen til kveld , men de fleste som trenger ekstra havner på 1000-2000 allt etter tilstand . De som derimot trenger kraftig korrigering anbefaler vi å bruke mest på polering og gjerne en rimeligere beskyttelse om prisen er avgjørende for vedkommende.
#4
Da har du desverre misforstått poenget ,det er ingen lakkforseglinger er tykk og sterk nok for den typen tortur. Lakken på en bil er veldig skjør og lakkforsegling øker denne overflatestyrken / ripebestandigheten.
Det gjelder alle lakkforseglinger så den myten er det nok ikke hold i .
Børstene er ganske hard med overflaten og spesiellt om det er urenheter i børstene.
Lakkforsegling øker hardheten og nanostrukturen gir en glattere overflate som er lettere å gjøre ren, men du må fortsatt vaske bilen på mest mulig skånsom måte.
#5
Model S / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
fredag 06. november 2015, klokken 13:35
#6
Model S / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
fredag 06. november 2015, klokken 11:11
Plasten nede på sidene bruker du plastfornyer på, ikke polish / voks. Nosecone er lakkert så det er samme som på lakken.
#7
VI KJØRER KAMPANJE-UKE PÅ OPTI COAT PRO.

5000 for behandling av alle nybiler både el og hybrid, inkl mva.
6000 inkl Plus pakken.


OPTI COAT PRO har 5 års produktgaranti og er markedets beste lakkforseglingspakke. I tillegg har de Plus pakken for de som ønsker ekstra glans og selvrens effekt.

OPTI COAT Pro legges også på glass og plast noe som ikke er standard på mange andre merker.
De har ingen begrensninger i produktgaranti utover att man skal ikke kjøre børstevask eller maskinpolering.
Andre merker gir ofte 2-3 års beskyttelse eller begrenser med antall km .
Opti Coat Pro gjør ikke det , det er 5 år uansett km.
Markedets raskeste behandling , 24 timer og bilen er klar til bruk. Ikke 48 eller 72 timers herding , dagen etter er bilen klar, enkelt å greit.
Vi har hatt over 70 Tesla inne for OPTI COAT PRO hos oss så langt og håper vi får vist egenskapene til andre bilmerker også.
Uansett elbil/hybrid , velkommen skal dere være.

Ta kontakt og bestill time , på epost post@opticoat.no eller tlf 90172172
http://opticoat.no






#8
Model S / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
søndag 25. oktober 2015, klokken 19:05
Om det er rimelig beskyttelse som er aktuellt sålegger vi Americoat (acryl/resin) for 1000, vask lakkrens lettpolish(ikke korrigerng) som gir mer glans for 1795. Den vil ha ca 2 år levetid og overgår voks og sealere. Voks/sealer legger vi for 300. klargjoring er nødvendig , man legger ikke beskyttelse før all tidligere voks/polish er fjernet. De fleste bilforhandlere legger ikke ekstra voks, de baserer seg på oljene i polishen som er en meget svak beskyttelse, ofte Meguiars D151 som er beregnet på klargjøring. Kjapp glans med fyllere. Realiteten vi ser er ofte en annen på nybiler. Riper,urenheter,polish på plast og åpninger er helt vanlig , uansett bilmerke. Americoat er den letteste beskyttelsen vi vil anbefale på en nybil. Den gjør bilen glatt og lettere å rengjøre , men øker ikke overflate styrken som en keramisk coating selvsagt.
#9
Model S / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
fredag 23. oktober 2015, klokken 23:28
Sitat fra: audioboy på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 22:17
Vet ikke helt hva jeg skal tro her... Har ikke annen erfaring fra detailing enn den årlige poleringen.... Hentet ModelS i Juni2015. Har håndvasket med nye svamper og rene pusseskinn ca. 1/uka.  Har vurdert lakkforsegling, men lang ventetid og har sålangt ikke fristet å være et par dager uten bilen :)  Får se det an til våren. Tenkte jeg skulle gjøre litt ekstra nå før vinteren, og legge på litt poleringsvoks. Maquire-produkt jeg fikk anbefalt på den lokale butikken. Vask-polering på - vente litt - av med mikrofiber. Ingen maskin av noe slag.   Da jeg nå kjenner med hånda på lakken er det veldig tydelig at deler av overflaten er veldig ru. Halve oversiden av bagasjeromsluken, halvparten av karosseriramme rundt dørene, ene forskjermen og nederste del av dørene på den ene siden. Filmet en liten snutt. Høres jo nesten ut som jeg drar sandpapir over lakken... Det merkelige er at overflaten i hvert fall i garajselys ser helt fin ut...  Hva i all verden er dette? Har forsøkt litt ekstra polering på de ru delene uten at det hjalp noe. Er det dårlig klargjøring, feil under lakkering, andre skader som kan gjøre det slik?  Vil en skikkelig maskinpolering (har ikke planer om å gjøre selv) fikse dette?
Vil bare si att pusseskinn er ikke å annbefale, den tette overflaten skyver partikkler foran seg og gir rier , der er myke mikrofiber tørkehåndkle både mer effektivt og mange ganger mer skånsomt.
Når det kommer til ventetid for lakkforsegling så legger vi opticoat på 1 døgn og har mulighet for leveranse samme ettermiddag forutsatt att det ikke er mye korrigering. Opti Coat Pro trenger 8 timer tørk men om vi legger et ekstra lag med Optimum Opti Seal som er en syntetisk voks over Opti Coat Pro vil den beskytte lakkforseglingen og etter en time tørk kan den leveres ut, vi anbefaler å la den stå temperert inne over natta uansett men den opsjonen er det ikke meg kjent att noen andre lakkforseglinger kan leveres ut på så kort tid. Opti Coat har samme eller sterkere overflate enn det meste på markedet men herdinga er gradvis opp mot en mnd , men den er brukstørr på 8 timer som sagt.
5 års garanti uten etterbehandling er det vel kun Gtechnic Crystal Serum som er lengre med 7 år men begge varer like lenge , og vi har begge :)
Den ru overflaten kan være urenheter fra mineral i vann, til trafikkfilm,metall og tjære/asfalt mm. Bør vaskes , clayes og lett maskinpoleres for å bli glatt . deretter ny beskyttelse .
#10
Model S / Sv: Er det lite tenisk som skiller X fra S?
onsdag 07. oktober 2015, klokken 22:59
Dette bilde illustrerer greit forskjellen , Ditec vil gjerne være en plass rundt kolonnen "PTFE/Glassplexin/Nanopro#

Resten av infoen kan du se på samme siden
http://opticoat.no/opti-coat-pro/

Ellers har vi lagt ut noen arbeidsbilder av den på vår fb side
https://www.facebook.com/opticoatpro.no
Virkelig morro att vi fikk behandle Norges Første 90D :)
#11
Model S / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
onsdag 16. september 2015, klokken 14:58
Sitat fra: takktakk på onsdag 16. september 2015, klokken 10:13
Sitat fra: Klykken på onsdag 16. september 2015, klokken 08:30
Ditec er ikke å anbefale, nei.
På lakk og glass er Coating lagt av profesjonelle er heller å foretrekke. Da slipper du "garantien" som krever dyre rebehandlinger bl.a. Forarbeidet er også meget viktig, og de hos de fleste ditec-leverandører er langt ifra det man kan kalle flinke.
Hør med resistes her på forumet, eller ta kontakt med noen lokale ildsjeler i ditt nærområde via detailersclub.no og "jobb ønskes utført"-forumet.

Skinn kan renses, behandles og impregneres enkelt av deg selv med f.eks Swissvax' Leather Care-sett. Men også av mer erfarne folk, selvsagt.

Takk for svar!

Hva er coating vs ditec?

Dette bilde illustrerer greit forskjellen , Ditec vil gjerne være en plass rundt kolonnen "PTFE/Glassplexin/Nanopro#

Resten av infoen kan du se på samme siden
http://opticoat.no/opti-coat-pro/

#12
Model S / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
tirsdag 15. september 2015, klokken 16:07
Sitat fra: Fraberg1 på torsdag 10. september 2015, klokken 14:39
Noen som har erfaring med Drop Off behandling? Tesla Bergen sier de har en avtale med Kokstad bilpleie og jeg finner lite om den behandlingen på nett
Finner lite info om den eg og , en facebook side og en vag svensk side. Lite og ingen teknisk info. Ofte "rebrand" uten att eg skal påstå noe om det. Det er mange som kjøper fra Korea og setter sitt merke på det , helt normal praksis og Asia har et hav av ulike coatinger vi aldrig har hørt om. 
#13
Model S / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
tirsdag 15. september 2015, klokken 15:59
Sitat fra: ksandal på tirsdag 15. september 2015, klokken 14:10
hvordan er det med coating av bil og når en da vasker den om vinteren med affetting osv... tar affetting all coating, eller tåler den det?``
jeg vil ha noe "nano greier" som minner om det en har på vinduer som vasker seg selv hver gang det regner og når solen kommer frem så løsner all dritt...

når får jeg det på bilen min?  jeg vil kjøre og kose meg.. ikke vaske :-)
En keramisk lakkforsegling vil være ubesværet av de vaskemiddlene du finner i handel samt endel sterkere saker . Vaske seg selv er nok noen år frem i tid , du må fortsatt bruke kjemikalier for å løse møkka og bruke egnet vaskehanske , men vi har i dag enkle fremgangsmåter som er miljøvennlige og effektive uten å ripe overflaten. Her er en test med Saltsyre,Fosforsyre og Etanol

https://www.dropbox.com/s/4ncx1utw6g0355f/XC3166CoatingTesting.pdf
#14
Vi har fortsatt tilbud til Elbilfolket , ALLE MERKER.
I tillegg til OPTI COAT PRO PLUSS som er den vi selger mest av vil vi legge til att vi er og autorisert for GTECHNIC CRYSTAL SERUM og IGREENLOVER QUARTZ alle over 5 år uten etterbehandling.
Vi jobber med å innføre emblem , dørhåndtak, listfoliering med sprayfolie samt den sorte plastlista nede :) det er noen mnd frem men blir å finne hos oss.
Steinsprutfolie i dører og bakre hjulbue på Tesla går det mye av , 250 pr dør og 250 pr side på hjulbue.
Velkommen hos oss i Stokke :)
http://opticoat.no
#15
Mercedes B-Electric / Sv: Lakkforsegling og dashcam
søndag 23. august 2015, klokken 20:12
Du får ta turen ned til oss i Vestfold :) Vi har togstasjonen rett ved og har lakkforseglinger som holder lengre enn de fleste.
Vi er autorisert for Opti Coat Pro som er hovedproduktet vårt men har også Gtechnic Crystal Serum autorisasjon.
Lenker til siden vår http://opticoat.no
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA