Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ganton

#1
Model 3 / Sv: Model 3 - bilder og smånytt.
lørdag 23. september 2017, klokken 11:29
Sitat fra: Mazzbot på lørdag 23. september 2017, klokken 08:24
https://m.youtube.com/watch?v=tLsuUbqv4eg&feature=youtu.be
Blir en tilvenning til at alt styres fra touch (vindusviskere etc..), mulig noe på ratthendel også håper jeg.

Litt pikseltelling tilsier at estimert rekkevidde 100% ~ 517km :-)
#2
Model 3 / Sv: Model 3 Long range med 80 kw batteri
torsdag 21. september 2017, klokken 13:28
Basert på samme rapport fra Tesla til EPA nevnt tidligere i tråden. Ingen Model3 lagt inn i den offentlige EPA databasen ennå (gjorde nettopp et "power search" på EPA's www.fueleconomy.gov)
#3
Model 3 / Sv: Model 3 Long range med 80 kWh batteri
onsdag 20. september 2017, klokken 08:30
og skulle vært stor W i trådnavnet også :-)

Skrivefeil må være lov, ut fra konteksten er det som regel fullt forståelig allikevel.

Men kan jo noen ganger være tvetydig også.
"En bil kjører 60km" vs 60 km/t
"Elbilen har 60kW under panseret" vs 60kWh

jaja... mens vi venter på mer nytt... :-)
#4
Model 3 / Sv: Model 3 Long range med 80 kw batteri
tirsdag 19. september 2017, klokken 12:37
#5
Model 3 / Sv: Model 3 - bilder og smånytt.
torsdag 31. august 2017, klokken 09:49
På i3 brukes varmepumpe kun til å varme kupeen. Batteriene varmes med varmetråder. Men de kjøles med omvendt varmepumpe(air conditioner) på samme måte som kupeen. Hadde vel ikke vært så vanskelig å kjøre airconditioner i revers for å varme kupeen på model3 (?)
#6
Skjønner.  Men ikke varmepumpe,  det hadde jeg ikke fått med meg. Hmm...
#7
Og hva er temperatur range for batteriet? På i3 starter oppvarming av batteriet automatisk (såfremt bilen er plugget i) ved -20 for å unngå skader på batteriet.
#8
Med "heat provider by the powertrain",  mener man kun varme pga indre motstand i batteriet ved bruk/kjøring , eller hva?
#9
Model 3 / Sv: Model 3 - bilder og smånytt.
onsdag 23. august 2017, klokken 22:45
Sitat fra: tiger``n på onsdag 23. august 2017, klokken 22:42
Ser billig ut syns jeg.
Glorete billig plast ala soul/leaf.
Det første som også slo meg, plastdetaljene ser noe "billig" ut...
#10
Model 3 / Sv: Rangers?
fredag 18. august 2017, klokken 09:27
For oss som ikke har en Tesla fra før, kan noen forklare hva Rangers er for noe? Ridende politi?
#11
Model 3 / Sv: Model 3 - bilder og smånytt.
fredag 18. august 2017, klokken 09:24
Sitat fra: Amoss på torsdag 17. august 2017, klokken 12:50
https://electrek.co/2017/08/10/tesla-model-3-owner-interview/
Sitat
Early Tesla Model 3 owner gives interview full of analogies about his experience

...

In an interview with CNBC yesterday, he gave his impression on the latest addition to his Tesla stable and it was full of analogies.

The investor compared it to the iPhone, a burger, and a Porsche. He said:

    "Let me just say "yum, yum." It's a yum, yum, yum – yum, yum. There it is – one of the Founder series. I have been driving it and it drives like Porsche, but it cost the same as a Prius."

Yep, that's an early review of the Tesla Model 3 from an actual owner.

Yum, yum... Kan vel virke mot sin hensikt (useriøst), eller så har fyren bare såvidt prøvd bilen. Mulig slikt overpositivt fjas går muligens for god fisk i USA  ;)
#12
Model 3 / Sv: Model 3 Long range med 80 kw batteri
onsdag 16. august 2017, klokken 09:47
Sitat fra: bno på onsdag 16. august 2017, klokken 08:34
Tror at det Tesla gjør er en grei strategi (om det skulle vise seg at epa rapp. holder vann) vis-a-vis konkurrenter slik dagens situasjon er, med flere spillere som ankommer banen innenfor en periode på 3-6 måneder. Disse er ikke mindre hemmelighetsfulle.

Sitter med en følelse av at selv om Model 3 er released og de første (interne) kundene har fått sine produksjonsbiler så er ikke bilen offentlig lansert ennå, ihvertfall ikke slik andre bilprodusenter gjør det. Det er vel ikke rare testene EPA gjør selv heller annet enn å inspisere og lage estimater fra produsentens eget datagrunnlag (kilde: https://greentransportation.info/ev-charging/range-confidence/chap5-ev-range/epa-estimates.html), men regner med at vi snart får offisielle EPA tall :)
#13
Model 3 / Sv: Model 3 Long range med 80 kw batteri
onsdag 16. august 2017, klokken 08:26
Sitat fra: GOS på tirsdag 15. august 2017, klokken 22:40
Sitat fra: Geir68 på tirsdag 15. august 2017, klokken 19:07
Er det mulig Tesla har så stor tro på effektiviteten til Model 3 at de vil "tjene" på å oppgi rekkevidde istedet for batteristørrelse? At Model 3 vil gå lenger enn en Leaf med samme batteri?

Nissan skal vel gjøre utrolige kunstverk med aerodynamikken sin om den nye Leaf skal få lengre rekkevidde en Model 3 med samme batteri.
Men de har ikke skrytt så mye på rekkevidden heller, bare antydet minium hele veien. Hvis de sitter på data (som i rapporten de har gitt til EPA) som antyder "super" rekkevidde, hvorfor offentliggjør de ikke det? De 30 som har fått bilene, har de ikke kjørt de, eller får de ikke si noe?
#14
Model 3 / Sv: Model 3 Long range med 80 kw batteri
tirsdag 15. august 2017, klokken 15:14
Har en følelse av at det har vært en overvekt av teknikkinteresserte folk/ingeniører som elbileiere opp til i disse dager. Folk flest gir nok blanke i kWh :-)

På den annen side ble det "ramaskrik" (muligens bare her inne på forumet) da BMW gikk over til å bruke det lite sammenliknbare Ah som batteristørrelse.  Selv er jeg en blant de som ønsker mest mulig tørre og sammeliknbare data på produkter jeg kjøper, så både batteristørrelse og utnyttbar størrelse er viktig.
#15
Model 3 / Sv: Senterbolt på Turbinhjulene til TM3?
tirsdag 15. august 2017, klokken 15:03
Sitat fra: georglu på tirsdag 15. august 2017, klokken 11:58
Ingen senterbolt på aero wheels, men hjuldeksel ser det ut til:

https://electrek.co/2017/08/15/tesla-model-3-aero-wheels-caps/
Det påstås inne i linken at aoero-dekslet kan tas av og at felgene blir seende ut som bildet til høyre, men det er vel knapt noe fysisk som stemmer overens med eikene på bildene (?)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA