Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - pwb

#1
Model X / Sv: Vinterhjul, utlevering
mandag 30. oktober 2017, klokken 13:23
Det er jo gjerne slik at den som griner mest får viljen sin, men dette går da utover noen andre isteden. Har de som forlanger noen gang tenkt på at noen andre for svi for dems oppførsel?
#2
Model X / Sv: Tesla fraskriver seg garantien om bilen er foliert
torsdag 26. oktober 2017, klokken 12:48
Tesla kan uansett ikke fraskrive seg mer garanti enn det som disse sensorene utgjør. Feks kan de ikke under noen omstendigheter nekte å reparere ett sete på garanti pga. at sensorene er tildekket. Innenfor garantitiden så er det jo også Tesla som må påvise at feilen har kommet av folieringen, mens når det gjelder reklamasjon så er det vel kunden som må påvise at feilen ikke kommer av folieringen.
#4
Sitat fra: TB på mandag 23. oktober 2017, klokken 23:39

If the brake disc removal is difficult, install bolts (M8 x 1.25 mm) shown in the figure, and tighten them evenly and gradually to remove the brake disc.

Dette viser sikkert til at du skal bruke bolter i de to hullene foran på skiva for å presse den ut. Dette går trolig ikke. Prøvde det på begge sider med det resultat av at skivene bare sprakk rundt hullene. Problemet med at skiva sitter fast er at den i bakkant er litt dypere enn navet den sitter på slik at det ruster en kant der som gjør at den sitter bom fast. Mulig man kan skrape/pusse bort den rust/stoppkanten hvis man kommer til. Jeg brukte istedenfor bolter og muttere på feste til bremsekaliperne og dyttet/presset skiven av.
#5
Som tomrh sier, pirelliene er helt konge. Det blir som en helt annen bil. Går litt utover rekkevidden men stabiliteten og at bilen plutselig føles ut som en stor bil er absolutt verdt det. Gruer meg nesten til å sette på vinterdekk for da må jeg jo igjen bli oppmerksom at jeg kan bli blåst av veien.
#6
Model X / Sv: Leveringstidspunkt TMX
fredag 13. oktober 2017, klokken 13:06
Selv om man håper og ønsker at denne avgiften blir stående så blir den nok ikke det. Det er noen punkter som bla denne og det med at pelsdyrnæringen skal få penger mens dyrevernere ikke skal få det som ryker først. Husk at i Norge bestemmer de minste partiene, så her har helt sikkert Siv vært såpass smart og forutseende at hun legger inn poster som hun VET at disse småpartiene vil grine over, så kan hun heller klappe dem litt på ryggen og si slutt å gråt nå Knut Arlid og Trine, vi kan fjerne disse posten, men da må vi få beholde de andre og så får hun ett hulkende takk tilbake også blir alt som før.
#7
Stemplene presser du bare inn med en helt vanlig vannpumpetang, ikke noe problem i det hele tatt. Man kan vel hvis man vil kjøpe ett enkelt verktøy på biltema for å tvinge dem ut også ( http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Bremsestempelverktoy-2000016990/ ). Lufting trenger man ikke å gjøre etter ett vanlig bremsekloss skifte.
#8
Tesla / Sv: Tesla-avgift fra 2018
torsdag 12. oktober 2017, klokken 07:13
Sitat fra: ModelS på torsdag 12. oktober 2017, klokken 07:01
Norge bryr seg virkelig om miljø, ja!  :+1:


Det er jo nettopp det de gjør. Tunge biler sliter mer på veiene, mer slitasje på veiene gir mer svevestøv.
#9
Kjøp deg to bolter og muttere med liten stigning av bra kvalitet så bruker du festehulla for kaliperen til å få løs skiva.
#10
Model 3 / Sv: Hengerfeste like vell..!!??
søndag 08. oktober 2017, klokken 08:46
Sitat fra: lunitiks på lørdag 07. oktober 2017, klokken 15:44
De fatter ikke hvor mye hengerfeste teller for nordmenn, skandinavere og europeere. De fatter det rett og slett ikke. Model X selger som hakka møkk nå og det er ikke pga flaksende bakdører

Hvor mange X med hengerfeste er solgt i skandinavia hvis man ikke tar med Norge?
#11
Sitat fra: TB på onsdag 04. oktober 2017, klokken 22:59
Sitat fra: pwb på onsdag 04. oktober 2017, klokken 14:44
Kjøpte på elbildeler.no og kom vel på ca 2.300,- for skiver, klosser og monteringssett.

Takk for tips - kvaliteten på desse er like bra som dei "dyre"? Og så skal dei monteres... er ikkje noko eg har gjort før, så best å sette det vekk. Dermed er det ikkje så mykje å spare på delen, blir ein del arbeid her også...

Når eg sjekka pris på elbildeler.no kom eg til 3080 inkl frakt for:
2x Bremseskiver foran C-zero, i- Miev og iOn
2x Bremseklosser foran C-zero (2 stk pr pakke?)
2x Mont. sett foran C-zero (2 stk pr pakke?)

Kun bremseskiver jeg bestilte to av, resten var for begge sider.
#12
Kjøpte på elbildeler.no og kom vel på ca 2.300,- for skiver, klosser og monteringssett.
#13
Vil tro det er fult mulig å plassere en tank på noen liter nede på høyre side foran. Men da trenger man en tank med lang hals og jeg har ikke funnet noen som passer. Når det gjelder en slik varmer så er det lite man bruker den uansett, i fjor brukte jeg den en gang. Etter noen dager med vinter i en slik bil så lærer man seg at det er ikke farlig å kjøre med hansker og pledd over beina. Det er nesten så jeg har vurdert lue også. Frostrøyk er jo litt av sjarmen med disse bilene.
#14
ja, 16A går fint også, selv om den lader ikke med mer enn 14
#15
10A kabel går helt fint, gjort det selv flere ganger.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA