Jeg har en grå TMS som jeg vurderer å foliere kromlistene rundt vinduene grå. Er det noen som har noen formening om dette kan bli fint og/eller har sett noen bilder av en slik TMS de kan legge ut?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: hanas på fredag 25. april 2014, klokken 15:16
Ønsker en ny innstilling for styrefølelse. I tillegg til Comfort, Standard og Sport ønsker jeg knapp for DYNAMIC, altså en funksjon som automatisk velger styrefølelse ut fra hvilken hastighet man holder.
Eksempelvis: Velger Comfort styring ved lave hastigheter (ved bykjøring, parkering osv). Går over i Standard ved hastigheter over feks 50 km/t (ved typisk landeveiskjøring), og velger så Sport i hastigheter over 80-90 km/t for stødig cruising på E6 eller ved inspirert kjøring.
Opplever at jeg stadig endrer disse innstillingene i daglig kjøring, og er innom Sport på vei inn til jobb, men ønsker gjerne Comfort når jeg skal parkere slik at det er lett å ratte. Føler ikke bilen er så stabil som jeg ønsker ved høyere hastigheter dersom jeg kjører med Comfort-innstillingen.
Det ville derfor vært veldig fint å fått en automatisk innstilling i forhold til hastighet.
Sitat fra: Stellar på mandag 09. september 2013, klokken 23:05
Jeg og liker de godt, har sett på noen Rial Lugano felger som er i samme stilen, venter på pris på disse. Disse kommer ikke i 20" dessverre, kun 19.
Tenker ev. å kjøpe disse med vinterdekk, og bytte om hjul på felgene slik at sommerdekkene kommer på disse, og vinterdekkene på Teslafelgene.
Sitat fra: sthsa på lørdag 03. mai 2014, klokken 00:53
12500 km siden slutten av Oktober. Kjørte BMW 5-serie tidligere. Har en Berlingo varebil med krok som nr.2 bil - den brukes veldig lite...
Har alltid vært interessert i bil og motor (fossil) - Nå har det kun interesse i form av veteranbiler for min del. Det er utenkelig å gå tilbake til fossil-bil som bruksbil.
Vinteren gikk helt supert, med flere t/r Karlstad (jeg bor i Oslo) - Langturegenskapene er suverene og ikke minst forbikjøringskapasiteten er avhengighetsskapende. Forbedringspotensial: Støydemping fra dekk / hjul-hus. Hakka piggfrie er behagelige og gripevillige på vinterføre, men ikke spesielt morsomme å kjøre med. Minst like deilig å få på sommerdekk (19") som på andre biler.
Lading har fungert fint hele tiden, trekker 16A hjemme over shucko med jkirkeboes adapter fra Tesla's blå. Litt lunk i støpselet, men ikke mer enn jeg er komfortabel med. En 2KW Honda-kopi generator får akkurat plass i frunken, og dermed har jeg ALDRI opplevd rekkevidde-angst (Nei, jeg har aldri hatt virkelig behov for generatorn....)
Har kun vært i kontakt med Tesla en gang etter kjøp og er fornøyd med oppfølging.
Kjenner meg igjen i flere av detaljene som andre har opplevd (knirk / mugg i tak, knirk i sikkerhetsbelte, smalt full-lys, dugg i ryggelys etc.), men noe kan man jo alltid finne på alle biler. Min mening er at ingenting av dette er i nærheten av å true den altoverskyggende mega-positive opplevelsen man får av å kjøre verdens beste bil; Super-sportsbil, Super-romslig, Super-økonomisk og miljøvennlig.
Tror jeg kommer til å beholde denne bilen lenge. Selv om den kommer med 4WD, vil jeg nok prioritere å ha frunken.
Kun en ting jeg angrer på: at jeg ikke bestilte dobbel-lader med en gang. Den ville jeg gjerne hatt når jeg legger ut på Europa-tur neste år. Kan dog ikke si jeg har savnet den i daglig bruk til nå.
Ute i trafikken tenker jeg med medlidenhet på de som kjører rundt i sine nyere fossil-biler som koster 500'+. Kanskje har de blitt lurt, kanskje de er avhengige av å dra rundt på en hest e.l. eller de er kanskje rett og slett ikke helt lure....(sorry !)