Jeg har lekt med tanken om å bygge om en access 250 quad til elektrisk drift. Dette er en relativ stor quad som er behagelig og stabil. Den har godt bremsesystem og ligger godt på veien. Den har en ensylindret 250cc vannavkjølt motor og en toppfart på ca 85kmh, denne begrenses av den originale drevingen. Plassen i rammen er rikelig for batterier og komponenter. Den har stiv bakaksel med kjededrift.
Jeg har fra før lekt en del med lithium batterier og børsteløse motorer i hobby sammenheng. Har også en selvbygd sykkel med 1kw hubmotor og 20ah 48V lifepo4 batteri.
Men så er jeg rett og slett usikker på om det hele tatt er mulig å få godkjent en sånn ombygging i norge? Jeg er ute etter et oppsett som gir nærmest mulig den originale ytelsen, med en rekkevidde på minst 10 mil ved verst tenkelige forhold.
Jeg har ønske om å bruke lifepo4 celler og har vurdert en konfigurasjon på 72v og 100Ah. Har noen en snøring på ca hvor lang rekkevidde dette vil gi meg, med en egenvekt på rundt 250 kilo?
Jeg har fra før lekt en del med lithium batterier og børsteløse motorer i hobby sammenheng. Har også en selvbygd sykkel med 1kw hubmotor og 20ah 48V lifepo4 batteri.
Men så er jeg rett og slett usikker på om det hele tatt er mulig å få godkjent en sånn ombygging i norge? Jeg er ute etter et oppsett som gir nærmest mulig den originale ytelsen, med en rekkevidde på minst 10 mil ved verst tenkelige forhold.
Jeg har ønske om å bruke lifepo4 celler og har vurdert en konfigurasjon på 72v og 100Ah. Har noen en snøring på ca hvor lang rekkevidde dette vil gi meg, med en egenvekt på rundt 250 kilo?