Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Tun-eup

#1
e-up! / Sv: Batterilureri?
søndag 07. desember 2014, klokken 22:33
Overraskende primitivt av en ellers så god elbil. Hadde ikke kostet så mye å legge litt intelligens i den beregningen. Vi får håpe det kommer en oppdatering snart :)
#2
e-up! / Batterilureri?
søndag 07. desember 2014, klokken 18:53
Utetemperatur 3 grader.
100% ladet og oppvarmet kupé.

0 km kjørt, angir 114 km rekkevidde.
- kjørt 5,3 km, rekkevidde 93 km (Avvik 15,7 km)
- kjørt 11,8 km, rekkevidde 84 km (Avvik 18,2 km)
- kjørt 14 km, rekkevidde 79 km (Avvik 21 km)
Etter resten av kjøreturen er reell rekkevidde ca 75-80 km. (Avvik 34-39 km)

Etter ny 100% opplading, viser bilen forventet rekkevidde 123 km! (Har den ikke lært noe?)
Utetemperatur 4 grader.

Hvilke erfaringer har dere andre med forventet rekkevidde og oppnådd rekkevidde? (Ved temperatur -5 til +5)
#3
Funker som en drøm!
Godt å ha ladekabel hengende på veggen, klar.
#4
e-up! / Sv: Automatisk tenning av lys
torsdag 18. september 2014, klokken 20:32
Sitat fra: tlauri på tirsdag 16. september 2014, klokken 07:05
Min bil har jeg koblet vekk coming home funksjonen og det kommer ingen lys på ved lading. På svigermors e-up lot jeg denne funksjonen stå, den blinker noen ganger under lading  :o

Hvordan kobler du dette vekk?
#5
e-up! / Sv: Ulyd i drivverk
søndag 03. august 2014, klokken 22:04
Etter en tur på ca 10 km var lydene borte når jeg sjekket ved ankomst.
Skal følge med fremover, og finne ut om det var et engangstilfelle eller om det muligens skjer når bilen er "kald".
#6
e-up! / Sv: Avslutte lading
søndag 03. august 2014, klokken 15:20
Når noen setter seg inn i baksetet og fester beltet, så endres symbolet i displayet til noe som ligner et belte.
Fant det ikke ut før noen festet beltet i baksetet, så det er ikke helt selvforklarende :)

Følg alltid boka...
#7
e-up! / Ulyd i drivverk
søndag 03. august 2014, klokken 15:16
Har oppdaget støy fra drivverket som jeg ikke kan huske å ha hørt før.
Lyden kan karakteriseres som en knirke/tannhjulslyd, og kommer ved lav fart og fullt rattutslag.
Samme om det er til høyre eller venstre, forover eller bakover, og jeg trenger heller ikke legge helt over. Fra ca 90% rattutslag.
Antar at bilen har en slags differensial, og lurer på om den kan være kilden.
Andre som har hørt tilsvarende skumle lyder?
Ved "normal" bykjøring er alt normalt...
#8
e-up! / Sv: Avslutte lading
søndag 03. august 2014, klokken 14:50
Sitat fra: Louise på lørdag 02. august 2014, klokken 23:27
Når jeg så setter meg inn i bilen og skrur på tenningen, kommer det opp noe som minner om to ladestasjoner der hvor trippteller vanligvis er. Hva betyr det ?
Takker for svar. ::)

Det er de to baksetene du ser i displayet. Du vil se om setebeltene bak er fastspent eller ikke. Praktisk!
#9
e-up! / Sv: Ekstra original ladekabel?
fredag 09. mai 2014, klokken 21:10
Sitat fra: Vw-E-Up på fredag 09. mai 2014, klokken 08:24
Til vår E-Up kjøpte vi denne med fast kabel. Lading kan justeres mellom 6, 10, 13 og 16 A. Levert av Elbilhjelpen for ca 5000,- inkludert frakt. Virker som ei kule.

Denne ser jo ok ut, rimelig også!
Hvordan blir det med 16A i praksis.
Hvis e-up'en har sånn 10% igjen, hvor lenge tar det til den er 100%?
#10
e-up! / Ekstra original ladekabel?
torsdag 08. mai 2014, klokken 21:51
Venter på vår første elbil, og tenker at det må være praktisk med to ladekabler.
Én som henger på veggen i garasjen og brukes hver natt, og én som ligger i bagasjerommet til sporadisk bruk der vi parkerer.
Spørsmålet er om det er best å kjøpe en ekstra original ladekabel, eller det finnes andre kabler som er billigere og bedre.
En vegglader er jo et alternativ, men 12-13 laken og litt kortere ladetid høres litt dyrt ut.
Det blir vel rimeligere med en ekstra kabel?
Greier oss fint med 10A...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA