Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - teimann

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: OBD2
lørdag 23. januar 2016, klokken 08:05
Kontakten er ned til venstre for rattet.

Jeg spurte hos importøren, og fikk svar tilbake om at de ikke anbefaler å koble til OBD2 leser. Derfor har jeg ikke gjort det foreløpig.
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Ryggelys
onsdag 13. januar 2016, klokken 22:57
Det var 10 watt led pære w21w jeg byttet til. Jeg vet ikke merkenavn men den kom fra Kina tror jeg. Lyset ble som sagt ikke noe særlig bedre. Den passet fint og det var enkelt å bytte.
#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Ryggelys
torsdag 07. januar 2016, klokken 20:02
Jeg har byttet pære på min 2014 modell. Det var enkelt. Greit forklart i brukerhåndboken. Men jeg fikk ikke noe særlig bedre lys. Pæren kjøpe jeg et eller annet sted på nett, husker ikke helt. Jeg vurderer å kjøpe den som er henvist til ovenfor. Er det noen som har prøvd den?
#4
Mitsubishi Outl. PH / OBD2
søndag 27. desember 2015, klokken 18:01
Er det noen som har prøvd å koble til en OBD2 leser? Og lastet ned en app til mobilen for å få ut diverse informasjon? Er det noe fare med å forsøke? Noen anbefalinger?
#5
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Mobilholder
søndag 13. desember 2015, klokken 18:16
Jeg har også sammen problem som Dalia4PHEV på min Samsung S4 Active. Hopper ut og inn av Bluetooth og gjør det umulig å ha en samtale. Jeg har prøvd å slå av wifi på telefonen men det hjelper ikke. Den har fungert fint i over et år men begynte å trøble nå for en måned siden. Jeg har resett telefonen tilbake til fabrikkinnstillinger, men det hjelper heller ikke. Jeg skal høre hos forhandler om de kan oppdatere slik som en PHEV-ftw nevner. Er det andre som har hatt problemet og fått det fikset med oppdatering av bilen?
#6
Jeg har kjørt 3325 km før jeg fylte tanken. Det var ikke nødvendig å fyll siden tanken da var over halv. Jeg fikk på 19,59 liter så forbruket ble 0,06 liter pr mil. Hvis jeg kun har korte turer på opp til ca 40 km så er det mulig å kjøre mye lenger uten å fylle. Det går også fint i vinterhalvåret hvis en er påpasselig med forvarming og bruk av varmeapparatet samtidig som en er forsiktig med gasspedalen.
#7
Mitsubishi Outl. PH / Sv: POI MAP oppdatering
tirsdag 04. august 2015, klokken 20:38
Takk frodei, det fungerte fint.
#8
Mitsubishi Outl. PH / Sv: POI MAP oppdatering
lørdag 01. august 2015, klokken 22:22
Jeg lastet ned zip fil og fikk da kun pakket ut en fil med navn MMDPOIA.dfl. Er det kun denne filen jeg skal legge på sd kortet og installere i bilen? Er det noen som har prøvd?
#9
Jeg er helt enig med RuneHa i at hvis vi aktiverer Eco-mode så burde ikke bensinmotoren starte. For å unngå dette "tullet" er jeg alltid påpasselig med å ha avslått varmeapparatet før jeg stopper. Da starter ikke bensinmotoren neste gang jeg starter. Evt. setter jeg det på 15 grader, og da går det også greit. Men det burde som sagt ikke vært slik at bensinmotoren starter helt unødvendig. Det utgjør faktisk en hel del på forbruket. Ikke alle passer på å slå av varmeapparatet. Kun strøm klarer jo å lage mye varme (forvarming fungerer jo uten bensin) så det burde gått fint. Vi burde selv fått valgt om vi ville ha ekstra varme ved å bruke bensinmotoren. Jeg synes også at bensinmotoren ikke bør starte selv om vi gir litt ekstra gass. Det kunne evt. vært et ekstra "trykkpunkt" i bunn som starter bensinmotoren.


#10
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Reelt forbruk på Outlander PHEV
torsdag 26. februar 2015, klokken 15:05
Jeg har hatt bilen i snart 1 år nå og kjørt nesten 20.000 km. Totalt gjennomsnittsforbruk er nå 0,18 l/mil. Da har jeg hatt en god del kjøring til og fra jobb (28 km hver vei) der det kun er brukt strøm. Men jeg har også hatt mange langturer (hver på ca 200 - 700 km) uten lademuligheter. Dette er jeg meget godt fornøyd med, men jeg er klar over at med et annet kjøremønster så ville forbruket vært mye høyere.
#11
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Intense vs instyle+
torsdag 26. februar 2015, klokken 14:35
Jeg bestilte først Intense men endret til Instyle+ på grunn av setene. Vi synes setene er mye bedre i Instyle+. Den elektriske justeringen har flere justeringsmuligheter og både kona og jeg finner nå veldig god sittestilling. Det gjorde vi ikke da vi prøvesatt en Outlander med manuell seteregulering. Å sitte best mulig er veldig viktig og vi er begge 2 glade for at vi valgte Instyle +. Da vi kjøpte bilen i mars 2014 måtte vi bare gi kr 23.500 mer for Instyle+.
#12
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Dårlig kontakt i original ladekabel
tirsdag 27. januar 2015, klokken 18:28
Jeg har også hele tiden vært forsiktig med kabelen og konsekvent aldri hengt den etter støpselet. Har alltid benyttet tråden til å henge den på der det er nødvendig. Feilen var ihvertfall i mitt tilfelle ikke brukerfeil. Det var min forhandler enig i og gav meg ny kabel uten diskusjon. Men han sa at det hadde vært verre hvis jeg selv forsøkte å åpne boksen, da ville det sannsynligvis ikke gått på garantien.
#13
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Dårlig kontakt i original ladekabel
torsdag 22. januar 2015, klokken 15:44
Akkurat det samme skjedde for meg. Jeg fikk også ny kabel på garantien. Min ble også kjøpt i mars 2014. Ellers er jeg veldig godt fornøyd så langt.
#14
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Erfaring med den nye plug in hybrid.
fredag 22. august 2014, klokken 20:19
Gjennomsnitts bensinforbruk over lang tid finnes hvis du trykker på Manuelt. Da vises bensinforbruket fra sist gang du trykket på nullstill. Hvis du ikke har trykket på nullstill noen ganger så er dette gjennomsnittsforbruket fra bilen var ny. Jeg tror det er slik at hver gang bilen startes så vises forbruket med Auto. Dvs forbruket på den aktuelle turen. Dette nullstilles automatisk for hver tur hvis bilen har vært stoppet i minst 4 timer. Når du har trykket på manuell så blir det forbruket som da vises aldri nullstilt med mindre en trykker på nullstill.
#15
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Erfaring med den nye plug in hybrid.
tirsdag 12. august 2014, klokken 17:17
Jeg har gjort noen forsøk på hvor langt jeg kan kjøre bare på strøm før bensinmotoren starter. Rekorden min er 62 km. Da kjørte jeg fra Sokndal til Hå på Jæren. Vær og temperatur var perfekt, dvs. lite vind og ca 20 grader. Det var lite trafikk og jeg "lusekjørte" stort sett mellom 50 og 60 km/t. Det er helt tydelig at lav hastighet har mest å si på forbruket. Ellers bruker jeg spakene på rattet aktivt ift. regenerering. Jeg bruker ca 20 % mer luft i dekkene enn oppgitt. Ved mer normal kjøring klarer jeg vanligvis litt over 40 km på bare strøm. Jeg har flere ganger klart lengre enn de 52 km som Mitsubishi oppgir som maks. Ved ugunstige forhold og mer aktiv kjøring har det hendt at jeg har klart mindre enn 30 km på strøm. Jeg har hatt bilen fra 8. mars. Min erfaring er at generell økonomisk kjøring i lav hastighet har mest å si på forbruket. Temperatur har mindre å si enn jeg hadde trodd, men det har ikke vært mye under 0 grader mens jeg har hatt bilen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA