Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - RonnyØ

#1
Tesla / Sv: Tesla Inventory
onsdag 04. oktober 2017, klokken 11:17
Sitat fra: daktari på onsdag 04. oktober 2017, klokken 10:20
Styrker min mistanke om at de bestiller litt biler til lager!

Som egentlig er meningsløst, da de bruker en mnd eller mer på å få den levert til kunde
#2
Takk så mye for svar! Tok litt av hvert her, så får vi se hva som funker! :)
#3
Jr har en https://www.toysrus.no/produkt/john-deere-ground-force-elektrisk-traktor-og-tilhenger?id=000000000103033001 og den kunne jeg tenkt meg å montert en form for batteriindikator på. Gjerne en som man ser enkelt hvor mye strøm som er igjen for bruk.

På batteriet står det: standby use 13.6-13.8v cycle use 14.5-14.9v

Tips?
#4
Model X / Sv: Rabatt ved kjøp i butikk?
mandag 04. september 2017, klokken 20:24
Sitat fra: kristian86 på mandag 04. september 2017, klokken 15:17
Det eneste som er kjipt med å kjøpe en P100DL fra Tesla som har blitt brukt er at batteriet er dårligere enn bil man kjøper brukt. Sigurd leste av en P90DL som hadde blitt demokjørt et par tusen km og det batteriet hadde allerede tapt mye mer av hvor mye kapasitet det har tilgjengelig en brukte biler som har kjørt over 100 000k. Så ja man får en rabatt, men man får også en rabatt fordi bilen er brukt.

Angående demobil så får man en begrenset garanti, så den er vel ikke like bra som nybilgarantien heller.

Så det er forskjell på en P100D og en 100D? Evt 90D?
Helt oppriktig så tror du at den vil gå i 8 år med samme batteri?
#5
Model S / Sv: Blandet opplevelse av levering av ny 90D ved Tesla Drammen
lørdag 02. september 2017, klokken 18:07
Sitat fra: Muffinman på lørdag 02. september 2017, klokken 17:10
Bare jeg som reagerer på at det tilsynelatende ikke ekstisterer kultur for å rette åpenbare feil før levering til kunden? Har opplevd det selv, og for min del tok det effektivt livet av nybilgleden i tillegg til at jeg måtte bruke av tiden min på å reise til verksted to ganger for å få bilen i stand. Og dette etter at det var avtalt at de skulle kontrollere ekstra godt og fikse eventuelle feil før utlevering da jeg hadde fått nok med den første bilen. De tre første feilene hadde manifestert seg allerede før bilen rullet ut dørene...

Slikt må vel kalles god gammeldags kundeforakt, og jeg håper det ikke alle avdelinger praktiserer det slik.

Uten direkte sammenligning forøvrig, men sånn type kundebehandling er vanlig hos den lokale lakkeringssjappa. Sjefen selv sier at det ikke lønner seg for dem å gjøre ordentlig arbeid, fordi folk flest ser det ikke..
#6
Kjøpe elbil? / Sv: Tesla, 0,67% effektiv rente?!
torsdag 10. august 2017, klokken 15:41
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 10. august 2017, klokken 14:23
Men sprek bil er for meg det samme som lykke :D

Amen!
#7
Model S / Sv: Prøvekjørt S - spørsmål
søndag 06. august 2017, klokken 08:42
1. Jeg har ikke noe slik på min, ei heller hatt på tidligere, så det vil jeg tro bare er balansering
2. Det har den ja
3. Stemmer, du er for langt ifra
4. Mulig jeg er negativ, men det der tror jeg aldri kommer til å bli perfekt. Min ser også syner.
5. Det vet man aldri, men spørsmålet er vel hvor mye du har lyst på en? Det kommer garantert oppgraderinger/endringer fra du bestiller, til du får den. Samme hvor lenge du venter før du bestiller.
#8
Model S / Sv: Tesla på finn.no
tirsdag 25. juli 2017, klokken 23:53
Sitat fra: RonnyØ på tirsdag 25. juli 2017, klokken 23:50
Sitat fra: tiger``n på tirsdag 25. juli 2017, klokken 23:39
Noen som vil fylle ut prisene som mangler? Desember -15, 85D



Prisen på 85D 19.11.15  var 670
Men på min samme liste så koster bakovervendte seter 22900,- , så en klype salt må til
#9
Model S / Sv: Tesla på finn.no
tirsdag 25. juli 2017, klokken 23:50
Sitat fra: tiger``n på tirsdag 25. juli 2017, klokken 23:39
Noen som vil fylle ut prisene som mangler? Desember -15, 85D



Prisen på 85D 19.11.15  var 670
#10
Model S / Sv: Facelift 70D eller pre-facelift P85D?
torsdag 20. juli 2017, klokken 20:22
Sitat fra: Pilot på torsdag 20. juli 2017, klokken 15:37
Hei,

Er i ferd med å bestemme meg for å kjøpe Tesla S istedenfor å vente på Kona.

Ser på finn en del facelift 70D fra '16 og pre-facelift P85D fra '15 til ca. samme pris og km med omtrent like utstyrspakker.

Har dere noen råd for hvilken jeg burde gå for? 85D med lengre rekkevidde og kraftigere motor eller facelift 70D? Er det store kvalitetsforskjeller mellom facelift og prefacelift?

På forhånd takk.
Så lenge P85Dn har Nextgen-seter -lett matte. Performance anyday
#11
Sitat fra: Esykkel på tirsdag 18. juli 2017, klokken 13:50
Takk for utfyllende svar!

Jeg har kjøpt fra aliexpress. Pakka er allerede på vei. Jeg valgte 1000w med 48v. Toppfart skriver de at skal være 50km/t, men jeg kommer nok ikke til å sette toppfarta til det. Jeg ønsker at den skal klare 25km/t i oppoverbakkene.

Motoren jeg kjøpte er en "Brushless Non-gear Rear Hub Motor". Så utifra hva du skriver så er den kanskje mer stillegående, men klarer ikke like god akslerasjon som en giret motor.

Iforhold til bruk så har jeg en liten plan om å sykle hele året. Sykkelen vil nok bli brukt frem og tilbake til jobb. Jeg har tenkt til å sette på asfaltdekk/slicks. Mulig noe sånt; https://www.intersport.no/produkt/310341/kenda-sykkeldekk-26x1-95-slick?cid=_adwordspla_cpc&gclid=CjwKCAjw47bLBRBkEiwABh-PkdeNAQmnBEGW4jul-UyvKd1hOLoPs3BWO-bMdrDEnhy7KIdtU_PRaRoCNJAQAvD_BwE

Når jeg sykler til jobb hadde jeg tenkt å sette hastigheten til max 30km/t. Det blir mest sykling på asfalt 90% tenker jeg og 10 % sykling på grus. Har dere forslag til dekk tas det imot med takk :)

Jeg kjøpte dette settet fra Aliexpress; https://www.aliexpress.com/item/The-50kph-speed-20-28-Ebike-kit-48v-1000w-electric-bike-kit-with-48v-11ah-samsung/32310318708.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.Jzva65

Håper dere ikke dømmer det nord og ned, det er ikke så kult...

Skal komme med en oppdatering når jeg har fått montert det :)

Ja kom oppdatering når du får testet - vurderer noe slik selv. BTW, ble det nesten 300 dollar i frakt?
#12
Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 11. juli 2017, klokken 13:41
Uansett er Tesla veldig billig på service - i denne artikkel sier politiet på sin bil som går under 50.000 i året, så koster service 20.000 PR MÅNED...

Min S går også 50.000 pr år, og jeg tar service en gang i året - koster da under ti-delen om man også inkluderer dekk i regnestykket.

Det gamle vraket av en ML er nok ganske dyr i drift
#13
Model S / Sv: Enormt med brukte TMS til salgs hos Tesla
lørdag 01. juli 2017, klokken 09:27
Sitat fra: Initium på lørdag 01. juli 2017, klokken 09:02
hm - det ser ut som om Tesla tar bort vinterhjulene på ALLE bruktbilene sine ?
Noen som vet hvorfor ? Hvor havner hjulene ? På et lager ? I metallskrot-containeren ?

Virker litt teit å kjøpe en bruktbil til over 400 000kr og så måtte tråle Finn.no for et ekstra felgsett...
Innbyttebilene leveres inn til Tesla uten vinterhjul
#14
Model S / Sv: Hvor mange feil kan man forvente på en Tesla?
onsdag 21. juni 2017, klokken 10:43
Hadde en 2014 P85+ som jeg kjørte ca 45000km med - inne ca 5 ganger for div fiks.
Har nå en 2016 P90DL som snart har gått 30000km, og den har det ikke vært noe med enda
#15
Model X / Sv: Vurderer å bytte S mot X
mandag 19. juni 2017, klokken 20:08
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 19. juni 2017, klokken 18:42
Sitat fra: Kimpala på søndag 18. juni 2017, klokken 23:06
Bestilt 7 seter. Men litt lyst på 5 seter pga mulighet for å legge ned 2. Rad også. Liker 6 setern og men har tre barn så jeg syns ikke den funker for oss.
Trur 2. seterad er litt høyere på 7s enn 5s ?

Klokt valg. Med 7 seter har du 5 i det daglige og stort bagasjerom, men fleksibilitet til å ta med to pers til ved behov. Du slipper å plassere en person i setene i bagasjerommet om alle skal på tur. I tillegg gir den tilstrekkelig bagasjesikring med vegg mot bagasjerommet. Det er nettopp denne løsningen de fleste bilprodusenter tilbyr i dette segmentet :)

Om du de neste årene aldri har behov for å frakte flere enn 5 pers er kanskje 5-seteren et bedre valg, ettersom den gir enda større bagasjerom. Men bagasjeplassen i X er enorm, og kupeen er stor og romslig uansett (såfremt man ikke vil opp i Caravelle-segmentet :D

Vi har fire barn (to små og to store). På langtur er vi som oftest bare 4 pers (to voksne og de to små). Da kan mor hoppe baki og sitte mellom de små ved behov. 6-seteren ville overhodet ikke funket for oss med små barn.
I påsken var vi alle 6 på tur. Tenåringen elsket å ha hele rad 3 for seg selv, og X``en er såpass bred at rad 2 gir meget god plass to til barn og en på 18 år.

Sitat fra: Thorbjorn på søndag 18. juni 2017, klokken 23:15
Hvordan er det å gå fra S til X med tanke på størrelse ?
Trange parkeringshus osv.

Jeg var veldig skeptisk til størrelsen i starten, men det har gått seg til forbausende raskt.

Kan man ta setet i midten på rad 2 ved behov?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA