Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Bydame

#1
Østfold elbilforening / Sv: Østfold lokallag
tirsdag 07. juli 2015, klokken 23:14
haha - er med på strikke- og el-billag :)
Driver og kjøper meg en Zoe, har en defekt Leaf, bor i Moss.
#2
Leaf 2010-2017 / Sv: Bilen stopper i fart - skikkelig skummelt!
mandag 18. august 2014, klokken 19:59
Sånn så det ut da den ikke kan gasses med, bare trykk på bildet så blir det større:
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: Bilen stopper i fart - skikkelig skummelt!
mandag 18. august 2014, klokken 19:47
Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 18. august 2014, klokken 17:27
Første punkt her bør vel være å bestille en verkstedstime snarest for å få lest ut de feilkodene som er registrert, og forhåpentligvis finne ut hva som må til for å utbedre problemet. :)

Åja, gjett om jeg skal :) den stoppet 2 ganger på veien hjem også, rett før en tunnell, hau hau.
Så stoppet den også en gang da gubben kjørte seg en tur med den for å se hva som skjedde.
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Bilen stopper i fart - skikkelig skummelt!
mandag 18. august 2014, klokken 17:13
Huff, ja nå leste jeg de engelske trådene - ser ikke ut som det skjer med så mange akkurat. Nå skal jeg hjem fra jobb, og så får vi se om det er sånn nå også. 4 stopp på 4 mil er ikke akkurat morsomt. Jeg skal prøve å unngå E6 og så kjøre småveier det jeg kan. Så får jeg heller prøve å kontakte et verksted. Heldigvis har jeg en dieselbil også -- men det er kanskje å banne i kirka på dette forumet? :)
#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Bilen stopper i fart - skikkelig skummelt!
mandag 18. august 2014, klokken 13:51
Nei jeg har kjøpt den brukt av en privatperson som skulle over på Tesla. har sjekket den nå på VIN og betalt for en rapport - og det var ingen feil på den fra USA kan jeg se. Den ahr gått i Florida ser jeg.

Jeg har jo kjøpt bilen "som den står" og når man handler privat har man vel ikke mye man skulle ha sagt?
#6
Leaf 2010-2017 / Bilen stopper i fart - skikkelig skummelt!
mandag 18. august 2014, klokken 13:37
Hei!

De dagene det var så vanvittig varmt her i juli, så opplevde vi at bilen bare slukket alt på dashbordet - mens vi kjørte og vi fikk trillet til side. Slo av bilen helt, og ventet en stund - da vi slo den på igjen så startet den. Dette skjedde 3 ganger på 2 dager, og siden ikke - før i dag. Vi trodde det kom av varmen - men nei da. På vei til jobb i dag med fulladet bil- 11 grader ute og jeg lå i venstre fil i 106 km/t på E6 mellom Moss og Vestby - så lyser det en liten orange bil med utropstegn - og så slår den ned alt,- bare at den lyser - men alle metrene er i null. Jeg får trillet den i fart over på veiskulderen og fikk omsider slått den av (da jeg kom på å sette den i P) og så ventet jeg noen minutter. Så slo jeg den på igjen og den gikk til Vestby før den stoppet i en rundkjøring med masse trailetrafikk. jeg jobber i Ski  og den slo seg av i alt 4 ganger før jeg kom frem. Den gikk helt fint og uten varsel mens jeg kjørte - men den lille bilen kommer plutselig på. Gjettometeret bare økte og økte og var på 170 da jeg kom frem -og ikke en eneste strek var "brukt" -så den viser jo helt feil! Det er 4,3 mil fra Moss der jeg bor til jobben i Ski.

Mener å ha lest her at man da skal koble av 12V-batteriet og la det stå noen minutter før man kobler det til igjen. Hva er dette? Må si jeg har lite lyst til å oppleve dette flere ganger.

Kjøpte bilen brukt i april, den er en USA 2011-modell.
#7
Vi kjøpte vår hos Elbilhjelpen, veldig fornøyd med både service og pris. Da har vi prøvd å lade i garasjen, der er det bare 6 A - men da gikk det - - enn så lenge :) Så det var nok riktig at spenningen var for liten ved huset. Da får vi forhåpentligvis nok strøm til å kjøre den på jobb, slik at jeg kan teste laderen her også.  :) takk for alle svar og god hjelp :) Nå vet jeg til og med hva en Schuko er  8)
#8
Sitat fra: Powerflux
Giftgrønn sa du....sånn som denne?
Jeg har denne og er veldig fornøyd med den. Omstillbar mellom 6-10-16A!
http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/justerbar-6-10-16a-portabel-ladeledning#product
sånn en kjøpte vi nå, men den står med rødt lys på 6A og lyser grønt ready. vi setter kontakten i støpselet og så i bilen, det sier pip.......så lyser den første blå lampa, så prøver vi å trykke på siden for å endre til 10A, men det virker ikke. Så sier det dunk, dunk i bilen og så skjer det ikke noe mer, den blå lampen slukker.

Den forrige laderen virker ikke i det hele tatt, den er død.

Er helt desperat har bare 20 km igjen på gjettometeret. Grynt, varmt er det også.
#9
Takk for svar :) Skal sjekke opp linken du la ut :)

#10
Hei!

Vi har kjøpt privat en brukt USA-importert Leaf. Veldig fornøyd med bilen, -men jeg er så lei av å ikke vite om jeg får ladet når jeg skal. Vi bor i andelsleilighet, så jeg er avhengig av å lade med medfølgende kabel - hjemme om natten og på jobb på dagen. Har i overkant av 4 mil til jobb, så bilen er jo helt perfekt for meg.

I alle fall, den funker ikke alltid,- derfor har jeg fått pris på en ny kabel hos forhandler i Sarpsborg _ den koster 7.588,- inkl mva. er det en ok pris, eller vet dere om noe annet jeg kan kjøpe og stole på?

Den kabeltypen vi har hadde ikke forhandler sett før engang - giftgrønn ledning, en "kladd" som er en grå boks man kan skru opp, og vi fikk med en ny printplate til den som vi byttet da laderen begynte å fuske - men det har ikke hjulpet. Printplata lå i en boks fra Elbilhjelpen.

Har dere noe råd til en frelst men frustrert dame fra Moss? :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA