Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - alfbo

#1
Angående toppfart så har jeg sett denne hastigheten selv, men det kan være misvisning, antydning til medvind eller en svak nedoverbakke. Det er i hvert fall ingen problemer å kjøre vesentlig raskere enn trafikken i 110 km/t soner, men det går selvfølgelig ut over rekkevidden.

Når det gjelder rekkevidde så har jeg bekreftet en praktisk rekkevidde over 100 km mange ganger. Kjørte for eksempel til Töcksfors fra Oslo sentrum i rundt 1-2 varmegrader med en snitthastiget som jeg anslår til å ligge mellom 70 og 80 km/t og en beregnet og oppgitt rekkevidde på rett over 100 km. Har også bedrevet småkjøring til og fra jobb i Oslo og fått over 100 km mellom hver lading flere ganger.

Uansett, en eventuell kjøper må gjerne legge til grunn lavere topphastighet eller rekkevidde.

Batteriet viser en spenning på 83-84V fulladet og er aldri nede i 72V annet enn ved akselerasjon eller svært høy hastighet. Tror at batteriene fortsatt er gode, men har ikke målt de. Kvaliteten på scooteren for øvrig er litt Kina-preget så det er ingen Ducati eller BMW. Men, scooteren var fin til mitt bruk så lenge den fungerte. En entusiast med litt kunnskap om elektriske kjøretøy bør kunne få skikk på den og holde den i drift da den består av stort standard komponenter og benytter en Kelly controller. Til prisen bør det være interessant.
#2
Fin el-scooter med topphastighet på rundt 140 km/t og over 100 km faktisk rekkevidde. Basert på moderne batteriteknologi (LiFePo4 72v 90 Ah + BMS).

Fungerer i øyeblikket ikke. Må trolig bytte motor som koster rundt 5000 kroner + frakt og mva. Importør har gått konkurs så egner seg for noen med basis kunnskap om elektriske kjøretøy. Har ikke tid til å reparere selv så selges som den står. Må hentes.

Nypris i 2012 50 000,-. Selges nå meget prisgunstig for 8 000,- som reparasjonsobjekt.

Ta kontakt for nærmere informasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA