Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Berg

#1
Ladeplasser og ladekabler / Sv: 8/14A ladekabel
torsdag 22. mai 2014, klokken 13:44
Joda det virker nå. :D Knota litt med å få til 14amp lading. Først inn i veggen og så plugge inn på bilen med magneten på, vipps så har man 14amp. lading. Takker for all hjelp. Der jeg kjøpte bilen viste de ikke hvordan jeg skulle gjøre det, men reklamerte med ladetid på 6 timer gjorde dem. :-\
#2
Ladeplasser og ladekabler / Sv: 8/14A ladekabel
tirsdag 08. april 2014, klokken 22:49
Etter det jeg har skjønt på ladekladden så er det den franske kontakten med jording i midten som aktiverer 14amp. Hvis man leser på kabelen så er det en 3x2,5 +0,75 kvadrat som er brukt, der 0,75 kvadraten er signalkabel for 8 eller 14 amp. Så hvis man for eks putter en skrue eller lignende inn i det 5mm hulle på kontakten så aktiverer man 14 amp. Men dette må jeg først finne mere ut av før jeg tør å gjøre det. ladekladden koster vel rundt 7000,- og laderen i bilen er sikkert ennå dyrere. Jeg kan ikke se at en green up kontakt i veggen vil ha noe annen funksjon en å jumpe over en kontakt inne i hullet på stikken?? Er det noen som har prøvd dette??
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA