Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - amund

#1
Model S / Sv: Battericeller avlest med canbus
onsdag 11. oktober 2017, klokken 17:16
Du kan ihvertfall være helt trygg på at det ikke er 5 volt i den cella, for da hadde den brent opp for lenge siden :) Pust rolig ut, så tar vi det som en bug / feil avlesning på Scan My Tesla  :) Litt pussig at TM Spy også viser samme feil.

Er det noen som vet hvor mange cellegrupper denne bilen EGENTLIG har? 83? Eller 84?
#2
Model S / Sv: Battericeller avlest med canbus
tirsdag 10. oktober 2017, klokken 21:27
Kan si at jeg ikke har testet eller fått noen tilbakemeldinger på om Scan My Tesla leser dette riktig på 60 og 70/75-biler, så det er stor fare for at 'oppskriften' jeg har funnet på nettet (som sikkert også brukes på TM Spy) blir feil på biler med mindre batteri. Særlig hvis det er den aller siste cella. Send meg gjerne et screenshot og en raw log, så kan jeg se om jeg blir klok på det.

Mvh Amund
Utvikler av Scan My Tesla
#3
Model S / Sv: Frustrasjonen koker over.
lørdag 16. september 2017, klokken 07:40
Det som lukter forbrukerrådet er de som kjøper den bilen og finner ut at den IKKE gjør 0-100 på 4,6 sekunder. Men det er det jo ikke sikkert eiern oppdager da...
#5
Model 3 / Sv: Model 3 vs Model S - Kjøpe eller ikke kjøpe
onsdag 09. august 2017, klokken 20:29
Sitat fra: DrNox på onsdag 09. august 2017, klokken 20:01
...
Tesla sier, "fritt oversatt" ;)  Betal oss 40k så skal du slippe å trykke på pedallene og betaler du oss 25k til, så skal du slippe å holde på rattet ::) :-\ Jeg vil faktisk ha bilen for å kjøre den selv!

Nei, du har forskjøvet ett hakk:

Betal oss 40k, så slipper du å tråkke på pedalene og må ta på rattet en gang i blant for å vise at du ikke er død.
Betal oss 25k til, så kan du være hjemme mens bilen er på tur  8)
#6
Model S / Sv: S må oppdateres snart!
tirsdag 08. august 2017, klokken 18:39
Kanskje det blir nytt dashbord med liggende skjerm? Mer praktisk å se film på når bilen uansett skal kjøre selv  :) Og gir også mye mening mtp UI og layout, å ha samme format i alle bilene vil jeg tro.

Model 3 sitt varme/AC-opplegg virker jo også nytt og kult, det burde vel komme på S og X etterhvert, hva tror dere?

Eneste som mangler nå er ratt som kan brettes opp eller vekk  8)
#7
Model S / Sv: Sette bilen i fri under kjøring
lørdag 05. august 2017, klokken 09:54
Men uansett regnestykker - prøv, det er gøy! Ganske utrolig hvor bra denne bilen triller.
#8
Model S / Sv: Lys ved ladeport
lørdag 05. august 2017, klokken 09:49
Sitat fra: steam på fredag 04. august 2017, klokken 22:55
Jeg er enig. Det virker som om denne personen bare ville skape kvalm.

Han som sto i 2+ timer på supercharger mens andre ventet i kø du mener?  :-X
#9
Model S / Sv: Scan My Tesla: CANBUS Android-app
onsdag 02. august 2017, klokken 13:23
Du trenger bare å bruke adapter og app når du skal starte Trip'en.

Jeg har hatt 3 adaptere i bilen siden jeg begynte å utvikle appen i august i fjor, og ett av dem er alltid plugget i. Jeg ville likevel fulgt med litt, en del adapteret, særlig de dyrere, har en egen dvalemodus som slår inn automatisk etter en stund. Jeg ville plugget ut hvis jeg skal være borte fra bilen i uker/måneder, den vil jo dra noe 12v fra 12v-batteriet.

Og sikkert lurt å fjerne det før du evt leverer bilen hos Tesla :)
#10
Model S / Sv: Scan My Tesla: Betatest av CANBUS Android-app
tirsdag 01. august 2017, klokken 21:58
Sitat fra: daktari på tirsdag 01. august 2017, klokken 21:24
For å bruke trips, mener du adapteren bør kobles på i bilen og bli der?

Nei absolutt ikke, det som er kult med Trips er at du trenger kun å koble til idét du starter (eller resetter) trip'en. Så kan du legge igjen adapteret hjemme om du vil, og koble deg til å få statistikken når du kommer hjem igjen  :)

Prøver å rable ned litt bruksanvisning og tips her nå, ta gjerne en titt:
https://sites.google.com/view/scanmytesla/
#11
Model S / Sv: Scan My Tesla: Betatest av CANBUS Android-app
tirsdag 01. august 2017, klokken 21:56
Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 01. august 2017, klokken 21:24
For iOS så kan en få tilgang til TM-Spy beta her:

Da har jeg sendt en Mail om å få beta utgaven. Noen som vet hvilken adapter jeg burde kjøpe til iPhone? Tidligere virket ikke blåtann?

Må du virkelig ta denne diskusjonen i tråden som handler om testing, utvikling og tilbakemelding på Scan My Tesla for Android?
#12
Model S / Sv: Scan My Tesla: Betatest av CANBUS Android-app
tirsdag 01. august 2017, klokken 20:23
Versjon 0.9.7 er live, kun småfiks, men nå er den jaggu ute av beta!

Er det noen som har testet den nye Trips-funksjonaliteten fra 0.9.6?  :+1: eller  :-1-: ?
#13
Model S / Sv: Scan My Tesla: Betatest av CANBUS Android-app
lørdag 22. juli 2017, klokken 00:17
Så du mener at bilen min har regenerert 14000 kWh, men jeg har bare ladet 9500?  8)

Tror vi snakker forbi hverandre, jeg regner ut regen ut fra Charge minus AC+DC charge. Kan godt hende jeg har tenkt feil, men det ser ut til å stemme ved både kjøring og lading nå - men det stemmer ikke historisk. Det stemmer sikkert på biler nyere enn datoen disse tellerne begynte å lade, det ser jo ut til å kunne stemme på din.

PS. Tar gjerne i mot link til der hvor Sigurdi har forsket på dette!
#14
Model S / Sv: Scan My Tesla: Betatest av CANBUS Android-app
fredag 21. juli 2017, klokken 09:55
Sitat fra: bjornb på torsdag 20. juli 2017, klokken 23:17
Differansen som mangler er kanskje akkumulert regenertert kWh?
Ja, det stemmer når en summerer regen også (1kWh feil, men sikkert en avrunding som skjer et sted..):

Stemmer ikke på min, men gjetter at lade-tellerne dukket opp i en eller annen update og ikke har vært der siden starten.

(Regen total regner jeg altså ut selv, Regen=Charge-AC charge-DC charge)
#15
Model S / Sv: Scan My Tesla: Betatest av CANBUS Android-app
torsdag 20. juli 2017, klokken 22:45
Sitat fra: bjornb på torsdag 20. juli 2017, klokken 22:33
Er det mulig å se totale for AC / DC lading også?
Fant ikke noe i appen, synes det kan være interessant å se totalt akkumulert lading fordelt på AC/DC også.

Ja, de ligger ihvertfall under All-tabben, og under Total. Men jeg får det ikke til å stemme med total Charge på min bil, mulig de ikke begynte å telle fra bilen var ny men fra en viss softwareoppdatering? Ikke godt å si.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA