Her bør vel produsentene ha interesse av å finne ut hvilken modell det var, og hva som var årsaken.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: frankols på onsdag 02. april 2014, klokken 14:49Sitat fra: olemorten76 på onsdag 02. april 2014, klokken 14:17Sitat fra: torkri på onsdag 02. april 2014, klokken 13:47I prinsippet vil man nok oppleve at batteriet reduseres noe til det varmen som er innstilt nåes og den "går over" til vedlikeholdsvarming. Dette er avhengig av hva slags lader man har. Om det er veldig kalt ute opplever jeg med min 10 amp lader at det hjelper å starte forvarmingen tidlig. Den går jo i inntil 2 timer på nettstrøm, jeg anbefaler minst 1,5 time når det er 10 blå eller kaldere. Har ingen referanser, bare egen erfaring. Etter at kupeen sakte men sikkert blir varmere øker også SOT (state of charge), og ofte passerer den også 80%.
Det er flere tråder om dette emnet. Tillater meg å bruke denne.
Jeg skjønner ikke helt hva som er "korrekt". Kan noen oppsummere?
Bilen står tilkoblet strøm om natta via en vanlig skjøteledning til huset. Lading er innstilt på 80 %.
Denne ladingen er ferdig i løpet av natta, dvs. flere timer før jeg skal bruke bilen. Den er selvsagt tilkoblet helt til jeg skal bruke den.
Kan jeg starte forvarming via app uten at dette trekker strøm fra batteriet?
Det var da veldig til oppvarming
Jeg starter varminga klokka 06.00 ved hjelp av timeren i bilen.
Den står da på i 15 minutter, til klokka 06.15.
Jeg kjører hjemmefra klokka 06.25, og da er batteriet ladet opp igjen til fullt, det vil si at ladinga har stoppet, og bilen er god og varm.
1,5 timer med 2,2 kW oppvarming må da være unødvendig mye ?