Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Pirium

#1
e-up! / Sv: Feil med resirk-knappen i e-up?
fredag 09. januar 2015, klokken 01:02
Vår 2015-modell oppfører seg slik også.
#2
e-up! / Sv: Hva koster en fullspecet E-Up?
fredag 17. oktober 2014, klokken 22:02
Bestillte en Tungsten grå Metallic 2015-modell med panoramatak i dag; 202.500 inkl. Vinterhjul (alufelg med årets piggfri-testvinnere), levert Trondheim.
Stusser litt på et punkt i kontrakten; det står at vinterhjulene er 14".
Er det ikke 15" som er standard størrelse på hjulene til e-Up? Har selgeren prøvd å spare inn litt her?
#3
e-up! / Sv: Priser service E-UP
fredag 17. oktober 2014, klokken 21:12
Møllrr Bil Trondheim skal ha 1750kr for service. Service annenhvert år. Når man følger servicene fra de, har man gratis veihjelp så lenge man har bilen, ifølge selger.
#4
e-up! / Sv: Forskjell på E-up! 2014- og 2015 modell
fredag 17. oktober 2014, klokken 21:11
Bestillte en 2015-modell i dag, den har dekktrykksvarsling. Det har ikke 2014-modellen til en kompis av meg.
#5
Sitat fra: tomrh på torsdag 22. mai 2014, klokken 12:49
Sitat fra: Pirium på torsdag 22. mai 2014, klokken 11:45
Det er den C-zeroen som står i Buvika ja. Det er her jeg bor også, jobber på Lade.
25km kjøretur = 4 bommer hver vei.. Totalt 8 bompasseringer tur-retur jobb............
Løp og kjøp! Bilen har du spart inn på tre år. :)
Jobber på Lade jeg også, kan få ta en titt på i-MiEV'en min og få en generell elbil-prat om du ønsker? Send melding hvis av interesse.

Var å så på Ion før jeg dro på jobb i dag, faktisk. 139.000,- er uten metallic lakk og vinterhjul, koster 155.000,- med dette. 12000kr for vinterhjul, er ikke det jævlig dyrt? Er jo ikke akkurat store felgene og dekkene.....
Garanti er 5 år/100.000km, service er rett under 3000 pr år ifølge forhandleren. (Prøven Bil, Trondheim)

Hyggelig med en elbilprat, skulle til å skrive at det hadde vært hyggelig å treffe likesinnede, men jeg er ikke akkurat trilling/leaf-frelst så jeg er ikke likesinnet enda :D

Ser du har to elbiler, er dere flere i husstanden som pendler? Det spørs faktisk om det vil lønne seg for meg og fruen med to belånte elbiler istedet for 1 belånt elbil og en nedbetalt dieselbil...
Dieselbilen må vi uansett beholde da vi både har lang vei til familie (17 mil én vei med mye stigninger), samt at frøkna jobber en del ute i distriktet helt fra Namsos til Kristiansund.
(Det er ikke mer enn 3-4 ganger pr mnd hun kjører så langt)
#6
Takk for mange svar!

Det er den C-zeroen som står i Buvika ja. Det er her jeg bor også, jobber på Lade.
25km kjøretur = 4 bommer hver vei.. Totalt 8 bompasseringer tur-retur jobb............

VIsste ikke at Ion hadde droppet så mye, har sett nybilannonser fra mitsu og de skal ha 159900.
Er enig i at en 3 år gammel bil som har gått 40k ikke er verdt 100k, når nybil med 5 års garanti koster 140k.
#7
Nå som "miljøpakken" tvinger meg over på elbil, vurderer jeg å kjøpe en brukt trilling for bruk til pendling.
Jeg bor 25km fra jobb, så pendler 5 mil hver dag.
Brukt C-zero ligger rundt 100.000 på finn, da blir det et behagelig låneopptak og en lav månedspris, betraktelig billigere enn den 15 år gamle utslitte peugeot'en jeg kjører nå.  :)

Har sett på en 2011 modell C-zero med rett under 40.000km på telleren.  Hvor lang garanti er det på disse i år og km.stand? Hvor lang garanti på batteriet?

Hva bør jeg være obs på når jeg ser på denne, er det noen problemer som er mer vanlig enn andre på disse?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA