Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - RE

#1
Tesla i media / Sv: Tesla i utenlandske medier
mandag 19. juni 2017, klokken 22:35
Selv om BMW'en hadde hatt trippel rekkevidde, ville jeg fortsatt valgt model S'en ... :D
#2
Blir nok litt trangt. Så vidt jeg har målt er det ca 2 meter fra førersete bak til kanten på bakluka (avhengig av dine preferanser), men hvis du kan legge ned bakseter, flytte passasjersetet helt fram (evt. legge det så langt bak det går) og legge skiboksa litt på skrå så går det sannsynligvis.

Jeg prøvde å få et 236cm høyt flat-pakket ikea-skap inni bilen men gav opp. Er nå en fornøyd eier av et whispbar takstativ :)
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Parkering i Trondheim?
lørdag 09. juli 2016, klokken 18:27
Sitat fra: Kilroy på fredag 08. juli 2016, klokken 17:04
Sentralstasjonen er nok beste alternativ, Solsiden parkeringshus prøver jeg å unngå, det er veldig trangt der
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla RWD på vinterføre?
lørdag 20. februar 2016, klokken 20:23
Jeg har en S85 fra før autopilot i 2014, og opplevde nylig en slik 'sleng'. Det skal sies at jeg var skyld i det selv, da jeg skulle ha det litt 'morro': Jeg sjekket selvfølgelig at det ikke var noe trafikk og at det var oversiktlig framover, da jeg ikke gjør slikt til vanlig. Det som skjedde var at jeg aksa på litt der det var særdeles tvilsomme forhold (glatt+piggfritt), og slapp gassen litt for brått i en svak sving (regen = standard) og da tverra bilen og ville ikke rette seg opp selv. Jeg ga på litt og da kom den seg men jeg var helt over i det andre kjørefeltet. Det kjentes også ut som bilen gassa på litt av seg selv etter jeg slapp gassen, muligens ESP greier som kicka inn? Er fra tidligere vant til framhjulsdrevne biler, så det er litt uvant at man må 'dra på' for å rette opp bilen... Denne gangen ble det en billig lærepenge, men kjente at dette kunne fort blitt DYRT.

Så, ja, jeg stemmer i med andre her og anbefaler å sette regen til low på vinteren, og selvfølgelig; kjør etter forholdene.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: DAB kanaler borte?
tirsdag 02. februar 2016, klokken 20:34
Enkelte av mine DAB kanaler faller også ut av og til. Må søke de opp og legge de inn på nytt. Sist gang det skjedde la jeg inn 'Bug Report' via voice systemet. "Thank you for your feedback" :D Forhåpentligvis blir det lasta ned og lagt merke til av noen, evt. fylles disken opp etterhvert :)

\relatert utbrudd
DAB interfacet er helt bak mål. At kanalene ligger på 12D og 13B osv er fullstendig uinteressant for meg som bruker, da jeg ikke har noe forhold til disse tallene. Gi meg heller en liste med kanal-navn som man kan scrolle og søke i; mye mer brukervennlig etter mitt syn.
/relatert utbrudd
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Forbrukstall under ekstreme forhold
tirsdag 05. januar 2016, klokken 23:40
Sitat fra: Salvesen på tirsdag 05. januar 2016, klokken 11:02
Jeg opplever rundt 500 til jobb, det er passe ekstremt synes jeg! Da forvarmet jeg i 45min+ også. Det er jo kaldt om dagen, men kun ett par grader under 0.

håper på bedre tall når sommeren nærmer seg :)
Jeg har også høyt forbruk om vinteren til og fra jobb. 10 km med 50-sone relativt flatt. Rangemode off, 22 grader inne, -1 ute. Lader ca en - to ganger i uken, forbruk på mellom 280 wh/km til 320 wh/km. Ser at forbruket er oppimot 600 wh/km til å begynne med, og så synker det nedover... Om sommeren har jeg forbruk på ca 180-200wh/km på samme strekke, så antar det er forvarming av batteri og kupe som suger energi...
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rdio problemer
tirsdag 01. september 2015, klokken 15:39
Jeg må drive og logge meg inn på RDIO til stadighet ettersom bilen driver å logger meg ut. Irriterende ny 'feature'. En gang hadde den helt 'mistet' innloggingen til RDIO også, hadde der ikke vært en 'restore' knapp så måtte jeg ha ringt tesla...
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET
onsdag 26. august 2015, klokken 11:35
Jeg ønsker meg ECO Mode. Det hadde vært fint å kunne stille inn rate-of-change tillatt ved gasspådrag, slik at man kan få sløv aks og lavere forbruk (Dersom dette henger sammen). En fordel med dette vil være at man da indirekte kan stille 'kvassheten' til CruiseControl.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Billige vindusviskere ?
fredag 10. juli 2015, klokken 13:26
Sitat fra: snappy på torsdag 09. juli 2015, klokken 21:24
Det står Bosch på den så er den dårlig er det vel ikke Tesla's skyld.

Neida, poenget mitt var: min erfaring er at vindusviskerne som kommer med bilen har ikke så veldig god kvalitet, ergo er kanskje den lave prisen rett.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Billige vindusviskere ?
torsdag 09. juli 2015, klokken 20:48
Personlig synes jeg 96 DKK er omtrent rett pris for en 'Tesla'-visker. Begge de jeg har hatt (førerside) har blitt ødelagt/fått uønskede egenskaper relativt fort, mens den jeg kjøpte på Biltema varte lenger.

Det er vel fortsatt noe i ordtaket 'Du får hva du betaler for'. :)
#12
Tesla i media / Sv: Tesla i utenlandske medier
onsdag 01. juli 2015, klokken 23:01
Kom over denne, det skal tydeligvis bygges endel superchargers i spania i løpet av året:

http://w41.bcn.cat/en/tesla-instal%C2%B7la-supercarregadors-espanya/

Spørs om det blir Parador-ferie neste år ... :D
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vibrasjoner i ratt
onsdag 01. juli 2015, klokken 14:23
Minner meg om en historie om en som stadig var tilbake til verkstedet med sin fossilbil fordi det var risting i hele bilen. Personen var illsint, for det måtte jo være en skikkelig møkkabil som oppførte seg slik. Verkstedpersonellet prøvekjørte og fant ingenting galt. Til slutt endte det med at de ble med ham på prøvekjøring. Da de kom på 'innfartsveien' begynte bilen å riste, og sjåføren uttrykker "Hva var det jeg sa!". Den som satt på gjorde han da oppmerksom på at han kjører på 'rumlefeltet' (den delen av asfalten som er oppstykket) :D
#14
2 dager ? Det er jo lyn-raskt! Jeg har førstegangs-service nå (ca 15000km), og bilen har stått hos Tesla siden 22.05. Er riktignok endel som skal fikses (takluke,bakluke osv), men bilen har jo bare stått stille utenfor Tesla i en uke (sjekka via app).  Har gratis leiebil (diesel-stinkdyr). Virker som de rett og slett ikke har skalert opp service-sentere og ansatte etter antall biler som må fikses. Håper dette bedrer seg framover!
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kjøre til england i sommeren.
mandag 06. april 2015, klokken 21:27
Hvordan er det med lys og kjøring i England ? Stiller de seg om for venstrekjøring automagisk, er man stuck med høyrestilte lys, eller kan man gjøre noe ? (ser f.eks. i vår E-golf at man kan velge høyre/venstrekjøring under lys...).
[Edit: Det er ikke meningen å kuppe tråden, dersom dette innlegget er upassende, kan moderator slette/flytte det til egen tråd ?]
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA