Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - terjebc

#1
x3

Å ikke få svar er håpløst.
Vurderer å kjøpe en av de fra finn.no til blodpris og selge min til blodpris når den kommer.  Da har man vertfall bil.
#2
Bestilte 12. Sept. fra KIA Ensjø.. Har ikke blitt kontaktet engang. All info har jeg måttet ringe til de selv å få. Og den har vært alt fra at den er på vei og blir levert til avtalt tidspunkt (månedskifte Jan/Feb)  til vi vet ingenting og det har ikke blitt produsert engang. Vi kontakter deg når vi vet mer. 3 uker senere og har ikke hørt en dritt. Mildt sagt irriterende når man kunne handlet fra en uoffisiell KIA forhandler og fått den allerede. Sinnsykt dårlig av KIA Norge å ikke gi noe info til sine forhandlere og kunder. Jeg håper på å høre fra Kia Ensjø i neste uke å få et klart og tydelig svar og evt et alternativ.
#3
Kia Soul EV / Sv: Leveringstid/venteliste Soul EV
mandag 05. januar 2015, klokken 18:20
Sitat fra: atleriks på tirsdag 30. desember 2014, klokken 12:09
Kia Ensjø sa at min rød/svarte Soul ikke var produsert ennå, og at jeg kunne håpe den bli produsert i januar, med optimistisk levering i slutten av februar. Bestilt i september.

Fikk også et lignende svar idag. Han sa at den ikke var "planlagt" . Hva det betyr vet jeg ikke men høres jo ikke lovende it. Bestilte også på Ensjø. Jeg var jo  forberedt på en forsinkelse men så fikk jeg til svar at den produseres 20 december rett før Jul.
#4
Jeg har erfart at det ofte går fortere når jeg er under 10% Ladet fra skillepaddemodus til 75% i minus 10 ifjor. Da var også batteriet godt og varmt ved ferdig lading og ga meg bedre rekkevidde
#5
Kia Soul EV / Sv: [IKKE-LØST] Bilen er helt død ... utladet 12V?
tirsdag 16. desember 2014, klokken 17:22
Dette har jo vært diskutert endel på de Amerikanske Soul 2014 forumene også. På fossilbil vel og merke. De bruker knøttsmå batterier i disse og mange av de har vært levert ny fra forhandler og blitt vært sjekket hos forhandler hvor det er en lapp med anbefaling at batteri byttes. Da antar jeg at det er en kombinasjon at noe ikke slår seg av og tapper batteriet. Tipper jeg kjøper en batterilader eller et Jump start system for å sikre meg innen jeg får den levert.
#6
Kia Soul EV / Sv: Leveringstid/venteliste Soul EV
fredag 12. desember 2014, klokken 13:29
Pratet nettopp med forhandler på telefon.. Min Sort/rød blir produsert til 20 desember og 4 uker lev tid. Den blir da levert  i månedsskifte januar / februar.    Altså til avtalt tid! 
#7
TLC / Sv: Mus i bilen
tirsdag 02. desember 2014, klokken 13:55
Tok en mus i Leafen senest i helgen. Lurer på hva av ledninger den kan ha gnagd på.
#8
Vil noen det bli installert noen hurtig ladere i  hos noen av noen av KIA sine forhandlere i norge?
#9
Sitat fra: Titanium på mandag 20. oktober 2014, klokken 23:20
Har en til salgs jeg.....levering i januar -februar......alt utstyr pluss litt til, selges 255000

Skal du selge din?  Får jeg spørre hvorfor?
#10
Ooooooooooog.... der var den solgt.
#11
Kia Soul EV / Sv: Klargjøring av Kia Sovl EV fra forhandler
mandag 20. oktober 2014, klokken 22:30
Er nok ikke så mye tid eller stolthet på klargjøring av bilen. Går i en fei. På båt og togturen over har jeg hørt det blir litt saltvann og metall spon i lakken som kan være igjen.  Frontruta har noe kliss på seg som de fjerner men det er ikke alltid de gjør så god jobb der heller. Jeg har innsett at jeg må få noen profesjonelle til å gå over og klargjøre bilen og polere /vokse så den er klar for vinteren da jeg ikke har tilgang på garasje.
#12
Sitat fra: rolftho på søndag 19. oktober 2014, klokken 09:45
Hei
Jeg er daglilg leder ved Norsk Vektertjeneste.
Jeg fikk en link til denne siden og har lest hendelsen beskrevet over.
Dette er en helt uakseptabel oppførsel, fra folk mann forventer skal oppføre seg. ( vektere )
Jeg finner ut hvem den ansatte er og det vil aksjoneres overfor den ansatte.
Jeg beklager hendelsen på vegne av selskapet.
Videre så er alle våre biler utstyrt med alle slags ladekort slik at vekter ikke har noe behov for å oppta ledig lade stasjoner og gratis påfylling på Kiwi kundebesøk ladestasjoner.
Vi har egne ladestasjoner på kontoret ikke langt unna,byttebiler samt at bilene er utstyrt med ladkort ( firmakort ) for alle andre ladestasjoner.
Så dette er helt unødvendig av vekter og hensynet til lading.
Jeg vil som sagt ta opp dette med den aktuelle og beklager denne hendelsen.
Rolf Thorkildsen

+1 til et Profesjonelt Firma.  Tusen takk.  Jeg vurderte lenge om jeg skulle la vær å legge til bilder av hendelsen da jeg skjønner at dette ikke er representativt for hvordan deres ansatte ter seg. Var egentlig et spørsmål om jeg tok feil i denne situasjonen. Alle kan ha en dårlig dag. En liten påminnelse på at hurtiglading utnyttes best når man er nærmere 0% enn 100% så er jeg fornøyd. :)
#13
Bilde av laderen i det jeg skrudde den av.
#14
Jeg ladet på KIWI ved Mølla i Oslo idag. Laderen fungerer kjempefint.
Hadde dog en dårlig opplevelse. En Nissan Leaf vekterbil sto der. Gikk bort på laderen for å se litt på den. Da så jeg at det sto 96% og at han hadde ladet fra 90% ! Vekteren satt i bilen sin og hadde lunsj.. Spurte han om han visste at det gikk omtrent like fort fra et vanlig støpsel. Han sa se på klokka ikke på % og smalt igjen døra. Satt der i 10 min til og  venta på at en fossilbil fra plassen rett ved siden av skulle flytte seg. Så gikk vi ut av bilen og det kom en Nissan Leaf til. Han lurte om det var ladekø. Forklart situasjonen. Han var enig at det var rimelig egoistisk. Så da gikk jeg bort og avbrøt ladningen hans. Da var han på 98%..... Han hoppa ut av bilen og ble kjempehissig og var kampklar!  Var det galt av meg å gjøre det?  Mener dette er klar misbruk av en hurtiglader..
#15
Kia Soul EV / Sv: Hvordan fikse mangelen på app
fredag 10. oktober 2014, klokken 23:59
Med en gang jeg får min skal jeg sjekke om jeg kan gå inn på servicemenyen til headunit en og se om jeg finner et Meid nr. Om det så er det vel bare å bestille et Ice abb. Og se om man får noe liv i flere ting...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA