Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Råde

#1
e-Golf / Sv: Felg og dekk
tirsdag 28. mars 2017, klokken 23:13
Sitat fra: Chivas på onsdag 22. mars 2017, klokken 12:56
Det er disse jeg vurdere nå, men kan alltids gå for 205 dekk hvis dette er mer (mye mer) korrekt :)

Noen umiddelbare tanker rundt dekkene og felgvalg?

Takker for alle svar! :)
Ta 205/50-17, du. Ferdig diskutert...
#2
e-Golf / Sv: Felg og dekk
tirsdag 28. mars 2017, klokken 23:10
Sitat fra: TM på fredag 24. mars 2017, klokken 06:15
Hvor mye ofrer dere da for skjønnheten, i forhold til komfort / dekkstøy og penger ?
Jeg går ut fra at dere legger vinterdekk på de originalfelgene som følger med bilen, kjøper nye sommerdekk og 17" felg og selger de originale sommerdekkene på Finn. Noen som kan si noe om netto-prisen ?
Er økningen i dekkstøy betydelig ?
Støy øker med økende bredde. Se link til tabell i starten av tråden. Sommerdekk er generelt mer støyende enn myke vinterdekk.

Har 225 sommer på 18" felg (la om i dag) og 205/50-17 på vinter. Verden av forskjell. Også mht rekkevidde.

Har du mao bestemt deg for 17" er det bare å velge 205 bredde. Vil du ha 18" derimot har du ikke noe valg. Da finnes kun 225/45-18 eller bredere(sist jeg sjekket)
#3
e-Golf / Sv: Nye e-Golf som bil nr 1 ?
torsdag 10. november 2016, klokken 20:39
Bortsett fra hvis du tenkte å bruke baksetet, da :D
#4
e-Golf / Sv: Varme, car-net
torsdag 10. november 2016, klokken 19:53
Timer via appen, eller. Det funker nemlig overhodet ikke hos meg.
#5
Hyundai Ioniq / Infinity stereo
torsdag 10. november 2016, klokken 18:30
Sitat
Sitat fra: moby666 på torsdag 10. november 2016, klokken 13:28
Har Ioniq dårligere lyd enn eGolf? Antar du sammenligner Dynaudio og infinity anleggene? Dette har jeg testet grundig, da dette er veldig vesentlig for meg. Infinity anlegget spiller fletta av Dynaudio anlegget i eGolf. Her snakker vi helt forskjellig kvailtet. Dynaudio anlegget i eGolf er sørgelige greier.


Sitat fra: Råde på onsdag 09. november 2016, klokken 10:33
Jo jo. Det er ikke en test sånn sett og den er ikke foretatt i en vindtunnel med konstant laminært flow. I tilleg lyver forbruksindikatoren så det synger sikkert.

Men poenget er at jeg ble veldig overrasket over at hyundai har klart dette såpass bra. Klarte meg med 15 min hurtiglading for å ha 210 helt behagelige km (bortsett fra mer trafikkstøy, dårligere lyd i stereoen og elendig ryggekamera og fjernlys, da)
Du har testet grundigere enn meg, tror jeg, så det er mulig du har rett. Dynaudio i egolf er ikke god. Jeg synes infinity i ionic var bedre i øvre diskant og øvre mellomtone, men lenger ned var det dårligere (selv om nedre mellomtone er dårlig i golfen). På musikk med litt fart i syntes jeg det manglet litt av nettopp fart i ionic. Vokal var nok litt bedre.

Jeg kjenner ellers infinity godt, og mistenker at det manglet litt på forsterkersiden.

Men som sagt gjorde jeg ikke en grundig test og her er tråden å dele slike i :)
#6
e-Golf / Sv: Nye E-golf
torsdag 10. november 2016, klokken 18:22
Litt OT moby666, så jeg svarer i ionic forumet.
#7
e-Golf / Sv: Nye E-golf
onsdag 09. november 2016, klokken 10:33
Jo jo. Det er ikke en test sånn sett og den er ikke foretatt i en vindtunnel med konstant laminært flow. I tilleg lyver forbruksindikatoren så det synger sikkert.

Men poenget er at jeg ble veldig overrasket over at hyundai har klart dette såpass bra. Klarte meg med 15 min hurtiglading for å ha 210 helt behagelige km (bortsett fra mer trafikkstøy, dårligere lyd i stereoen og elendig ryggekamera og fjernlys, da)
#8
e-Golf / Sv: Nye E-golf
onsdag 09. november 2016, klokken 07:04
Vet ikke hvordan jeg trekker ut historiske faktiske data fra yr-app, men her ser du vinden (middel er det vel) her jeg er akkurat nå. Holder på å løye.

Når jeg tenker meg om, eivhelle, så har du rett. Golfen ville brukt noe mer, men 30 er jeg uenig i. Hadde en tur på 110km på fredag i liknende vind -1 og snø med 600høydemeter og da var forbruket 18,8. Men det var stort sett landevei og ikke motorvei. Så golfen ville kanskje sett på 22 tallet?
#9
Hyundai Ioniq / Sv: Real life test kjøring...
tirsdag 08. november 2016, klokken 22:48
Sitat fra: tuono på fredag 04. november 2016, klokken 18:39
Litt mer hverdagspraktisk: Hvordan vurderer du/dere plassering av ryggekamera i forhold til snø og is ved/etter kjøring på skikkelige vinterveier? Lurer på om det er spyling og/eller heating. Spyling spesielt med hensyn til kjøring på salta veier.
Volvo hadde jo heating på førstegenerasjons linse for blindsonedeteksjon. Den lille "varmematta" hadde en tendens til å ta kveld etter en stund, men funka gull....så lenge den funka.
Har aldri eid en bil med ryggekamera, men kan se for meg at det kan være greit med denne karosseriutformingen.
Min første 210km test i ionic og jeg er veldig veldig imponert. Som relativt dreven elbilistmå jeg si at dette er den beste på markedet av kortrekkeviddebilene. Mange gode og velfungerende løsninger. Et passe fornuftig forbruk på saltet vintermotorvei med snø, -4 grader (ish) og 7-10ms motvind. Og rask ladehastighet på hurtigladeren.

.... Men ryggekameraet var heeelt håpløst. Fjernlyset også.
#10
e-Golf / Sv: Nye E-golf
tirsdag 08. november 2016, klokken 20:44
Prøvd ionic i dag. Sånn apropos.. Der har de gjort mye riktig (ja bortsett fra at de ikke traff 400km rekkevidde da). Forbauset over gode løsninger. 17,5 i forbruk med 120 på motorvei, motvind (7-10m/s) og -4. Er omtrent som golfen så der er den ikke helt akterutseilt. Noe annet var følelsen av mangel av angst som jeg får på de 90 kilometerne vanligvis :)
#11
e-Golf / Sv: Varme, car-net
søndag 06. november 2016, klokken 18:59
Kan på det sterkeste bekrefte at ustabilitet er riktig.

Imidlertid har jeg blitt fortalt at oppdateringen betyr også at men ikke skal taste passordet hver gang.
#12
e-Golf / Sv: Nye E-golf
tirsdag 25. oktober 2016, klokken 20:24
Sitat fra: thomanie på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 20:10
Fikk epost fra Møllersystemet om denne - så da benytta jeg anledningen til å fortelle forhandleren at 300km var for lite, for sent, men at jeg svært gjerne reserverte en plass i kø hos Møller for Kreisel Electrics oppgradering til 55kWh / 430km for den eGolf vi allerede eier :)

T
Og hva sa den gode mannen da?
#13
e-Golf / Sv: Car Net
søndag 16. oktober 2016, klokken 22:57
Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 15. oktober 2016, klokken 20:27
den store makeover'n gjorde det faktisk enda dårligere.

Helt hjertens enig. Før prøvde jeg i hvert fall å logge inn (selv om det ofte ikke gikk). Nå gidder jeg ikke det engang... God bedring  ::)
#14
Står AC på eller av?
#15
e-Golf / Sv: E golf i Hallingdalen
lørdag 08. oktober 2016, klokken 20:47
Tipper du har bil uten varmepumpe. Jeg har med og kjørter som sagt nesten 90km med 22 grader i eco mode med kald bil (når forvarmingsdritten ikke virker) og har rundt 10 % igjen (angitt på hurtigladeren).

Ingen drømmesituasjon for det er småkaldt på veien og mer mot slutten. 50 km t/r skulle absolutt ikke vært noe problem overhodet.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA