Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hrafn

#1
Leaf 2010-2017 / Sterk vibrasjon under kjøring
torsdag 14. september 2017, klokken 22:12
Har fått et litt merkelig problem .

Plutselig når man kjører begynner bilen å vibrere ganske sterkt . Jeg mener at det kommer fra framakselen eller noe i nærheten . Hvis man stopper bilen og kjører videre er vibrasjonen fortsatt der , hvis man stopper bilen , setter gir i P og så kjører man videre er vibrasjonen borte . Det har skjedd nå 6 ganger i løpet av 2 måneder , av og til med 3 ukers mellomrom , men det kan skje neste dagen igjen også .
Bilen vibrerer så sterkt at man ikke vil kjøre videre og stopper på første mulighet . Først trodde jeg at det hadde noe med dekk å gjøre siden disse var ganske sliten men dekk har jeg byttet og problemet er der fortsatt . Nissan hadde bilen og fant ikke noe , men det er selvsagt vanskelig hvis de ikke får fram vibrasjonen .

Leafen er 3 år gammelt og har gått 63.000 km .
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
onsdag 23. august 2017, klokken 23:01
Sitat fra: telcontar på onsdag 23. august 2017, klokken 20:06
Sitat fra: kristtorp på onsdag 23. august 2017, klokken 18:59
Er det noen som har vært i snakk med forhandler om leveringstid? Er på utkikk etter elbil og har så og si bestemt meg for e-golf, men den har levering i Februar.

Desember 2017 evt. januar 2018 har jeg hørt fra forhandler i Kongsberg. Aner ikke noe om batteripakke dog.

Bare 2 uker igjen før vi har god del mer fakta på bordet :-)

Jeg fikk beskjed om mars/april 2018 . 40kW mente forhandlern kommer først men bilen skal bruke mye mindre kW/mil så at 32-34 mil skulle være mulig om sommern .
Prisene skal ikke komme før oktober og den første Leafen skal komme i desember til Norge - denne skal vises rundt hos mange forhandlerne i bare 1-2 dager og så videre til neste butikken . Prøvekjøre kan man den ikke før slutten av desember .
Dette er det jeg fikk beskjed om - om det stemmer vet jeg selvsagt ikke !
#3
Carwing / Sv: Carwings/Forbrukerrådet?
onsdag 25. november 2015, klokken 18:48
Her skal jeg være med også ! Sjelden opplevd noe som er så ubrukelig .
#4
Dekk / Felger / Sv: Riktig moment, skifte av dekk
fredag 16. oktober 2015, klokken 21:20
Regner heller ikke med at man får ødelagd altfor mye uten momentnøkkel når man bruker litt sunn fornunft . Og jeg har gjort det uten også i 20år , men nå bruker jeg moment og det føles bare bedre å bruke den .
#5
Dekk / Felger / Sv: Riktig moment, skifte av dekk
fredag 16. oktober 2015, klokken 20:44
Jeg bruker 120 Nm . Det fikk jeg anbefalt av butikken hvor jeg kjøpte dekkene .

Og det er i hvert fall bedre å bruke momentnøkkel . Man pleier å bruke for mye krefter uten den .
#6
Carwing / Sv: Pålitlighet Carwings
onsdag 21. januar 2015, klokken 08:20
Det samme her , fortsatt ikke noe  . Tror at  servern har for dårlig kapasitet og nå om vintern når alle vil inn klarer den det ikke .
#7
Carwing / Sv: Pålitlighet Carwings
tirsdag 20. januar 2015, klokken 20:55
Samme problem her - ingen respons siden to dager . Hverken over carwings eller nettleser .

Irriterende hvis man må gå ned fra jobben til bilen for å sjekke og bruker rundt en halv time for det .....................
#8
Elektriske utfordringer / Bortreist i noen uker
torsdag 18. desember 2014, klokken 23:28
Lurer på om man skal la Leafen stå i tre uker uten lading nå om vintern eller om det er bedre at den henger på lading ( hjemmelader 16A ) hele tida med 80% - innstilling . Er det lurt å la bilen oppvarme seg hver dag en time ?

Temperaturene er ikke spådd under -15 så langt , men man vet jo aldri .
#9
Dekk / Felger / Sv: Valg vinterdekk
fredag 28. november 2014, klokken 16:46
Jeg har valgt Haka 8 på Leafen , men vi har en oppoverbakka til huset de siste to kilometer som er gjerne isete .

På 4-hjulstrekkern har jeg R2 - en kjempegod dekk hvis du spør meg . Greit innover mot Oslo hvor det er ofte våtte veibaner og suverent på is her hjemme i tillegg .
#10
Leaf 2010-2017 / Sv: Noen som er fornøyde?
søndag 23. november 2014, klokken 20:00
Jeg er også mer enn fornøyd med bilen . Har den riktignok bare siden april 2014 og har bare kjørt 13.000 så langt , men uten et eneste problem .
Serviceprisene er ikke så høyt synes jeg , men det er jo alltid noen som mener det . Ting koster i Norge , det har jeg lært nå i 8 år siden jeg er her . Alle håndverker er svindyrt , hvorfor skulle en bilmekaniker ikke være det ?
Intervall er 30.000 km , eller er det ikke det ( noen skrev 15.000 )
Rekkeviden går ned om vintern men jeg klarer fortsatt 10 mil uten problemer med oppvarming og har en bakke til slutt som spiser opp 8 % på 2 km .
Nei , det er mye mas her , men sånn er det som regel i et forum .
#11
Carwing / Sv: Carwings.....igjen
fredag 21. november 2014, klokken 21:35
Carwings er virkelig noe dritt av og til . Det kunne man forbedre .

Men måtte le over " den tyske kvaliteten " - den har vel gått ut for 20 år siden ? ::)
#12
TLC / Sv: Varsel ved for lite spylerveske på tanken mangler?
fredag 21. november 2014, klokken 21:32
Har aldri hatt en varsler på mine biler - hvis man fyller opp hver sjette uke går man som regle ikke tom ?

Det tar 1 minutt for å fylle på litt . Jeg har helst minst mulig av sånne ting , da er det mye mindre som kan gå i stykker . 
#13
Dekk / Felger / Sv: Unormal dekkslitasje????
mandag 20. oktober 2014, klokken 16:45
2112 og 2212 - betyr det ikke at du har fått dekk i 2014 som var produsert i mai 2012 ? Kan det være riktig ?
#14
Lading / Parkering når det er 20 kuldegrader
mandag 13. oktober 2014, klokken 17:08
Hei ,

siden det er snart vinter igjen og det blir min første med en elbil må jeg bar spørre om det .

Hvis det er 20 kuldegrader ute må Leafen henge på strømmen hele tida eller kan den stå ute i 8 timer uten at det er en fare for at batteriet fryser ?
Åssen gjør man det når man reiser bort i en uke ? Skal man koble den på da og sette ladern på 80 % eller finnes det en annen innstilling som er bedre ?

Jeg har ingen mulighet å parkere den inne men har en egen veggboks foran huset , så om natta og når jeg er bortreist kan jeg fint lade den hele tida . På jobb har jeg egentlig ingen mulighet , og da må den stå ute i 8-10 timer .
#15
Jeg tror at du bruker rundt 20 - 25 % der . Jeg må hverdag opp til huset mitt som er 230 høydemeter på 3 km . Der bruker jeg 6-7 % .
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA