Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - gss

#1
Model S / Sv: Prisvekst
mandag 18. juli 2016, klokken 10:47
Hva tror man om prisen på S om 4 år (sett bort fra kurs)? Når kanskje model 3 er den som dominerer salget, vil man kunne tro at prisen på S vil gå noe ned?
#2
Det er din jobb å gjøre dette dersom du ønsker det bedre enn slik Tesla leverer det.
#3
Model S / Sv: Noen observerte endringer på nyere biler?
mandag 22. februar 2016, klokken 20:38
Antar at du mener ryggekamera. Jeg fikk nytt kamera på min -14 modell for kort tid siden. Dette har vesentlig bedre bilde, og spesielt når det er mørkt/natt som du nevner.
#4
Model S / Sv: Software 7.0
mandag 26. oktober 2015, klokken 14:55
Sitat fra: tkjoerlaug på mandag 26. oktober 2015, klokken 14:48
Sitat fra: rsomby på mandag 26. oktober 2015, klokken 14:33
Enig ang. skuffende at DAB fremdeles er talentløst.

Leser mange som mener at DAB-systemet er talentløst, men hva er det egentlig som er så talentløst? Går greit å finne noen kanaler og lagre 6-7 av disse som hurtigvalg. Jeg hører på DAB 80-90% av tiden i bilen, og synes dette egentlig fungerer helt greit. Hadde 2013 Volvo V70 før jeg kjøpte Tesla, og hadde ny Toyota Rav leiebil i forrige uke, og personlig synes jeg Tesla sin løsning er overlegent disse. Misforstå meg rett, jeg er er ikke imot at de forbedrer infotainment-systemet men helt talentløst er det da ikke.

Jeg så helst at de legger til mulighet for flere waypoints i ruteplanlegging og auto-justering av TACC ved ny fartsgrense før de fixer DAB-radioen.

Man klarer å finne det man trenger, men på en svært klønete måte. At man finner det man trenger betyr ikke at det er bra. Burde være mulig å få opp en liste over alle tilgjengelige kanaler i området for så å velge den man vil høre på. Slik det er på alle andre biler jeg har sett.
#5
Gjetter at de fleste her vil svare det de selv har valgt, og jeg er inget unntak.

Jeg har stålfjærer, fornøyd med det, og hadde valgt det igjen. Jeg har brukt noen lånebiler med luft og opplever ikke de mer komfortable å kjøre, noe mange forventer og tror er normalt.

Også er det svært ofte at det legges ut poster på facebook hvor luft har reddet de da de kunne heve bilen og forsere "hindere" i sin vei. Jeg tror mange av disse tror stålfjær-bilene er for lave. De er ikke lavere enn andre biler, og jeg har aldri hatt utfordringer med dette hverken på normale veier eller grisgrendte skogsveier.

Jeg er helt sikker på at jeg kunne kommet like fint frem på disse "flaks jeg har luft og kan heve bilen"-bildene (selvfølgelig finnes unntak, og da f.eks. på ubrøytet vei hvor folk flest ikke ferdes).

Med fullastet bil opplever jeg heller ikke at bilen synker sammen på samme måte som andre biler jeg har hatt med fjærer.

Muligheten til å gjøre bilen lavere hadde nok være minst like viktig argument for meg om jeg skulle valgt luft (kun utseende). Og dersom jeg hadde hatt hengerfeste (for å trekke tungt) hadde jeg nok falt på luft.
#6
Model S / Sv: Hvilken dekkslitasje er å anse som "normal"?
lørdag 29. august 2015, klokken 19:07
Iflg Tesla er dette normalslitasje (21"). Etter 10 000 km. Dvs de var egentlig mer enn bytteklare etter ca 6000 km.
Ettersom dette er normalslitasje er jeg svært forundret over at dere har klart å kjøre både to og tre ganger så langt med samme hjulene. Jeg trenger nok et kjørekurs, til tross for at jeg selv mener jeg kjører normalt.
#7
Model S / Sv: Serviceavtale ja eller nei?
fredag 28. august 2015, klokken 20:23
Synes det er tragisk at ingen (Tesla) klarer å fortelle hva som egentlig inngår i en service, og da nødvendigheten med den.
Jeg har hatt min i ett år/20000 km nå, og kommer ikke til å ta service før minimum 40000, evt. vente til 60, dersom ingen klarer å fortelle meg hva dette er.

Som muffinman skriver så er mange av punktene de lister opp inkludert uansett service eller ei.
#8
Model S / Sv: Tar Tesla hjulstillingsproblemene på alvor?
søndag 26. juli 2015, klokken 11:12
10000 km, 21", ikke luft

#9
Model S / Sv: Hva kontrastfarge?
lørdag 23. mai 2015, klokken 21:30
Sølv, eller også gull, kan være fint på mørk blå.
#10
Model S / Sv: Hvilke apps ønsker vi oss på 17-tommer'n?
onsdag 22. april 2015, klokken 13:51
Sitat fra: B_Tesla på onsdag 22. april 2015, klokken 12:55
Jeg ønsker meg notes. Som helst synkroniserer med mobilen. Hatt bruk for dette flere ganger. Hadde virkelig gjort seg.

Denne har en "notes" funksjon: http://mintesla.com
Ingen sync da.
#11
Model X / Sv: Løst og fast - rykter -synsing
søndag 19. april 2015, klokken 20:29
Sitat fra: Undertegnede på søndag 19. april 2015, klokken 12:22
Sitat fra: Gladtrd på søndag 19. april 2015, klokken 09:41
Noen som har hørt noe mer rundt det at produksjonen av Model X skjer i løpet av April 2015?

http://insideevs.com/volume-production-of-tesla-model-x-to-begin-in-april-2015/

Saken er 1 år gammel. Produksjonen starter til sommeren en gang
#12
Model S / Sv: TMS Android/ios App
tirsdag 07. april 2015, klokken 15:01
Fikk endelig riktig tak på bilen min etter den siste oppdateringen! Viktige detaljer.
#13
Model S / Sv: Trenger hjelp!!!
tirsdag 31. mars 2015, klokken 23:18
Kanskje den er i oppdateringsprosessen? Bilen skal normalt ikke kunne brukes da.
#14
Model S / Sv: Erfaringer med Steering Mode
lørdag 21. mars 2015, klokken 22:44
Sitat fra: Muffinman på lørdag 21. mars 2015, klokken 08:37
Jeg har ikke eksperimentert noe særlig med innstillinger, men det har slått meg flere ganger siden i høst at standard er blitt løsere/lettere. Det er vel mer mot den amerikanske preferansen, men langt fra noen forbedring slik jeg ser det. Foretrakk den litt fastere. Sport blir for fast, og comfort blir alt for løst.

Dumt bilen ikke har progressiv servo. Burde det ikke vært mulig å implementere gjennom firmware?

Fikk den ikke det ved en av de siste oppdateringene? Eller det bare det at den er blitt tyngre på comfort som har gjort at jeg har innbilt meg at den er tyngre ved høyere hastighet?
#15
Model S / Sv: Mystisk summelyd ved oppstart
mandag 16. mars 2015, klokken 08:53
Pussig, jeg la merke til det samme for første gang i dag (før jeg leste denne tråden).
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA