Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - TerjeS

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ikke kontaktnavn etter siste oppdatering
fredag 11. oktober 2019, klokken 17:04
Takk for forslag. Fant tilfeldigvis ut at det var en innstilling på iPhonen, antakelig noe nytt etter en oppgradering av ios. Så Tesla er helt uskyldig her ☺️.
#2
Model S 2013 - 2022 / Ikke kontaktnavn etter siste oppdatering
onsdag 09. oktober 2019, klokken 15:29
Etter siste oppdatering kommer bare telefonnumre og ikke kontaktnavnene fra min iPhone opp på Tesla-skjermen. Flere som opplever det? Hvordan kan det fikses?
#3
Samme her, men fikk det justert da bilen var inne for noe annet på Rud.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Spotify
søndag 07. januar 2018, klokken 20:34
Omstart gjorde susen, logget inn direkte. Takk skal du ha.
#5
Model S 2013 - 2022 / Spotify
fredag 05. januar 2018, klokken 10:54
Er det flere som har problemer med å logge inn på Teslas spotify-account? Etter siste oppgradering får jeg beskjed om å logge inn. Jeg trykker på Teslas konto, men får ikke logget inn.
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Sugekoppfester glasstak?
torsdag 15. juni 2017, klokken 22:39
Vi har brukt Seasuckers og har bare gode erfaringer. Ser skummelt ut med bare sugekoppene siden de kan løsnes med pekefingeren, men de har holdt mål uten problemer. Har blant annet hatt med tungt skiutstyr for flere personer på langtur om vinteren. Sugekoppene har indikator, så du kan sjekke dem på ladepausene. Det følger også med beskyttere og reserve-sugekopp.
#7
Har en av de første som kom med glasstak. Hadde  håpet man fikk litt av samme følelsen som på Model X – men denne gir ikke samme ute-følelse. For fører er det ingen vesentlig forskjell fra pano-taket, men de som sitter bak er svært begeistret. Kulderas har jeg ikke merket (ikke kjørt om vinteren), og heller ikke solsteik eller sjenerende sollys fra taket. Antar at største fordelen er utsikten og takhøyden for de som sitter i baksetet. Ville nok tatt panotak om jeg skulle bestilt ny nå.
#8
Jeg var innstilt på å kjøpe en til barnebarna, men ombestemte meg etter å ha sett den. Den virker blekkete og langt fra Tesla-kvalitet. Hjulene er av plastikk og ikke gummi. Alt for dyr for den kvaliteten.
#9
Model S 2013 - 2022 / Smale seter?
onsdag 05. april 2017, klokken 16:32
Har fått de ellers utmerkede Premiumsetene i skinn. Er det flere enn meg som synes de er i smaleste laget, at sideoppforingene er ubehagelig mot hoften. Det samme gjelder i noen grad NextGen-setene. Ser at den nye Open Insignia har for elektrisk regulering av sidevangene – det hadde vært fint!
#10
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
mandag 27. mars 2017, klokken 12:19
Fra Startsiden fikk denne artikkelen overskriften "Selv­kjø­rende Tesla gikk på en smell". Men videoen viser at ingen Tesla var involvert. Så Tesla selger – ikke så nøye med fakta.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hjelp til kjøp av tesla s
onsdag 22. februar 2017, klokken 14:11
For det første: glem BMW'en. Du må ned i en middels utstyrt Golf for å få en billigere bil enn en Model S til ca 500.000, hvis du regner inn bompenger, drivstoffutgifter etc. over 5 år. Tenker du en brukt BMW må du også regne inn en del i service og reparasjoner. For det andre: Glem P-modellene. De betyr bare at du betaler 50–100 tusen ekstra for kicket ved absurd aksellerasjon. Det er kjempegøy til å begynne med, men selv med de vanlige modellen tar du knekken på de fleste konvensjonelle bilene ved veikryssene, hvis det er et poeng. Se på modeller med panotak, siden det er viktig for deg. Luftfjæring er bare strengt nødvendig om du har mye last eller behov for å heve bakkeklaringen av og til. Prøv å få en bil med autopilot som avpasser farten etter bilen foran, har du prøvet det er det vanskelig å leve uten. 60, 70 eller 85? Det er din egen bruk som avgjør – har du ikke behov for å kjøre 30–40 mil til hytta og er sjelden på langtur, trenger du ikke 85. Ser ut som du vil klare deg fint med en 60, så jeg ville nok satset på en nyere 60 fremfor en eldre 85, i alle fall om du da får de nyeste autopiloten. Sjekk ladekartet på Teslas websider for å sjekke tettheten ladestasjoner for de strekkene som kan være aktuelle for deg.

Vedr. ladingen anbefales å bare lade til 80% til daglig av hensyn til batteriets levetid. Lad til 100% bare når du har behov.

Lykke til!
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Slik blir nye mobil-Tesla-app'en
søndag 12. februar 2017, klokken 18:10
Sitat fra: Muffinman på søndag 12. februar 2017, klokken 10:28
Jeg starter som regel forvarming på maks temperatur, mens bilen som regel står på 20-22 grader når den parkeres. Klimaknappen på forsiden har ingen verdi for meg uten at også temperaturinnstilling er tilgjengelig der.

Du har tilgang til det under Climate, rett under viftesymbolet.
#13
Snakket med en som påsto at det var måling av mobiltelefonaktiviteten som ga data. Kan det være riktig?
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Takstativ til 2016 facelift TMS med pano
onsdag 28. desember 2016, klokken 12:14
Jeg har bestilt seasuckers kanostativ, men ikke fått det ennå. Dekkhallen på Jar i Bærum har et stativ som festes med stropp gjennom kupeen, men det er muligens ikke egnet siden Teslaene ikke har ramme rundt vinduene.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Beste vindusviskere
tirsdag 29. november 2016, klokken 02:00
Egentlig merkelig at det ikke har skjedd noe revolusjonerende siden bilen ble funnet opp mht. å holde frontruten ren, klar og regnfri, og uten reflekser. Mekaniske gummiblader virker jo primitivt når man tenker på alt annet som har skjedd med biler.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA