Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Midgard

#1
Trøndelag elbilforening / Sv: Nissan forhandler som kan anbefales
fredag 19. desember 2014, klokken 16:52
Gammel tråd men jeg er helt enig.  Nardo bil Orkanger er min foretrukne forhandler. Har witro langt opp i halsen etter 2 bilkjøp der.  Leafen ble handlet på Nardo bil og er storfornøyd med det.  Verste eksempelet til nå er når xenon pæra på qashqaien gikk, witro ville ha 4000 for å skifte en pære.  Nardo bil kunne fortelle meg at de ikke kunne ta betalt for å skifte ei pære.  Betalte ca 800 for pæra og de skiftet parklysene til ledpærer uoppfordret og uten å ta betalt. Witro har også en utrolig arrogant og utrivelig tone til sine  kunder.
#2
Min erfaring er at jeg bruker ca 6% mer på turen til hytta med bagasje og 4 personer. Enn om jeg hadde kjørt alene.
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: "ekstern"varmevifte til leaf
fredag 07. november 2014, klokken 22:11
My bad,  jeg Google 6 amper og fikk tydeligvis feil svar.  Evt kan det jo hende jeg Google en amerikansk side med 120volt?
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: "ekstern"varmevifte til leaf
fredag 07. november 2014, klokken 18:07
Finnes det ikke ladekabel som lader på 6 amper?  Skulle tilsvare 720w
#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Thule takstativ spare/gjenbruk
fredag 24. oktober 2014, klokken 18:15
40 kg sier thule,  har selv fraktet kajakk på taket mange ganger.
#6
Carwing / Sv: Leaf manager
tirsdag 14. oktober 2014, klokken 17:03
Tusen takk, serverne til carwings er ikke imponerende nei.
#7
Carwing / Leaf manager
tirsdag 14. oktober 2014, klokken 05:09
Har gått over til android, og lagt merke til at carwings der ikke har klimatimer
Lasta ned leaf manager og kjøpte pro. Men timeren er fortsatt ikke mulig å aktivere. Noen med tips?
#8
Elektriske utfordringer / Sv: Ekstralys på Leaf
fredag 03. oktober 2014, klokken 14:59
En how to på dette kunne jeg likt ;)
#9
Kort svar på lang oppsummering, men min erfaring er ca 130-140km med endel opp og ned. Er desverre ikke så mye flatt i Trøndelag og Nordmøre. Skriver kjørelogg på mobilen med % så da kan jeg sjekke om jeg når frem utifra tidligere turer på samme veg. Bruker cruisecontrol mye når jeg skal langt og slakker av litt oppover.

Merker ikke stor forskjell på 1 eller 4 i bilen, men kajakk på taket tok voldsomt med strøm, nesten 20%.
#10
Leaf 2010-2017 / Sv: Hva viser km ved 80% og 100% SOC?
torsdag 18. september 2014, klokken 04:34
Bare bakker fra sentrum og hjem til meg, viser 120ish ved 100%.
#11
86 km går lett. Er det over 120 km på sommerføre begynner jeg å sjekke kriseløsninger. Alt under det er tut og kjør. Du må dog lade før du kjører hjem igjen.
#12
Ønsker meg bakmatter som dekker over midten på leafen
#13
Leaf 2010-2017 / Sv: Forbruk med taklast
fredag 05. september 2014, klokken 21:15
Ca 15% dårligere rekkevidde, kjente litt på angsten. Spesielt siden det var 2 biler i kø på hurtigladeren på Orkanger og jeg tok til talke med 25 minutter  16 amp type2. Men jeg kom da frem og driver nå å lufter amaronen.
#14
Mekanisk / Sv: Leveringstid på deler
torsdag 04. september 2014, klokken 22:21
Håper for din del at du har en lånebil.
#15
Lading / Sv: Fuktsikker skjøt for ladekabel
torsdag 04. september 2014, klokken 17:49
Hva med å ta en boks med lokk og skjære spor til ledningen?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA