Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - lightningii

#1
e-Golf / Sv: Senkefjærer
lørdag 18. april 2015, klokken 14:19
Eibach prokit fjærer selges.( ubrukt) 1800+frakt.
Synes felger og dekk på 18 ser bra ut uten behov for å senke bilen
#2
e-Golf / Sv: Hvor langt har din e-Golf kjørt?
torsdag 16. april 2015, klokken 19:20
 Ser den er noen mnd gammel, jeg forstår ikke hvordan man kan få 12,2 i snitt på Golfen over langkjøring, for bilen min fremstår det fullstendig utopi..
Sitat fra: dso på torsdag 27. november 2014, klokken 16:58
Sitat fra: Ohm på torsdag 27. november 2014, klokken 16:16
Sitat fra: dso på torsdag 27. november 2014, klokken 16:14
Jeg passerte 11000 km denne uken. Jeg fikk bilen i slutten av juli og bruker den nesten hver dag t/r Hønefoss - Oslo på jobb samt mye småkjøring hjemme.
Mulig du har skrevet dete før: Hva er forbruket og lader du på jobb?
Jeg har "bare" kjørt 8300 med min. Den går mye, og funker fint.

Jeg lader på jobb. Det er 69 km hver vei. På sommeren kan jeg kjøre t/r uten å lade, men nå må i minst 1 time for å være sikker på å nå hjem. Snittforbruket har økt fra 12.2 kw/100 til 17,2 nå i november. Jeg har aldri hurtigladet og har heller aldri opplevd rekkeviddeangst. Jeg kjører kun i normalmodus og kjører normalt alltid med 22 grader i bilen. Min andre bil (Audi) brukes langt mindre enn tidligere. eGolf uten varmepumpe fungerer svært godt for mitt kjøremønster.
#3
Model S / Sv: Tesla på finn.no
søndag 12. april 2015, klokken 15:38
Joda, men det du ikke tar med i dette regnestykket er jo nettopp det at en S85 om to år vil ha en tøff konkurranse ift en brukt 70D, sett utfra at dagens situasjon er lik om to år( samme fordeler) så tror jeg at de 100 000, jeg hadde "spart" på å kjøpe en brukt S85 vil være borte. Da tror jeg at 70Den vil holde seg vesentlig bedre i pris enn en s85. Så uansett så tror jeg det er ugunstig å kjøpe en brukt s85 over 500k i dag uansett utstyrsnivå.
Sitat fra: Epleskreller på søndag 12. april 2015, klokken 12:37
Sitat fra: lightningii på søndag 12. april 2015, klokken 12:23
Jeg er ikke helt enig i dette resonnementet, jeg har kikket litt på brukte Tesla på Finn, da spesielt s85, med introduksjon av 70D er det faktisk helt uaktuelt å kjøpe en brukt Tesla S85 uansett hvor mye utstyr den måtte ha for over 500, så fort man beveger seg i terrenget over 500, så er det mer atraktivt å kjøpe ny. Jeg har satt sammen en bil med luftfjæring, pano nye titan fargen og neste generasjonseter  da kommer bilen på 609000kr. Hvis jeg må ut med 560-580 for en brukt S85 så er valget for meg tatt:)
Sitat fra: Også_Øyvind_H på søndag 12. april 2015, klokken 12:17
Sitat fra: lightningii på søndag 12. april 2015, klokken 11:52
Du glemte neste generasjonseter, eller en nyere farge som ikke var tilgj tidligere.  ;)
Sitat fra: Også_Øyvind_H på søndag 12. april 2015, klokken 11:09
Nå er det kun ca 105 rwd til salgs på Finn, mao en reduksjon på over 30% på en mnd. Og prisene er på vei opp, så jeg tror nok en godt utstyrt 85 vil holde seg over 500' et lite halvår til.

70D er selvsagt en "konkurrent", men du må ut med ca 670' for en med tilsvarende utstyr - spm blir da om det er verdt 150' ekstra for å få en bil som er 1,5 år nyere, har 4WD/autopilot+, men kortere rekkevidde. Jeg hadde i alle fall vært i tvil.

#4
e-Golf / Sv: Reell batterikapasitet
søndag 12. april 2015, klokken 15:28
Noe jeg stusser på er at når batteriet fulladet så får jeg ca 170 km på den,
De første 70km er borte løpet 10 km, uansett om jeg har forvarmet eller er forsiktig på pedalen, noe som gir en vesentlig kortere praktisk rekkevidde.
#5
Model S / Sv: Tesla på finn.no
søndag 12. april 2015, klokken 12:23
Jeg er ikke helt enig i dette resonnementet, jeg har kikket litt på brukte Tesla på Finn, da spesielt s85, med introduksjon av 70D er det faktisk helt uaktuelt å kjøpe en brukt Tesla S85 uansett hvor mye utstyr den måtte ha for over 500, så fort man beveger seg i terrenget over 500, så er det mer atraktivt å kjøpe ny. Jeg har satt sammen en bil med luftfjæring, pano nye titan fargen og neste generasjonseter  da kommer bilen på 609000kr. Hvis jeg må ut med 560-580 for en brukt S85 så er valget for meg tatt:)
Sitat fra: Også_Øyvind_H på søndag 12. april 2015, klokken 12:17
Sitat fra: lightningii på søndag 12. april 2015, klokken 11:52
Du glemte neste generasjonseter, eller en nyere farge som ikke var tilgj tidligere.  ;)
Sitat fra: Også_Øyvind_H på søndag 12. april 2015, klokken 11:09
Nå er det kun ca 105 rwd til salgs på Finn, mao en reduksjon på over 30% på en mnd. Og prisene er på vei opp, så jeg tror nok en godt utstyrt 85 vil holde seg over 500' et lite halvår til.

70D er selvsagt en "konkurrent", men du må ut med ca 670' for en med tilsvarende utstyr - spm blir da om det er verdt 150' ekstra for å få en bil som er 1,5 år nyere, har 4WD/autopilot+, men kortere rekkevidde. Jeg hadde i alle fall vært i tvil.

#6
Model S / Sv: Tesla på finn.no
søndag 12. april 2015, klokken 11:52
Du glemte neste generasjonseter, eller en nyere farge som ikke var tilgj tidligere.  ;)
Sitat fra: Også_Øyvind_H på søndag 12. april 2015, klokken 11:09
Nå er det kun ca 105 rwd til salgs på Finn, mao en reduksjon på over 30% på en mnd. Og prisene er på vei opp, så jeg tror nok en godt utstyrt 85 vil holde seg over 500' et lite halvår til.

70D er selvsagt en "konkurrent", men du må ut med ca 670' for en med tilsvarende utstyr - spm blir da om det er verdt 150' ekstra for å få en bil som er 1,5 år nyere, har 4WD/autopilot+, men kortere rekkevidde. Jeg hadde i alle fall vært i tvil.
#7
e-Golf / Sv: Kjøp og salg: Selger originalfelger
søndag 05. april 2015, klokken 13:43
Selger mine helt nye felger på sommer dekk til E-Golf
Conti E contact (Continental) bilen ble levert på vinterhjul å dermed ikke blitt brukt.
Bud mottas
#8
e-Golf / Sv: Lading av E-golf
lørdag 04. april 2015, klokken 14:54
Denne var ny for meg, potensiale måler viser følgene:

#9
Noen som vet om bilen trekker mer strøm fra nettet når man starter oppvarming i tillegg til at den lader? Opplever av og til på jobb at sikringen har røket når bilen starter oppvarming mens den lades.
#10
e-Golf / Sv: E-Golf lading i DK
søndag 29. mars 2015, klokken 21:16
Ser at de kun har 11kw type 2 I Nord danmark,
Hvis jeg forstår det riktig så vil E-Golf kun lades med maks 3,3 kW per time på den lader typen, eller tar jeg feil?

Sitat fra: mune på søndag 29. mars 2015, klokken 18:48
E-on her ladestasjoner i Danmark som du kan betale for hver lading.
http://www.eon.dk/e-mobility/Oversigt-over-ladepunkter/
Skal til Danmark selv i sommer med Soulen... ;-)
#11
e-Golf / Sv: E-Golf lading i DK
søndag 29. mars 2015, klokken 14:44
Lader trenger ikke å være gratis, går bra å betale, men synes det muligens er litt tungvint å måtte ordne med abonnement i forkant for å bruke Clever,
Burde vært en "charge and pay" løsning..
#12
e-Golf / E-Golf lading i DK
søndag 29. mars 2015, klokken 14:31
Planlegger kjøretur i DK, noen som har erfaring ift lading?
Ser det er et firma Clever, men de krever slik jeg har forstått det abonnement, vet noen om man kan betale med kort der pr lading?
Finnes det noen ladepunkter hos VW i Danmark?
#13
e-Golf / Sv: E-Golf felger/dekk
tirsdag 24. mars 2015, klokken 23:10
Merket også stor forskjell på støybilde ift vinterdekk. Synes det støyer litt i overkant. Men regner med å bli vant til det.
#14
e-Golf / Sv: E-Golf felger/dekk
tirsdag 24. mars 2015, klokken 07:50
MSW 26 18t med good year efficent grip
#15
e-Golf / Sv: E-Golf felger/dekk
mandag 23. mars 2015, klokken 16:54
Sommerfelger og dekk på
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA