Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - turku

#1
Model S / Sv: Hvor havner vrakede biler?
tirsdag 06. september 2016, klokken 14:35
her er ihvertfall hele biler. http://boonstraschadevoertuigen.nl/en/autos/
xp90d til 99000 euro
#2
Model 3 / Sv: Hva skal DU gjøre på torsdag/fredag?
torsdag 31. mars 2016, klokken 10:34
Hvis man er sent ute, ::) - risikerer man da at de er utsolgt og at man faktisk må vente flere uker på at flere biler skal ankomme landet..?? Og vil de i såfall også kanskje prioritere hjemmemarkedet i usa.. Da forstår jeg at folk står litt i kø på en travel hverdag..
#3
Model S / Sv: Tesla som min neste taxibil..?
torsdag 10. mars 2016, klokken 15:20
Lei av å bli viftet etter med Mercedes, støtter ikke Tesla som taxi   ;D
#4
Har hatt to reparasjoner av småskader på Autoin Bjørndal, kort ventetid- ferdig dagen etter levering og utmerket resultat til en svært rimelig pris (grå metalic p85d)
#5
Model S / Sv: Spotify blir endelig integrert med Tesla Model S
tirsdag 22. desember 2015, klokken 13:02
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 22. desember 2015, klokken 11:55
Vedr. varmen, det som løste alt i min bil var å velge friskluft ikke auto. Det som skjedde med 7.0 var at i et forsøk fra Tesla å spare strøm går klimaanlegget over på resirk når det står på auto. Da blir det kaldt i bilen.
Bra tips- takker
#6
Model S / Sv: Bilpriser og dollarkurs
fredag 24. april 2015, klokken 15:17
Fra Danmark--
Rygte: DK priser stiger med 7% i weekenden. En pålidelig kilde blev ringet op af Tesla her til morgen og presset til at bestille nu. Ellers ville prisen stige ca. 7% hen over weekenden.
Man kan jo så diskuterer om det er pæn af Tesla at oplyse dette, eller om det er snedig amerikansk salgs-afpresning :-)
#7
Model S / Sv: Bilpriser og dollarkurs
fredag 24. april 2015, klokken 13:51
Videreformidler et rykte fra naboen i øst, 7% opp om en ukes tid, er jo ikke usannsynlig det hvis en sammenligner pris på nybil med USA   :-\
#9
Model S / Sv: Bilpriser og dollarkurs
fredag 23. januar 2015, klokken 12:53
I svenske forum spekuleres om oppgang der, de var først på forrige oppgang også..
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=980
#10
Elon har bekreftet de nye norske baksetene i en twittermelding nå:
Se bilde
#11
For å fokusere på det positive nå før jul, jeg gleder meg ihvertfall til min P85D, jo før jo bedre

Sitat fra wk057 us forum:
Some first impressions and notes coming from and comparing to my loaded P85:

•   Definitely louder under full acceleration. Can hear the front motor. No balloon squeal though.
•   Not that it is loud compared to any ICE vehicle, but it is noticeably louder than single motor Teslas... No one would classify it as "loud."

•   Cabin is significantly quieter (less road noise) at cruising speeds. This was instantly noticeable. Road noise has been dampened quite a bit since P21636...
•   The alcantara dash is pretty nice.
•   Rear doors definitely open noticeably wider.
•   Frunk is pretty useless now. The pictures do not do the amount of space taken away justice. It is quite small now.
•   Frunk has a single latch instead of two... I found this odd. The latching mechanism appears partially electronic.
•   Frunk is notably more difficult to close as it feels like you have to hold it closed while the electronic latch engages, so a quick press doesn't seem to catch like it used to.

•   Charge port cord locking mechanism is silent...
•   at first I thought I didn't plug it in all the way, but it turns out it is just quieter now. Same with the opener, it is also silent.

•   I did not hear the "ticking issue" even while driving down a smooth road with no other sounds...
•   Radio sounds exactly the same
•   Charge door is... interesting. Cool that it auto closes. Seems less responsive to the cable handle button... could be wrong on that.
•   Next gen front seats are amazing. The most comfortable car seats I've ever sat in. Also took a few pretty sharp turns and they hold you nicely in place.
•   Rear seats I have are newer, but not next gen. The head rests are much higher. They obstruct the rear view substantially more than in my P85...
•   Sun visors are larger and useful now.
•   The rear view mirror plastic housing for the autopilot cam and such is larger... not sure how the dash cam install is going to look.
•   I miss my custom trunk lighting... frunk is useless now so, no point
•   Steering is different. Feels like a cross between "Standard" and "Sport" on my P85, but even more responsive.
•   Ride is a bit rougher and more solid. If I hadn't driven my fiance's with 21's, I would blame them, but it is rougher than hers. Can feel the road imperfections quite a bit... and this is in NJ. The seats help however.
•   Regen is significantly more aggressive at lower speeds. It still maxes out a bit above 60kW, but it will hold higher regen rates down to lower speeds. This seems like expected behavior for a dual motor setup.
•   Has an E-revision battery.
•   I removed the service cover in the frunk and tried to view the top of the pack but it is covered by the motor now.
•   On that note, the front motor assembly looks huge.
•   I did crawl under the car and try to view the pack, and I could not see any new connector. The service guy said he didn't believe there was a front connector.

•   Lane departure warning seems to work properly. It feels like the rumble strips on the side of highways. Pretty interesting. Noticeable to me and my front passenger, but not my rear ones.
•   Speed limit sign reader is interesting...
•   It didn't catch the electronic speed limit signs on the Deleware River bridges.

•   DS said autopilot stuff was slated for January. We'll see.
•   DS said replacement of my rear seat with next gen rear seat would likely be Q2 2015.
•   Steering mode setting is notably absent from settings.
•   Traction control setting is notably absent from settings.
•   I have an air ionizer now...
•   Performance wise
•   I wasn't expecting it to be this much faster than the P85... but it is. It really is notably faster.
•   Off the line is obviously insane.
•   From 70-90 feels quicker also.
•   Traction and handling is improved
•   The feeling of the car pulling through turns as others have noted is entirely accurate.
•   A full throttle launch from 0 without warning to passengers is unsafe. Warn your passengers...

•   Range on the dash at 95% charge was 230 miles. So, should show 242 at 100%. Will find out tomorrow.
#12
Model S / Sv: Personlige bilskilt
torsdag 18. desember 2014, klokken 14:18
EL LEVILL  ;D
#13
Model S / Sv: Kommer rattvarme på vinterpakken?
torsdag 11. desember 2014, klokken 12:30
Hmm, skjønner ikke helt hypen rundt rattvarme.
Mulig jeg er optimist, men har jo ikke tenkt å holde i rattet mye- har jo autopilot...? 8)
#14
Fra us forum, ser ut til at next gen setene er av Recaro fabrikat, juhu!
#15
Sitat fra: Jaws på onsdag 03. desember 2014, klokken 13:14
Hei!

Første innlegg her, etter (som så mange andre) å ha trålet forumet i lang tid.
Har bestilt en P85D som tentativt ankommer late mars  :)
Jeg gleder meg noe aldeles fryktelig til å få bilen, og det blir en lang vinter frem til den ankommer.
Har vært på gjerdet i mange år ifht Tesla, men nå klarte jeg ikke å holde meg lenger...  ::)

Grei innstegsmodell du valgte da  ;) -og bra tidspunkt før prisstigning og evt avgifter
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA