Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - GeirOlav

#1
Nye Leaf blir filmet til reklame.

http://www.tv2.no/broom/9271254/
#2
e-Golf / Sv: Nye E-golf
torsdag 05. januar 2017, klokken 07:50
Sitat fra: Sinamics på torsdag 05. januar 2017, klokken 00:18
Hei
Syntes det er få som poster oppgitt pristilbud, så jeg slenger ut det jeg fikk idag.
eGolf 2017 med ORYX HVIT PERLEMUTT, standard felger og alt av ekstrautstyr utenom utvendig lyd, kom den på rett over 346 000.-

Syntes det var litt drøyt, da jeg betalte 280 000.- for 2014 eGolf ny med så å si alt av ekstra.
Er dette normal prisnivå på 2017 mod?

Fikk tilbud på 360.000 inkl alt utstyr og vinterhjul, fant ut at det ikke blir noen ny e-golf, alt for høy pris. Kommer til å tape seg 100.000 første året.
#3
e-Golf / Sv: Nye E-golf
fredag 30. desember 2016, klokken 22:46
Sitat fra: Hkoon på fredag 30. desember 2016, klokken 22:04
Hei! Etter et bom kjøp av en citroën diesel i mai i år ( 3 turer på verksted allerede) har jeg nå skrevet kontrakt på den nye E-golfen.

:)

Gammel Citroën? Vi hadde mere trøbbel med E-Golfen enn med begge våre Citroën C5 under tiden vi hadde alle bilene (feil på interne lader, feil på utløsing av ladeplugg, feil på forvarming av bil og app problemer, og sprukket skinnratt, men vurderer allikevel å kjøpe nye E-Golf da den er billig å kjøre med når man har nybil garanti. Men føler den har priset seg litt ut av markedet, men tror jeg trives bedre i den enn en ampera eller ioniq.
#4
e-Golf / Sv: Pris E-golf 2017
torsdag 29. desember 2016, klokken 22:23
Sitat fra: eivhelle på torsdag 29. desember 2016, klokken 00:09
I følge selger er uke 13 til 20 satt av for produksjon av reservasjonsbiler.

Og uke 22 kommer 2018 modellen? hmm...
#5
Lenny: Neida, bilene er ikke så kompliserte, det er egentlig ikke en Tesla modell S heller med tanke på funksjonsmåte på drivlinje, de er nok bygd opp ganske likt mhht høyspentkrets og nødstrategier ved feil. Problemet er vel at feilen er periodisk, og at det ikke er noe feilkode relatert direkte til en komponent. Skal sies at det er min kollega som har jobben på bilen din, så jeg har ikke fullstendig oversikt på den, men vet han er i dialog med teknisk plattform. Vi får håpe feilen dukker opp så den kan lokaliseres innen kort tid.

Bobakka: Ja det er en mulighet, har ikke kjennskap til hva verkstedmottaket og Lenny har av dialog. Hvis bilen har krypstrømsfeil under kjøring så vil bilen gå i nødmodus og redusert effekt, hvis bilen da stoppes og systemet fortsatt har krypstrømsfeil så vil ikke bilen tillate start.
#6
Ser tankegangen din, men arbeidsseddel skal fylles ut på arbeid for elbil, og det er strenge regler for frakobling/tilkobling av høyspent komponenter, bilen skal stå inngjerdet med varselskilt for arbeid på høyspent krets. Og før kunde får igjen bilen skal arbeidsseddel være ferdig utfylt (inkl tilkobling av 330V kretsen). Så å sende kunde ut med frakoblede høyspent kabler ville nok vært oppsigelsesgrunn for vår del
#7
"Det virker som de rett og slett ikke har kompetanse på elbiler."

Hei!
Dette stemmer nok ikke, vi er to teknikere der, og ikke jeg som driver med nevnte bil, men vet den varsler for krypstrøms feil på høyspent kretsen.
Dette pleier å være en feil i AC kompressor eller varmeren som har vært gjengangere.
Ved permanent feil så kobles en og en av komponentene i fra til feilkoden og varsel lampen kan slettes, på bilen din så er det en periodisk feil som ikke er til stede nå, og eneste indikasjonen vi har fått er krypstrøms feil.
Det er derfor utført en isolasjons kontroll av høyspentkretsen der målingene er innenfor de riktige verdiene.
Mistanken er rettet mot AC kompressor eller varmeren, men det er litt dyr gambling å skifte dyre komponenter på mistanke.
Man må rett og slett ha feilen til stede for å stille riktig diagnose.
#8
e-Golf / Sv: Skrytebilder
fredag 24. juli 2015, klokken 23:31
Ser ut som du har skumlagt bilen, har du i såfall brukt høytrykkspyler og blanda såpe i beholder til høytrykkspyleren? Og hva "gnur" du på bilen med?  ::)
#9
Jeg er 172 høy, så det går greit, men er enig i kollisjonssikkerhet, er mye tryggere i en E-Golf da, har sett meg ut en zero med eber, skal jeg ha e-golf må jeg opp minst 110.000 kr i pris, da får jeg en brukt e-golf uten varmepumpe. Er mye 70-80 sone på strekningen. (Gran-Billingstad via E16). Mulig det er verdt merkostnaden opp til E-Golf.
#10
Ok, det høres jo greit ut, hvor lenge kan du fyre på en tank? Og hvordan kan du få varme i bilen uten å bruke varmekolben? (Vil tro varmekolben blir automatisk aktivert uansett når du justerer opp varmen? Eller er kontakta til varmekolben demontert?)
#11
Vurderer å kjøpe elbil for pendling, det er 75 km hver vei med lademulighet på jobb.
Er dette mulig, også på vinterstid med webasto montert? Eller må jeg handle Leaf/E-Golf/Zoe?
Noen som har erfaring med Trilling med webasto/Eberspacher?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA