Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Pendleren

#1
BMW i3 / Sv: Kjettinger til i3
torsdag 02. februar 2017, klokken 09:51
Sitat fra: Egil Fonn på lørdag 21. januar 2017, klokken 20:52
Fant denne gamle tråden fra 2014. Noen som nå har erfaring med kjettinger/snøsokker med pigg til i3?

Hei!
Jeg som startet denne tråden. Bor sånn til at jeg burde hatt kjettinger på de verste dagene, spesielt når det er isete.  Men er nå på min 3. vinter og har kjørt 51000 km og "klart meg" uten kjettinger. (Har nok latt bilen stå en 4-5 dager da kjettinger kunne vært løsningen.  ) Før hver vinter har jeg tenkt å kjøpe kjettinger - men har aldri kommet så langt. Eneste alternativet jeg har funnet er originale fra BMW. De koster 3000 kr - men jeg har enda ikke bestilt. Spennende å høre om noen andre har erfaringer. (Spesielt hvordan de er å montere - er jo ganske trangt der bar.)
#2
BMW i3 / Sv: Din første ripe
mandag 02. mai 2016, klokken 10:48
Sitat fra: Klykken på torsdag 14. august 2014, klokken 19:24
Oi shit..  :(
Ingen airbags som utløste seg? Må ha vært en hard smell hvis alufangeren bøyde seg i tillegg. Regner med at du selv ikke gjorde deg noe?

"Hell i uhellet" at delene ikke var hinsides dyre!


Hei!

Kan jeg spørre om hvilket verksted du brukte? Evt hvor delene ble bestilt?

Mvh
#3
BMW i3 / Sv: Dimensjon på hjulboltene
mandag 17. november 2014, klokken 17:10
Sitat fra: EinarV på mandag 17. november 2014, klokken 17:01
Sitat fra: Pendleren på mandag 17. november 2014, klokken 14:33
Takk! Det er hjulbolt nøkkel jeg trenger.  Så 17 mm var det jeg lurte på. Men hva ebetyr M14x1,25 tallet?

Det er dimensjonen på boltene  ;)

Takk!
Har vel avslørt min mangel på kunnskap her. Men det er vel størrelse på mutter til bolt jeg trengte. (Fikk heldigvis  svar på begge deler;-) Så takk alle sammen!
#4
BMW i3 / Sv: Dimensjon på hjulboltene
mandag 17. november 2014, klokken 14:33
Takk! Det er hjulbolt nøkkel jeg trenger.  Så 17 mm var det jeg lurte på. Men hva ebetyr M14x1,25 tallet?
#5
BMW i3 / Dimensjon på hjulboltene
mandag 17. november 2014, klokken 09:47
Noen som kan fortelle meg hva dimensjonen på hjulboltene er?
#6
BMW i3 / Sv: Erfaringer med ny software
fredag 24. oktober 2014, klokken 23:25
Ikke byttet nøkler nei....
#7
BMW i3 / Sv: Erfaringer med ny software
tirsdag 21. oktober 2014, klokken 10:23
Litt på siden av tema. Men gjelder siste SW versjon. (Ble oppdatert første uken i august med tanke på air con feil.)
I dag opplevde jeg at "alt" som ligger i memory var slettet. Alle radio kanaler og alle hurtigtaster var borte. Varmen stod også på 16 grader, selv om den alltid er på 19 grader. (Men telefonen var fortsatt tilkoblet.)
Noen som har opplevd tilsvarende/ vet hva grunnen kan være?
#8
BMW i3 / Sv: Klimaanlegg på varme dager
torsdag 12. juni 2014, klokken 09:26
Wesnym: Jeg fikk akkurat samme svar. Vi får kysse fingrene for en kald sommer / at Air con holder til slutten av juli.

LMOR: vedr fossil bil som lånebil. Kan kanskje ikke forvente at de har elbil klar til utlån, men det som irriterer meg er at de ikke er litt mer ydmyk for utfordringene det gir i hverdagen å stadig måtte ha bilen på verksted. (Min hverdag går heller "ikke opp" om jeg skal levere i barnehagen og kjøre til jobb i en fossilbil.) Istedenfor å beklage over at jeg må inn på verksted med bilen for andre gang, gir de nærmest inntrykk av at jeg er litt slitsom, som ringer dem to ganger på to uker. Men når sant skal sies var de litt mer ydmyk når jeg hentet bilen.
#9
BMW i3 / Sv: Klimaanlegg på varme dager
onsdag 11. juni 2014, klokken 16:36
Da har bilen vært inne en gang til. De feilsøkte og "justerte en ventil". Ingen fysiske endringer denne gangen heller - da de ikke fant noe feil på noen av delene når de feilsøkte. . Kunne ikke garantere at det ville  vare, og sa at det kom en softwareoppdatering i slutten av juli som jeg burde komme inn og få.

Krysser fingrene for at jeg ikke må tilbake før i slutten av julig, men jeg har mine tvil...
#10
BMW i3 / Sv: Klimaanlegg på varme dager
onsdag 11. juni 2014, klokken 09:41
Da er bilen levert. (Og denne gangen med "lånebil" fra Hertz. (Må betale drivstoff og bompenger selv sa Bavaria Økern - synes det blir uvant jeg;-)

LMOR: ja, er nok samme feil. Første gang oppdaterte de software. Det virket noen dager. Jeg spurte om de hadde ventiler på lager. Det visste han ikke...

Roman: Håper det var den endelige løsningen på problemet ditt. (Men det høres ut som det er sjanser for at det stopper etter en stund. (I mellomtiden får du kose deg med en bil som iallefall er morsom å kjøre.)
#11
BMW i3 / Sv: Klimaanlegg på varme dager
tirsdag 10. juni 2014, klokken 21:02
Vet ikke hva de gjorde første gangen, men fungerte 1 dag iallefall. Jeg skal spørre dem imorgen.
#12
BMW i3 / Sv: Klimaanlegg på varme dager
tirsdag 10. juni 2014, klokken 20:24
Da er jeg på listen over dem som må inn for andre gang... Synes det er litt bekymringsverdi at de ikke klarer å fikse det første gang bilen er inne. Da vet de rett og slett ikke hva som skaper feilen. Heldigvis bare 27,5 grader i dag;-) blir spennende å se om Bavaria på Økern klarer å løse problemet. Ga klar beskjed om at jeg forventet lånebil denne gangen. Så da tikket det inn en bestillingsbekreftelse fra hertz på mobilen 30 min etter at jeg hadde snakket med bavaria. Regner med at de ikke forventer at jeg skal betale for den- det skjer ikke...
#13
BMW i3 / Sv: Klimaanlegg på varme dager
tirsdag 03. juni 2014, klokken 15:14
Nok en bekreftelse på at alt er bedre i Bergen ;-) Hos Bavaria i oslo (økernveien) fikk jeg besekjd om at jeg kun fikk lånebil om jeg hadde motorstans - ikke pga et defekt Aircon-anlegg... (Ser ikke helt logikken deres der. Bilen må jo inn på verksted uansett...)


Sitat fra: Kin2k3 på tirsdag 03. juni 2014, klokken 09:20
Min bil var inne på verkstedet forrige Fredag pga. samme feilen som alle andre opplever her.
AC sendte bare inn uteluft. Var litt upraktisk når det var 20+ i luften.

De hadde feilemelding på en ventil, oppdaterte software og Bob's your uncle.
AC fungerte brillefint.

i 48 timer.

Nå er det tilbake til bare uteluft.

Får vel ringe verkstedet og bestille ny time.

Er forresten veldig fornøyd med kundebehandlingen hos Jæger Kokstad.
Lånebil står klar når jeg kommer etc.

- Paul
#14
BMW i3 / Sv: Klimaanlegg på varme dager
mandag 02. juni 2014, klokken 18:20
Da har jeg også fått fikset Air con som ikke fungerte. (Glemte å spørre hva som var grunnen til at det ikke fungerte hos meg.  I samme slengen oppdaterte de software, strammet ett eller annet i baksetet og skiftet en antenne.) (Det med baksetet har jeg lest at de gjør på alle biler ved første service, men ikke hvorfor de skiftet antennen - om det skal gjøre på alle biler - eller om min antenne er blitt "slitt etter 6000 KM ;-)
#15
Jeg har også opplevd "Drivetrain error" meldingen. Fikk meldingen mens bilen stod i ro. BMW (Viking) skulle egentlig hente bilen, men siden jeg fikk startet den uten problemer (og jeg ikke ville gi den fra meg;-) ble vi enige om at jeg skulle stikke innom en forhandler ved en anledning. (Noe jeg ikke har gjort). Dette skjedde  for ca. 2-3 uker siden - og jeg har siden ikke hatt problemer - og nærmer meg 2000 km på telleren.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA