Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kin2k3

#1
BMW i3 / Sv: Tap på gamle i3 pga ny batteri pakke.
onsdag 11. mai 2016, klokken 09:12
Sitat fra: LMOR på lørdag 07. mai 2016, klokken 15:15
Tror ikke dette er tilfeldig. De kommer med en høy ca pris uten innbytte. Så venter de til alle som vil bytte bil er ferdig med en vurdering som endre med nybil. Så kommer prisen på innbytte og montering.
Jeg tipper den prisen ender på maks 50000.-.

Jeg var i kontakt med en i BMW systemet og der var veiledende pris på batteribytte 100.000kr.
Og ingen pant for gammelt batteri.

Dette var det de hadde fått opplyst fra BMW.

Men dette kan jo selvfølgelig endre seg på sikt.

-P

#2
BMW i3 / Sv: Hvor langt har din I3 gått?
tirsdag 22. desember 2015, klokken 11:45
Sitat fra: Kin2k3 på torsdag 05. november 2015, klokken 15:04
26867 km.
Fikk bilen Februar 2014.

Veldig lite problemer, bare AC problemer i begynnelsen.


Og nå har jeg plutselig passert 30k. Rart hvor fort man får noen kilometer på disse bilene.
#3
BMW i3 / Sv: Hvor langt har din I3 gått?
torsdag 05. november 2015, klokken 15:04
26867 km.
Fikk bilen Februar 2014.

Veldig lite problemer, bare AC problemer i begynnelsen.



#4
BMW i3 / Sv: Hvorfor selges det ikke flere i3 enn det gjør?
søndag 23. august 2015, klokken 13:01
Sitat fra: TM på onsdag 19. august 2015, klokken 14:52
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 19. august 2015, klokken 14:46
4 seter og et av de minste batteriene er ikke så tiltalende. Men jeg er enig i at bilen i seg selv er en av de beste.
Batteriet er ca 20 kwh netto etter de siste sw oppdateringer. De er 10-15 % mindre enn e-golf / Leaf, men så bruker den tilsvarende mindre. I Auto Motor sport i Juli ble den testet mot "gamle" Zoe med 210 km rekkevidde og slo den med 15 % i rekkevidde. Og da NAF testet den mot e-up, Focus og Leaf i 2014 , så kjørte den lengst av alle med 186 km. Så batteriet størrelse må sammenholdes med forbruk. Med store, smale hjul og 300 kilo mindre vekt enn konkurrentene, så bruker den mindre strøm. Men jeg er enig i at det ikke er en bil for de med små barn og barnevogn. Det har jeg ikke lenger....heldigvis og kan derfor kjøpe i3 ;D

Litt uenig her. Jeg kjøpte i3 for å ha som jobb bil. Men endte opp med den som bil nummer 1 og superb som ferie/frakt/langtur bil. Vi var to voksne, 2 små barn med 1 barnevogn og klarte uansett  pakke for en helg på tur.
Det er utrolig hva man får plass til. Skal også nevnes at jeg er to meter høy og sitter greit komfortabelt med to barneseter baki.
#5
BMW i3 / Sv: Sykkel og Ski / brettholder til i3.
søndag 23. august 2015, klokken 12:57
De selger også takholdere for sykkel som passer til BMW i3 om det frister mer.
#6
BMW i3 / Sykkel og Ski / brettholder til i3.
søndag 23. august 2015, klokken 10:37
Bilen min var på foto oppdrag her før helgen og bildene er nå ute.
Det var ett lokalt firma som selger sykkelholdere og skiholdere som passer til Bmw i3 som trengte en i3 for å ta eksempelbilder.

Vil anbefale alle som er på utkikk etter sykkel eller skiholder å ta en titt på hjemmesiden deres.


www.vsport.no

#7
BMW i3 / Sv: plass til barnevogn?
tirsdag 26. mai 2015, klokken 09:48
Sitat fra: bensinhodet på mandag 25. mai 2015, klokken 20:33
Hei vi ser på forskjellige elbiler som kan fungere som nr2 bil, og konas krav er at barnevogn vi har går inn.
Vi har emma junga vogn(unødvendig stor), fint om noen som har kunne testet eventuelt tatt mål baki?

Vi hadde en Emmaljunga nitro city som passet rett inn i bagasjerommet uten å ta ut hattehyllen. Dette var da med sportsdelen montert. Vi hadde også søskenbrettet festet på bakpå.
Dette gikk overraskende bra, hadde ikke forventet det når jeg bestilte bilen.

-Paul
#9
BMW i3 / Sv: Bestilling av i3 - hva angrer dere på at dere droppa
fredag 05. desember 2014, klokken 17:42
Sitat fra: Klykken på fredag 05. desember 2014, klokken 10:43
Xenon fjernlys er ikke et tilvalg, for da vil jeg mene de aller fleste her hadde valgt det.

tenker på nærlys, jeg har halogen nærlys. Men det er kanskje LED det som er alternativt nærlys?

-Paul
#10
BMW i3 / Sv: Mottak av SMS
fredag 05. desember 2014, klokken 09:28
Får ikke dette på min Xperia Z2.

Fruen har en Nexus 5 med Android 5.

Kanskje jeg bør ta en tur ut i bilen og teste.

- Paul
#11
BMW i3 / Sv: Bestilling av i3 - hva angrer dere på at dere droppa
fredag 05. desember 2014, klokken 09:27
Jeg endte opp med det forhandleren beskrev som "norgespakka"

Standard interiør, standard farge, stor navi med bluetooth professional og DAB.
Standard lyd etc.

Eneste jeg hev på som ekstra var oppgraderte sommerfelger.
Det jeg tidvis angrer litt på er at jeg ikke oppgraderte interiøret slik at jeg kunne fått de comfort lysene (F.eks på dørhåndtaket ute).
Jeg angrer og litt på at jeg ikke fikk det største anlegget.
Comfort access hadde tidvis også vært kjekt å ha.
(kanskje en mer spenstig farge hadde vært greit)
Og ikke minst, hadde jeg visst hvor dårlige nærlys det er med halogen hadde jeg gått for Xenon.


Takluke har jeg ikke hatt siden jeg kjørte rundt i E36 325i.

Men jeg kan ikke klage, jeg fikk bilen tidlig i Februar og hadde jeg kastet mer penger på bilen hadde nok leveringstiden gått opp betraktelig.

Endte opp med en gøy og funky ny bil til 297.200.

Alt i alt super fornøyd.
#12
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
fredag 21. november 2014, klokken 15:10
Samme her, måtte bort i garasjen for å dobbeltsjekke på displayet der for å være sikker.
#13
BMW i3 / Sv: Rekkevidde mellom hver lading
mandag 27. oktober 2014, klokken 14:18
Sitat fra: LMOR på mandag 27. oktober 2014, klokken 13:42
Jeg tror det er fordi du nå får mer av forbruket med i beregningen, og kanskje at veiene er våtere?

Spørsmålet er om du også kommer kortere, eller om den bare viser mer korrekte tall?

Det føles som om jeg kommer kortere og jeg ser de dagene jeg kjører langt at jeg kommer kortere.
I vår når jeg fikk bilen (Februar) så kunne jeg kjøre 110-120km i løpet av en arbeidsdag og ha ca. 15-20% igjen. (og da var det kaldt ute)

Nå er jeg så og si skåla tom før jeg har nådd 100km.

Men det kan jo være som du sier, at det er vannet som har litt av skylden. Det bøtter ned i Bergen for tiden.

- Paul
#14
BMW i3 / Sv: Rekkevidde mellom hver lading
mandag 27. oktober 2014, klokken 13:28
Heisann, jeg har merket noe underlig etter at jeg fikk oppdatert til siste software (i september).
Der jeg før hadde snittforbruk på 13-14 Kwt/100km så ligger jeg nå på 16-17.
Kjøremønsteret er det samme, temperaturen er ca. den samme. Starter bilen forvarmet hver dag.
Ser at jeg sliter med å nå over 100km på en lading i løpet av en dag.

Noen andre som har merket tilsvarende problemer?

- Paul
#15
BMW i3 / Hvor langt har dere kjørt deres i3 ?
mandag 20. oktober 2014, klokken 15:40
I dag passerte jeg endelig 10000km. Tok levering på bilen i Februar, så det har tatt sin tid.

Jeg har under 10km fra hjemme til jobb, så det er mest kjøring i jobbtiden og en og annen tur til familien som bor 40-60km unna.

- Paul
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA