Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Terjer

#1
e-up! / Sv: Hvor langt har din e-up gått?
tirsdag 03. desember 2019, klokken 21:42
Min 2014 modell har gått 225000 og klarer 120 km på sommeren og 80-90 km nå på vinteren.
#2
e-up! / Sv: tanklokk
tirsdag 03. desember 2019, klokken 21:15
Fjæra knakk på min for et par år siden. Jeg har limt på en magnet på proppen til ladekontakten og limt på en metallbit på innsiden av lokket. Dermed låses lokket fast med magneten og alt det topp. Som en bonus følger ofte proppen med ut når jeg åpner lokket  :+1:
#3
Endelig er de på plass, hurtigladerne bak ESSO Løken i Aurskog-Høland. Asfalteringen er ikke ferdig, kun den ene hurtigladeren virket når jeg prøvde i går kveld.
:+1:

#4
e-up! / Sv: Ringelyd i bil
torsdag 20. september 2018, klokken 14:18
Det er helt idiotisk men e-up har faktisk ikke noen mulighet for innstilling av ringevolum. Det du må gjøre er, når du er i en samtale, å skru ned samtalevolum FØR du avslutter samtalen. Da er ringevolumet lavt neste gang telefonen ringer. Dette må gjøres hver gang du starter bilen opp igjen, det er ikke noe minne som lagrer disse innstillingene.
#5
Håper det stemmer, ESSO Løken i Aurskog-Høland  :D
#6
Er dette en kommende hurtiglader? ESSO Løken i Aurskog-Høland  :)

#7
e-up! / Sv: Hvor langt har din e-up gått?
søndag 18. mars 2018, klokken 09:17
Jeg har kjørt nesten 163000 km og har nå når det har vært - 20 °C hele natta og fortsatt er like kaldt på morgenen, en kalkulert rekkevidde på 74 km. Selv med forvarming forsvinner de første 10 km veldig kjapt etter at jeg starter å kjøre.

Når det er rundt null, eller noe over på plussiden har jeg en reell rekkevidde på ca 90-100 km.

Når det gjelder batterigarantien til VW så er den temmelig oppskrytt. Jeg henvendte meg til de før batterigarantien gikk ut med spørsmål om mengde kWh jeg får ladet inn på batteriet.

Her er dialogen som endte med mitt spørsmål om hvor mye jeg må betale for å få utført den testen som Møller krever som grunnlag for et eventuelt garantikrav.

"Hei.

Når jeg lader fra tom til full får jeg kun inn 15,37 kwh på batteriet. Er ikke dette lavere enn det garantien lover på et 18,7 kwh batteri? 

Bilen har snart gått 160000 km.

ons. 21. feb. 2018 kl. 09:41 skrev Kundeservice Møller <kundeservice@moller.no>:

Hei Terje, 

Takk for din henvendelse. 

Volkswagen sin batterigaranti lover at batterikapasiteten ikke skal falle under 70% innen åtte år eller 160.000 km, alt etter hva som inntreffer først. I utgangspunktet er bilen innenfor det som er lovet av fabrikken. Det er også viktig å være obs på at det er forskjell mellom brutto og netto batterikapasitet. E-up har en brutto batterikapasitet på 18,7 kWh og en netto batterikapasitet på 16,8 kWh. Netto vil si brutto (total kapasitet) trukket fra ca. 10% som holdes av for at batteriet ikke skal gå helt tom eller lades helt fult som da ville gjort at batteriet slites ut betraktelig kjappere. I praksis er netto batterikapasitet det som er tilgjengelig av batterikapasitet når bilen leveres fra fabrikk. 

Skulle du være i tvil anbefaler jeg deg å ta kontakt med din forhandler for å gjøre en test av batteriet. De må da kjøre en fullstendig batterikapasitettest. 

Håper dette svaret var oppklarende!

Vennlig hilsen
Line-Mari
Kundeservice
Harald A. Møller AS
Norge
Frysjaveien 31b, Postboks 6671 Etterstad N-0609 Oslo
Telefon.: +47 24 03 35 70

Den ons. 21. feb. 2018, 12:37 skrev Kundeservice Møller <kundeservice@moller.no>:

Hei igjen, 

Batterikapasitetundersøkelse må kunder betale for selv. Skulle de funnet ut at nivået ligger lavere enn det som er lovet av fabrikk, vil da eventuelt bytte/reparasjon dekkes på garanti. 

Vennlig hilsen
Line-Mari
Kundeservice

Harald A. Møller AS
Norge
Frysjaveien 31b, Postboks 6671 Etterstad N-0609 Oslo
Telefon.: +47 24 03 35 70


Hvor mye koster en slik undersøkelse? 

•••
Terje"
#8
e-up! / Sv: EU-kontroll og bremser
mandag 12. mars 2018, klokken 14:53
Etter 162000 km er det snart på tide med eu-kontroll og en utskifting av bremsedeler for første gang.
Totalt kr. 5500,- for skiver og klosser foran og bremsebånd bak, inkludert arbeid. Dette er hos det lokale verkstedet her jeg bor i Aurskog-Høland. Kr. 950,- for eu-kontroll. Dette, + skifte av vindusviskere i fjor, er da den totale kostnaden for utenom servicer etter så mange km. Rimeligere bil tror jeg det er vanskeligere å finne.
http://moemekaniskeverksted.no/
#9
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilverksteder Sverige?
søndag 11. mars 2018, klokken 12:00
Sitat fra: Larsebass på søndag 11. mars 2018, klokken 11:01
Drepe en god diskusjon med innhenting av informasjon fra relevante kilder? Makan!

Vel, om du ønsker en diskusjon kan du jo debattere om det er noen restriksjoner eller noe regelverk på dette i Norge?
:)
#10
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilverksteder Sverige?
søndag 11. mars 2018, klokken 08:13
Jeg har forresten sendt epost til elbilforeningen i Sverige, så forhåpentligvis får jeg et oppklarende svar fra de.
http://www.elbilsverige.se/om-foreningen/
#11
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilverksteder Sverige?
søndag 11. mars 2018, klokken 07:59
Sitat fra: Griffel på lørdag 10. mars 2018, klokken 14:28
Kan dette virkelig være sandt, eller er det en god skrøne.
I så fall må jo nesten jordede gulv i garasjen være en forutsetning for å få lov til å kjøpe elbil i Sverige?

Det er bare å selv kontakte Autoexperten i Töcksfors om noen her tviler. Begge de ansatte bak disken sa det samme.
#12
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilverksteder Sverige?
fredag 09. mars 2018, klokken 23:29
@Rollep
I følge Autoexperten på Töcksfors Shoppingcenter, så gjelder det samtlige bilverksteder i Sverige, de hadde alle det samme regelverket og de sa faktisk at de ikke kunne bytte dekk på elbiler på grunn av det :)
#13
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilverksteder Sverige?
tirsdag 06. mars 2018, klokken 21:11
Vel, jeg legger selv om sommer og vinterdekk utendørs og bremser kan jeg sikkert bytte selv i garasjen, men jeg tenkte det hadde vært greit å fått bremsene byttet mens en selv var på shopping og fått på nye vinterdekk på felg i samme slengen. Det er jo en e-up så alle delene er vel like som på bensin uppen.
#14
e-up! / Sv: maps+more
mandag 05. mars 2018, klokken 13:52
Min har Garmin (Navigon) enheten originalt
#15
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilverksteder Sverige?
mandag 05. mars 2018, klokken 13:45
@Bondeknøl: Jeg er ikke interessert i tullprat om din garasje.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA