Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Reinhold

#1
Ok og det betyder ikke noget at der er flere batterier i en Berlingo?

Hvis laderen ikke virker i min 1000 kan jeg så bruge den fra 4000? Uden at skifte resten?

Eller er det bedst at skifte hele sagemboksen(aluminiumsklodsen)?
#2
Hej

Er det muligt at bruge en sagemboks Serie 4000 (fra en berlingo) i en Saxo Serie 1000?

/Jonas
#3
Hej Elmo

Tusind tak for hjælpen.

Ja, det er batterivand der kommer ud af 6'er kassen
Det ser ikke ud til at den lækker kølevand (glykol) :)

Jeg har nu været ude og køre lidt i den.
1 Tur 42km
2 Tur 46km
3 Tur 62km og så begyndte ladelyset at lyse.
Jeg har kørt pænt  :D

Så det ser ud til at den er ved at komme til live igen :)

Men kølerblæser/vifte er vist defekt, den tænder ikke selvom kølevæsken kommer over 30*

Så nu skal der bare laves Bremser og Rust, så skulle den gerne kunne komme igennem et syn (EU-kontroll)
#4
Nogen der ved hvorfor der kommer vand ud, af både røret og under midten af 6'er kassen?

#5
Så blev der fyldt vand på  ;)
Forbrug ca. 6 Liter
#6
Ladelyset = grønne som blinker :)

Jeg bruger demineraliseret vand til batterierne.

Er der nogen guide i hvordan man fylder på, eller rækkefølge?
#7
Super. Tak for svar.

Nu er den sat i gang med "Maintenancecharge"

Når den er færdig, slukker ladelyset?

Og så tager jeg ladekablet ud og begynder at fylde vand på?
#8
Så fik vi repareret laderen, så nu kan bilen lade igen  ;D ;D ;D

Men nu til et spørgsmål, som jeg håber en af eksperterne ved noget om :)

Bilen har ikke ladet siden Feb 2013 (Jeg har dog ladet en smule DC direkte til batterierne, for at få den til at køre)

Men hvad gør jeg, fylder jeg vand på og lader, eller skal jeg bare lade, eller køre en vedligeholdesesladning?

Nogen der har en go' ide til, hvad der er bedst for batterierne ?

(Har Lexia3 og vandpåfyldnings kit)

Mvh Jonas
#9
Så er der blevet målt lidt mere på Saxo'en  :D

Jeg har målt lidt på CPU'en og fået den til at starte Vandpumpen og lyse med blinklyset, så jeg kan "fake" at den begynder at lade. så Vi må have laderne ud igen, da den ikke giver signal til Cpu'en om at den begynder at lade.  :(
#10
Så er der sket lidt fremskridt efter 1år :)

Jeg har fået min Lexia til at kommunikere med Bilen.

Og jeg kan lade DC direkte til batterierne, så nu kan bilen køre.

Den interne Lader var defekt, jeg har fået min bror til at reparere den, da der var noget der var brændt af i den.

Men Bilen kan stadig ikke lade, den blinker ikke med blinklyset når man sætter stikket i.

Min Lexia kan se at Klappen er åben/lukket og at Stikket er sat i, så det burde virker fint nok.
Og lampen for de 230V lyser også når stikket bliver sat i.
Vi har prøvet at måle på CPU stikket, ude fra Ladestikket, og den er 12V konstant og går i 0V når stikket bliver sat i, så det burde også være fint.

Så det virker som om at CPU'en ikke sender signal til laderen om at den skal starte med at lade, vi har tjekket det fladkabel der går til laderen og der kommer intet signal ud af CPU'en.

Vi arbejder videre med den, så hvis der er nogen der har en go' ide, er i meget velkommen til at skrive :)
#11
Hej Jornheim
Jeg fik din besked fra den 23.3 :)

Min lexia kan slet ikke lave forbindelse til min saxo. :(
#12
Hej,

Nu har jeg fået min Lexia 3  8)
Jeg har testet min Lexia på min Xsara Picasso, og den virker fint.
Men når jeg har den sat til min Saxo kan Lexia 3 ikke finde bilen. :(
Måske motor controlleren er i stykker?
#13
Jeg har desværre ikke nogen 16A gruppe i mit HFI, så det skal jeg have lavet inden jeg kan prøve at lade på bilen.

Den lampe som lyser er bare håndbremsen.

Når jeg skal udlæse fejl, hvis jeg kommer så langt :)
Er der nogen der har et link fra ebay.de eller ebay.co.uk til et godt sted at købe en OBD/Lexia3 ?
#14
Hej

Jeg har lige købt en (Defekt) Saxo fra 97'.
Sælger fortalte mig at den har kunne køre indtil Feb 2013.
Den var ladet op, og så kørte de batterierne flade, og så kunne den ikke lade mere, og så har den ikke kørt mere.
Jeg har skiftet 12V batteriet, da den var "død".
Alt virker (radio, blinklys, vinduesviskere, lys i instrumentbræt)
Men når jeg drejer tændingen helt om, så slukker alt i bilen og den klikker, og når tændingen går tilbage så tænder det hele igen.
Men "Grøn Bil" lyser ikke.
Jeg har prøvet "Stor Reset" men uden det har hjulpet.


Håber i kan forstå mit Dansk, eller så sig til, så kan jeg skrive på Engelsk hvis det er bedre :)
Er der nogen der har en go' ide til hvad jeg kan prøve?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA