Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Reinhold

#1
Tidlige elbiler: PSA / Vand pumpe kører altid - Saxo 97
tirsdag 13. april 2021, klokken 12:01
Hej

Jeg har en Saxo fra 97' hvor vandpumpen altid kører, også når jeg har slukket bilen.
Når jeg slukker tænding så går der 1sek og så tænder vandpumpen igen.

Jeg har prøvet at lave et "Stor Reset"

Nogle gode ide'r?

Mvh Jonas
#2
Hej

Jeg ved faktisk ikke hvilke jeg har brug for endnu, da jeg ikke har fået udstyr hjem til at få bilen op og få batt. boksen ud...

Hvornår kommer du igennem Danmark?
#3
Tidlige elbiler: PSA / Nogen i Danmark der har Extra Saft Batteri?
tirsdag 07. november 2017, klokken 14:51
Hej

Jeg har et eller flere sprængte batterier i 11'er kassen?

Er der nogen der har batterier liggende, de vil sælge?

/Jonas
#4
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Skifte Sagemboks 1000/4000
mandag 06. februar 2017, klokken 18:50
Ok og det betyder ikke noget at der er flere batterier i en Berlingo?

Hvis laderen ikke virker i min 1000 kan jeg så bruge den fra 4000? Uden at skifte resten?

Eller er det bedst at skifte hele sagemboksen(aluminiumsklodsen)?
#5
Tidlige elbiler: PSA / Skifte Sagemboks 1000/4000
mandag 06. februar 2017, klokken 16:01
Hej

Er det muligt at bruge en sagemboks Serie 4000 (fra en berlingo) i en Saxo Serie 1000?

/Jonas
#6
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Saxo "starter" ikke.
mandag 01. juni 2015, klokken 13:15
Hej Elmo

Tusind tak for hjælpen.

Ja, det er batterivand der kommer ud af 6'er kassen
Det ser ikke ud til at den lækker kølevand (glykol) :)

Jeg har nu været ude og køre lidt i den.
1 Tur 42km
2 Tur 46km
3 Tur 62km og så begyndte ladelyset at lyse.
Jeg har kørt pænt  :D

Så det ser ud til at den er ved at komme til live igen :)

Men kølerblæser/vifte er vist defekt, den tænder ikke selvom kølevæsken kommer over 30*

Så nu skal der bare laves Bremser og Rust, så skulle den gerne kunne komme igennem et syn (EU-kontroll)
#7
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Saxo "starter" ikke.
mandag 25. mai 2015, klokken 22:52
Nogen der ved hvorfor der kommer vand ud, af både røret og under midten af 6'er kassen?

#8
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Saxo "starter" ikke.
mandag 25. mai 2015, klokken 22:45
Så blev der fyldt vand på  ;)
Forbrug ca. 6 Liter
#9
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Saxo "starter" ikke.
mandag 25. mai 2015, klokken 20:16
Ladelyset = grønne som blinker :)

Jeg bruger demineraliseret vand til batterierne.

Er der nogen guide i hvordan man fylder på, eller rækkefølge?
#10
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Saxo "starter" ikke.
mandag 25. mai 2015, klokken 13:26
Super. Tak for svar.

Nu er den sat i gang med "Maintenancecharge"

Når den er færdig, slukker ladelyset?

Og så tager jeg ladekablet ud og begynder at fylde vand på?
#11
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Saxo "starter" ikke.
søndag 24. mai 2015, klokken 21:05
Så fik vi repareret laderen, så nu kan bilen lade igen  ;D ;D ;D

Men nu til et spørgsmål, som jeg håber en af eksperterne ved noget om :)

Bilen har ikke ladet siden Feb 2013 (Jeg har dog ladet en smule DC direkte til batterierne, for at få den til at køre)

Men hvad gør jeg, fylder jeg vand på og lader, eller skal jeg bare lade, eller køre en vedligeholdesesladning?

Nogen der har en go' ide til, hvad der er bedst for batterierne ?

(Har Lexia3 og vandpåfyldnings kit)

Mvh Jonas
#12
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Saxo "starter" ikke.
tirsdag 19. mai 2015, klokken 20:53
Så er der blevet målt lidt mere på Saxo'en  :D

Jeg har målt lidt på CPU'en og fået den til at starte Vandpumpen og lyse med blinklyset, så jeg kan "fake" at den begynder at lade. så Vi må have laderne ud igen, da den ikke giver signal til Cpu'en om at den begynder at lade.  :(
#13
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Saxo "starter" ikke.
søndag 17. mai 2015, klokken 14:56
Så er der sket lidt fremskridt efter 1år :)

Jeg har fået min Lexia til at kommunikere med Bilen.

Og jeg kan lade DC direkte til batterierne, så nu kan bilen køre.

Den interne Lader var defekt, jeg har fået min bror til at reparere den, da der var noget der var brændt af i den.

Men Bilen kan stadig ikke lade, den blinker ikke med blinklyset når man sætter stikket i.

Min Lexia kan se at Klappen er åben/lukket og at Stikket er sat i, så det burde virker fint nok.
Og lampen for de 230V lyser også når stikket bliver sat i.
Vi har prøvet at måle på CPU stikket, ude fra Ladestikket, og den er 12V konstant og går i 0V når stikket bliver sat i, så det burde også være fint.

Så det virker som om at CPU'en ikke sender signal til laderen om at den skal starte med at lade, vi har tjekket det fladkabel der går til laderen og der kommer intet signal ud af CPU'en.

Vi arbejder videre med den, så hvis der er nogen der har en go' ide, er i meget velkommen til at skrive :)
#14
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Saxo "starter" ikke.
lørdag 29. mars 2014, klokken 21:05
Hej Jornheim
Jeg fik din besked fra den 23.3 :)

Min lexia kan slet ikke lave forbindelse til min saxo. :(
#15
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Saxo "starter" ikke.
lørdag 29. mars 2014, klokken 13:33
Hej,

Nu har jeg fået min Lexia 3  8)
Jeg har testet min Lexia på min Xsara Picasso, og den virker fint.
Men når jeg har den sat til min Saxo kan Lexia 3 ikke finde bilen. :(
Måske motor controlleren er i stykker?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA