Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Howard

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Varsel-lampe (bremser) lyser. Noen med erfaring?
søndag 24. september 2017, klokken 12:46
Fikk samme varsellampe i min 2014 Leaf (43000km)i går, samtidig dukket varsellampen for Stability Control opp. Manualen sier at ABS og anti-skrens ikke fungerer. Får vel ta turen innom BNH en dag...
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Super salg, klarer de å levere?
mandag 11. september 2017, klokken 19:37
På BNH sine nettsider:
#3
Model 3 / Sv: Model 3 blir ikke levert med hengerfeste
mandag 31. juli 2017, klokken 23:33
Jepp, det er grunnen til at jeg ikke har byttet stasjonsvogna med en modell S...
#4
Model 3 / Sv: Model 3 blir ikke levert med hengerfeste
mandag 31. juli 2017, klokken 23:23
Sitat fra: cirys1 på mandag 31. juli 2017, klokken 23:09
Så da drar du på langtur med den lille bilen??
Tror forresten det kan bli mye styr når alle skal kjøre med henger innom SC de færreste er tilpasset dette..

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk


Øhhh...nei. Men all småkjøring med behov for hengerfeste som jeg nå bruker fossilbilen til, kunne eksempelvis blitt gjort med M3.
Samtidig tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for hengerkaos uansett hva utfallet av denne saken blir. Hengerkjøring blir nok ikke nevneverdig mer populært blant folk flest, selv om det skulle gå an å ha en henger bakpå M3.
#5
Model 3 / Sv: Model 3 blir ikke levert med hengerfeste
mandag 31. juli 2017, klokken 23:05
Sitat fra: cirys1 på mandag 31. juli 2017, klokken 22:46

Så hvorfor ikke bytte ut stasjonsvognen med TMS og leaf med en billig trekkbil..?

Fordi når familien er på langtur, trenger vi ofte hengerfeste.
Videre liker jeg å kjør el til daglig småkjøring. Vi bruker bare en bil i hverdagen, og til hverdagslig småkjøring (jobb, butikken, trening osv...) synes jeg Leaf'en er perfekt mens en TMS føler jeg er overkill.
Slik det er nå, bruker vi egentlig bare stasjonsvogna til lengre turer og når vi trenger hengerfeste (samt de gangene vi trenger to biler for å løse logistikken...). Hengerfeste på M3 ville derfor redusert fossilkjøringa enda mer.
#6
Model 3 / Sv: Model 3 blir ikke levert med hengerfeste
mandag 31. juli 2017, klokken 22:34
Sitat fra: cirys1 på mandag 31. juli 2017, klokken 22:16

TMS fungerer veldig fint også på barnevognstadiet..  :)

Når TMX er "stygg" fordi du ikke har råd til den så kan jeg ikke hjelpe deg..  ;D

Model3 er en veldig mye mindre bil enn begge de andre, og veldig pussig at alle plutselig skal klare seg med små biler fordi de er el. og selvsagt har h.feste.

Nja, når jeg sier jeg ikke liker TMX, er det fordi jeg ikke liker den - ikke fordi den er utenfor rekkevidde prismessig. Den ligner jo strengt tatt på noe SsangYong kunne presentert for et par år siden (utenpå, altså!)...

Når det gjelder å klare seg med liten bil, kan jeg bare svare for meg selv. Jeg hadde aldri i verden vurdert M3 hvis TMS hadde hengerfeste. Da hadde jeg byttet stasjonsvogna i TMS og beholdt Leaf'en som bil nr 2.

TM3 blir for meg en erstatning for Leaf'en, men likevel skulle jeg svært gjerne hatt hengerfeste på den. Dette for å utvide bruksområdet på denne ene elektriske bilen vi ser ut til å ha i husstanden i overskuelig framtid.
#7
Model 3 / Sv: Model 3 blir ikke levert med hengerfeste
mandag 31. juli 2017, klokken 22:03
Sitat fra: cirys1 på mandag 31. juli 2017, klokken 20:40
Sitat fra: Apfelsaft på mandag 31. juli 2017, klokken 19:44
Alternativet mitt er å kjøpe en gammel, forurensende fossilbil med hengerfeste. Du bryr deg kanskje ikke om det? Å få folk over på ren energi? Det er sinnsykt mange som ikke har elbil pga. denne grunn. Hvis jeg hadde 10 kroner for hver person som sa de ikke ville ha elbil fordi den ikke kunne trekke henger...

Første pri. for meg er ikke ren energi nei..
At folk ikke har elbil er at den enkle grunnen at rekkevidden og størrelsen ikke er ideell for familier, IKKE hengerfeste.(og selvsagt uten avgifter, bompenger osv.)
Hadde VW gitt ut Passat med el, 4wd og 60kWh så hadde det blitt en storselger..

Tesla er liksom den eneste som klarer alle kravene + at de har sømløs lading..

Den eneste grunnen til at jeg ikke har en TMS som familie-/primærbil, er at den ikke har hengerfeste. Som familiebil tikker den omtrent alle bokser ellers for de fleste av oss som er ferdige med barnevognstadiet på barna. Så kunne jeg kanskje kjøpt TMX i stedet, men prismessig er den over smertepunktet for hva jeg ønsker og kan bruke på bil (...og i tillegg ser den jo for jævlig ut...).
#8
Model 3 / Sv: Model 3 blir ikke levert med hengerfeste
søndag 30. juli 2017, klokken 09:16
Jeg er en av de "kravstore" som hadde ønsket meg og hadde forventninger til at M3 skulle komme med opsjon på hengerfeste. Hadde den gjort det, hadde jeg ikke vært i tvil om å kjøpe, men iom at hengerfeste kanskje ikke blir en realitet - er jeg avventende med å bestemme meg.
Med hengerfeste hadde det vært en perfekt bil for meg til all kjøring, bortsett fra når hele familien skal på tur sammen på sommers tid.
Nå skal det sies at jeg reserverte 3'ern for å evt ertatte en Leaf, men for meg blir bruksverdien på 3 vs Leaf i hverdagen ganske så lik uten hengerfeste.
Hadde derimot S hatt hengerfeste, hadde det vært liten tvil om hvilke biler som hadde stått på gårdsplassen her; en S og en Leaf...



#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Originale gummimatter vs Gytis Autek matter
søndag 16. juli 2017, klokken 21:12
Fikk matter fra Gytis nå i helgen, både til kupé og bagasjerom. Suverene matter! Originalmattene er jo en vits, skjønner ikke helt hva Nissan har tenkt der...
#10
Carwing / Sv: Feil i Carwings etter sentral oppgradering
torsdag 14. januar 2016, klokken 18:18
Er ikke akkurat imponert over Nissan-app'en, nei... I perioder fungerer det akkurat så dårlig at man aldri helt vet om man f eks får stilt timer eller startet klimaanlegget. Resten av tida fungerer det ikke i det hele tatt. Det er nesten så jeg hadde vært mer fornøyd med bilen om den ikke hadde CarWings i det hele tatt.
Litt trist, for Leaf'en forøvrig er jo en super bil.
Og nå etter å ha oppdatert til ny app, får jeg ikke logget inn i det hele tatt.

-H
#11
...og er det noen som har prøvd takmonterte sykkelstativ? Hva gjør eksempelvis to sykler på taket med rekkevidden i typiske langkjøringshastigheter (80-100km/t)?

H
#12
Venter i spenning, Terfre123!
Det er snakk om å bruke allerede eksisterende Thule-komponenter håper jeg, slik at det bare er å sette sammen en pakke som etter testing vil være tilgjengelig ganske snart?

-H
2014 Tekna - and I love it!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA