Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - haavardhun

#1
Har ikke lagt ut noen annonse siden den selges med forbehold om overtagelse i forhold til fiks av panser. Send din mail på PM så skal jeg få sendt bilder i løpet av dagen.
#2
Bilen selges enten omgående, eller i midten av august. Om den selges omgående må ny eier levere bilen til tesla i slutten av juli for utberdring av glippe/åpning panser som er 2,5mm utenfor godkjent verdi. Dette har ingen bruksmessige ulemper.

Levert des 2014 og har nå kjørt knappe 24'. Om den selges etter sommeren vil den ha passert over 30'.
Mørk grå bil levert med følgende utstyr:
- autopilot
- 7-seter
- vanlig tak
- stoffseter
- dobbeltlader
- tech
- luft
- hi-fi
- vinterpakke
- matt tre interiør
- vinter og sommerdekk på originale 19'

Ellers er det ikke gjort noe i form av dashcam eller toning av ruter, altså ingen ting som kan ødelegge garantien. Bilen er ellers pent holdt, ikke skjevslitte dekk, kjørt pent. Har nylig vært på service og har fått byttet alle lykter pga dugg, så nå er bilen helt tipp topp. Har en liten kjøpesenterbulk på ene døra som blir utbedret før salg.

Er det noe du lurer på så send en PM, holder til i Oslo.

Selges helst, men kan ta innbytte i "hyttebil" av nyere dato, altså 4wd og innenfor verdi av 250 000.
Selges grunnet endring av behov, bilen blir stående nesten hele tiden.
#3
Prøver å komme tilbake til mitt opprinnelig spørsmål her:-)

Vi har per i dag ca 10 elbiler på ca 90 plasser fordelt på 3 forskjellige garasjer. Alle som har strøm nå har selv betalt en elektriker for å installere en egen 16A kurs med egen måler i garsjens felles sikringsskap, strekt kabel til sin plass. De fleste har der en vanlig shucko som de bruker original ladekabel på. Noen har også saltoboks som gjør at de lader på 16A.

Vi har funnet både oppgradering av strømnettet og lasballansering for dyrt, derfor står vi igjen med tidsur.
Forslaget går da på å sette alle kurser ned til 10A, og alle må ha tidsur som gir lading mellom 21 og 07 foreks, men mulighet for å overstyre dette ved behov.
Dette burde i mitt hode gi ca 10 stk nye plasser for lading ca. Å sette ned kursene til 6A blir for skralt for å fylle opp i løpet av natten.
Vet ikke om dette er den beste løsningen, men det er den eneste jeg kan se nå.
#4
Model S / Sv: Farge taktrekk
tirsdag 24. mars 2015, klokken 08:54
Jeg har også sjekket litt rundt og scandinano gjør det for 8-9000kr, trekker om i alcantara og farger plastdeler osv, skal ha bilen inne i 3 dager. Noen frarådet meg dette pga airbagger i taket, men jeg vet ikke om dette stemmer?
#5
Hei, sitter i styret for sameiet der jeg bor og eier selv 2 elbiler.  Vi begynner å nærme oss maks kapasitet for antall strømuttak i felles garasjer, men mange flere beboere ønsker elbil.

Holder på å utrede flere forslag, Hafslund sier vi kan utvide kapasiteten men det betyr å legge nye hovedkabler osv, høy kostnad.

Synes jeg har lest noe om lastballansering,  der et system holder oversikt over lading og total belastning og kan skru effekten opp/ned etter hva som er tilrådelig, noe som hvet noe mer om dette og hva det koster?

Det siste og enkleste alternativet er å ha tidsur på alle ladepunkt, slikt at man kun kan lade om natten når belastningen ellers er liten i sameiet. Billigste, enkleste, men også mest begrensende alternativ.

Noen som har andre gode forslag eller tenker? Firma jeg kan ta kontakt med?
Holder til i Oslo øst.

Takk for svar:-)
#6
Model S / Sv: Endring i Tesla ViN nr som inkl "Driver assist"-pakken?
tirsdag 28. oktober 2014, klokken 13:30
Min bil gikk i produksjon tidlig oktober, vin ble endret. Har fått bekreftet autopilot av tesla, men fikk vite det var fordi jeg hadde valgt tech pluss ryggesensor...
#7
Hehe, det ble kludra ned på et ark på jobb så det har jeg ikke. Men dette tar jo høyde for drivstoffutgifter,  bom, veiavgift, forsikring samt drivstoff. En stor del er også billånet som ville vært ca 2000kr billigere per måned.

Men nå ble det jo Tesla her så følelsene seire over fornuften
#8
Model S / Sv: Tesla Model S for en "fattigmann"
mandag 13. oktober 2014, klokken 08:51
Hei, til trådstarter:

Hvordan har en helt skrapa s60 fungert til ditt tiltenkte behov? Var lenge inne på samme tanke selv, men det en s85 med en del utstyr. Spennede å høre da "alle" tenker at tech vertfall må være på bilen.
#9
Model S / Sv: piggdekk eller ikke piggdekk det er spørsmålet
torsdag 09. oktober 2014, klokken 09:48
sliter veldig med dette valget selv, bilen kommer i slutten av november og har bestilt med pigg. Bor på østlandet og bør slik sett kjøre piggfritt, men jeg bor opp en veldig bratt bakke der det er fare for at man må stoppe ved møtende biler... har ikke lyst å komme skliende bakover på blankpolert vei med 2,2 tonn bil
#10
vi endte opp med en tesla som nå skal være på vei over dammen..
sykt dyr bil, men fant ut at det blir best for oss, pga ny jobb må begge kjøre hver dag
ikke akkurat mye billigere nå enn å beholde fossilbilen, men regnestukket over tid er ganske pent
også har jeg jo LYST på en tesla da...
#11
Leaf 2010-2017 / Sv: Bagasjeromsmatte "nye" Nissan Leaf
torsdag 11. september 2014, klokken 19:24
Jeg kjøpte gummimatte på rull hos bilextra,  klippet selv, funker veldig bra
#12
Bestilling og levering / Sv: Endringer i konfigurator
tirsdag 22. juli 2014, klokken 14:25
hmm, må ringe tesla å høre om det er mulig å bytte til denne fargen, min bil er bestil med dolphin grey, den er jo ikke produsert enda....
#13
Mekanisk / Sv: montere skvettlapper selv?
mandag 21. juli 2014, klokken 09:58
Sitat fra: haakonl på søndag 20. juli 2014, klokken 22:55

Vi burde vel ta en bilpratkaffe en dag - ser at vi begge venter på TMS :)

Bare å si fra det, gleder meg sånn passe :-)
#14
Mekanisk / montere skvettlapper selv?
søndag 20. juli 2014, klokken 09:02
Hadde Leafen inne for en programvareoppdatering, spurte i forbifarten hva montering av skvettlapper rundt om ville koste, ca 3500kr fikk jeg til svar. Uaktuelt for meg, ikke at det er så veldig dyrt i seg selv, men vil likevel bruke penger på andre ting. Bilen ble kjøpt "nybrukt" fra nissan, så hadde ikke mulighet/tid til å velge dette fra start av.

Men, finnes det noen man kan feste selv? Det viktigste for meg er skvettlapper foran, men rundt om er å foretrekke. De trenger ikke være originale, men må se noenlunde pene ut. Jeg misstenker at noen som er litt større enn de fra nissan vil fungere bedre. Hittil finner jeg bare div "originale" på ebay. Noen andre som har gjort dette selv som kan dele hva jeg trenger og hvor det er greit å kjøpe? Bilen er forøvrig svart, trenger ikke å være lakkerte svarte lapper, holder med gummi-svarte.
#15
Vi har for kort tid siden kjøpt vår første elbil, en leaf som vi er veldig fornøyd med, den har tatt over rollen som hovedbil her i familien. Vi har funnet ut at det er jo ekstremt sjelden man trenger å kjøre lengre enn innebygd rekkevidde, så vår andre bil, en skoda yeti, står mye stille. Det er forsåvidt en dyr bil å ha stående, men vi har behov for to biler enkelte dager. Drømmer om tesla, men den kan ikke forsvares rent økonomisk for vår del, målet er jo et billig helhetlig bilhold. Regnet litt på det i dag og hvis vi hadde kjøpt en e-up og byttet ut vår skoda, hadde vi spart ca 59 000kr i året, dette er utifra fullfinensiering på begge biler, driftsutgifter, forsikirng osv.

Behovet for lengre rekkevidde kommer ca 4-5 ganger i året når vi drar til hytten i sverige, samt kanskje 1 tur til mine foreldre i ålesund. Dit kan vi med fordel fly, og på hytteturene tenker jeg man kunne klart seg med leiebil, dette bør ikke bli mer enn 10-15 tusen i året.

Tenker jeg riktig at det er lurt å kvitte seg med dinosaurbilen, eller er det noe jeg glemmer i regnestykket mitt?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA