Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - JWelectric

#1
BMW i3 / Sv: Semi hurtigladning
torsdag 27. mars 2014, klokken 17:55
Ladet først redusert en time, så kjørte jeg ned igjen for så å lade på Max en time.
Begge fra ca 50%. 8)
#2
BMW i3 / Sv: Semi hurtigladning
torsdag 27. mars 2014, klokken 17:23
Har nå ladet med semihurtig 32 amp 400 volt:
Bilen innstilt på Max lading gir 26% økning av batteri på en time.
Bilen innstilt på Redusert lading gir 18% økning av batteri på en time.
Lading testet fra ca 50%.
#3
BMW i3 / Sv: Semi hurtigladning
onsdag 26. mars 2014, klokken 22:36
Har montert 400v/32amp lader type 2 mode 3 for min BMW i3.
Der var en ny verden å kunne lade ca. 25% av batteriet på en time. :)
Det jeg ikke har funnet ut av er om det er bilen eller veggboks som bestemmer ladestrømmen.
Hvis jeg har programmert full lading på AC semihurtig i bilen, men reduserer strømmen på veggboksen.
Er det da veggboksen som bestemmer amperene?
Hvis jeg har programmert reduserer lading i bilen, og full lading på veggboksen er det da bilen som bestemmer ladestrømen og dermed vil lading ta lengre tid?
Er det den laveste innstillingen som alltid bestemmer?
Har jo veggboksen for å lade hurtigere enn ladekladden, så i utgangspunktet blir det vel full instilling på begge.
Det er bare greit å vite.
#4
BMW i3 / Sv: Hvor hører din i3 hjemme?
torsdag 20. mars 2014, klokken 22:47
Jeg bruker min i3 både i jobb og privat.
Har lading hjemme og på jobb.
Trenger ferge fra Austevoll til Bergen for jobb og shopping med fruen.
Bra med billig ferge: betaler bare for meg selv på periodekort og bilen er gratis. :)
#5
BMW i3 / Sv: Orginal ladekabel vs vann
torsdag 20. mars 2014, klokken 19:47
Min Kabel begynte å virke etter tørking foran ovn og under varmepumpe i åpen tilstand.
Er allikevel skeptisk til kabelen.
Tør ikke bruke den utendørs mer. :)
Får ta kontakt med BMW for å høre om de kan bytte den ut med en som er bedre når det gjelder fukkt.
#6
Takk for info.
Tror at noen som vil ha en Think som min ville gjort bra deal om de hadde kjøpt min og montert nytt batteri slik du tilbyr. Jeg har fått ny el-bil (i3) og reparasjon blir kun for salg.
#7
BMW i3 / Sv: Orginal ladekabel vs vann
søndag 16. mars 2014, klokken 22:18
Var ute på "langtur" men ble ladefast.
Hadde 58 km hjem og rekkevidde på 46 km.
Var i besøk og skulle bare lade litt slik at jeg fikk rekkevidde til å komme hjem.
Fikk en kabel og la ladekladden under bilen for ikke å få vann på den.
Etter ca 15 minutter fikk jeg feil på lading når jeg så på Appen.
Gikk for å sjekke bilen, men all lading var stoppet.
Hørte noen rare lyder fra ladekladden og koblet den i fra.
Mulig noen vanndråper har satt den ut av spill.
Åpnet den og tørket rundt kanten, ikke noe fukt inni, men virket allikevel ikke.
For meg ser det ut som denne er ekstremt følsom for fukt.
Har nå åpne den og lagt den under varmepumpen for å se om tørking hjelper.
Venter spent.



#8
BMW i3 / Sv: Herman Kardon lyd
lørdag 15. mars 2014, klokken 07:44
Jeg har standard høytalere i min i3 og synes det er helt greit.
Ellers veldig glad for led-lys.
#9
Takk for info.
Siden jeg ikke trenger bilen, er det nok best å selge den som den står.
#10
Min Think City med Zebra Batteri sluttet plutselig å virke under kjøring.
Den hadde kjørt feilfritt de 15 månedene jeg brukte den til jobb.
Har fått ny elektrisk bil og vil selge Thinken som den står.
Høyspent feil lyser i dashbord.
Har fått diagnostisert bilen og de sier at det mest sannsynlig er batteriet som er gått i stykker.
Bilen står i Bergen.
Pris: 20.000,-
Alternativ: Er det noen som kan reparere zebra batteri?
#11
Min Think City med Zebra Batteri sluttet plutselig å virke under kjøring.
Den hadde kjørt feilfritt de 15 månedene jeg brukte den til jobb.
Har fått ny elektrisk bil og vil selge Thinken som den står.
Høyspent feil lyser i dashbord.
Har fått diagnostisert bilen og de sier at det mest sannsynlig er batteriet som er gått i stykker.
Bilen står i Bergen.
Pris: 20.000,-
Alternativ: Er det noen som kan reparere zebra batteri?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA