Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - mokle

#1
Model S / Sv: Varmeapparatets (dis)funksjon etter v7.0
lørdag 16. januar 2016, klokken 07:36
På Tesla Bergen sier de klimaanlegget nå varmer opp hele kupeen til forskjell fra før 7.0. De anbefalte å sette det på 24-25-grader. Det hjelper i alle fall her hos meg.
#2
Model S / Sv: Firmware 6.2
lørdag 30. mai 2015, klokken 21:22
Håpar navigasjonen vert forbetra fleire hakk. Han foreslår kun voldsomme omvegar og det er ikkje muleg å velge andre ruter enn den eine han foreslår. Steinalderopplegg i framtidsbilen:-)
#3
Model S / Sv: Adaptive CruiseControl DISABLED
mandag 30. mars 2015, klokken 12:19
Opplevde det samme to ganger på langtur med ny S85D i går. Men etter å ha kjørt manuelt i 20-30 sekunder, dvs bremset og gasset litt, så var det mulig å sette på TACC igjen. Jeg landa på at den kobla ut av safety-grunner, at den hadde vært på for lenge; "vennligst kjør et lite stykke selv nå".
#5
Planlagt utlevering torsdag 26. i Bergen, ikke hørt noe om forsinkelse. Fikk tildelt EL43XXX i går. Det betyr at den er fortollet. Og at den ikke er om bord i en båt..
#6
Sitat fra: joda på onsdag 18. mars 2015, klokken 18:03
Så var det endelig min tur!!  ;D

Telefon fra Tesla med beskjed om at jeg kunne få bilen Fredag 27/3... (Bergen)

Ja, da var vi på samme båt:-) De kommer til Bergen mandag kveld..
#7
Telefon fra DS i dag, levering 26. mars i Bergen. I transit ca 21. feb.
#8
Liker å tro at bilen er på vei i denne vehicle carrieren, forlot Baltimore på lørdag med destinasjon Antwerpen..

http://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:455931/mmsi:369327000/vessel:FREEDOM

#9
Noen som vet hvilken kai/by bilene sendes fra? Vet vi hva bilfrakteskipene heter? Hadde vært moro å følge skipet på Marine Traffic...

(Jeg fikk også endret levering fra april til sent mars nå)
#10
Ingen respons på forrige post, men her er resultatet av Bergen-Hovden-Bergen med ski på taket i vinterferien:

Noterte ikkje prosentnivå heile vegen opp, men:

Bergen 100%
Norheimsund 32% (77km, ca 0-2 grader full bil)
Hurtiglading

Norheimsund 85%
Via Jondal til Odda 40% (45 km, ca 0-2 grader full bil)

Odda 89%
Røldal 32% (45 km, lang stigning, -2-0 grader, full bil)

Røldal 96%
Hytta 10 km sør for Hovden: 13% (93 km, over Haukelifjell, -4 grader, køyrde på B og Eco, klima påm 16 grader og åleine i bilen (resten var plassert i og køyrd i forvegen i fossilbil som møtte oss i Røldal)

RETUR (noterte fleire punkt for dei som er interessert). Framleis ski på taket, denne gong full bil heile vegen, køyrde i B-modu på ECO heile vegen:

Hytta/Hovden: 99%
Haukeligrend: 68%
Topp Vågslidtunnel: 30% (slapseføre opp dit)
Inn Haukelitunnel: 20%
Ut Haukelitunnel: 14%
Røldal: 18%
---Hurtiglading---
Røldal 89%
Øverst Seljestad (mellom tunnelane): 65%
Odda: 60%
---Hurtiglading---
Odda: 89%
Jondal: 58%
Norheimsund: 44%
---Hurtiglading---
Norheimsund: 90%
Øverst Tokagjelet: 74%
Øverst Kvamskogen: 67%
Bjørkheim: 63%
Trengereid: 52%

Hadde ikkje trengt ladestopp i Odda på veg heim - god lærdom.
#11
Nokon som har køyrt Stord-Etne og ev Røldal-Haukeli/Hovden, begge på vinterstid?
#12
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf - ingen god vinterbil?
lørdag 14. februar 2015, klokken 23:18
Leaf 14 Tekna, beste vinterbilen eg har hatt. Har køyrt opp veldig bratt bakke til huset fleire gonger enn mange andre bilar. Antispinnen jobbar bra, men responsen i gasspedalen og fordelingen av vekt i bilen er nok det viktgaste trur eg.   
#13
S85D bekreftet 28.10.14, usikker på VIN-dato, men VIN 718, gikk i produksjon 10.02. Levering i midten av april (står kun april på MyTesla, men snakka med selger i Bergen. Iflg samme selger har det vært en tendens til at de nå blir levert litt før oppgitt tidspunkt..)

Hvor lang tid tar det å produsere de? Hvor lang tid pleier det å gå fra ferdig produksjon til transit?

EDIT: fant tidenes regneark med svar på alle mine spørsmål :-)
#14
Det var litt av ei historie, Ctran. Men for oss andre er det jo veldig nyttige erfaringar du har gjort. Meir ekstremt enn dette kan det neppe bli på denne strekninga. Kolonne over heile fjellet, og stengt Haukeligrend-Hovden. Det siste er faktisk veldig sjeldan. Men dette må vel ha vore helga då ekstremveret Nina var her, så då var det jo heftig..

Det er nok ein god regel å ha med seg nødvendige adaptarar på lange turar, både vinter og sommar. Men eg har eit mål om Bergen-Hovden vinterstid utan mellomlading, vel å merke ved fri ferdsel. Ved kolonne må ein vere førebudd på det verste, for eksempel at kolonna køyre seg fast midt på fjellet.

Hadde du bilen i gang med AC heile tida då du venta i 2 timar ifbm kolonnekøyringa?

Eg hadde faktisk ikkje plassert SC i Røldal, men i området rundt krysset E134/Odda, rett nedanfor Seljestad. Då dekker du også aksen Indre Hordaland-Hardanger-Aksdal i tillegg til Haukelitrafikken.

Imponerande med ca 100 km att på tanken frå Bergen til Brokke sommartid, Alfa Bergen.
#15
Fortell gjerne litt om turen frå Bergen til Hovden, Alfa Bergen? Kor mange kilometer hadde du igjen på tanken? Har du prøvd samme tur om vinteren?

Har hytte på Hovden, og TMS i bestilling..
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA