Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - indis

#1
Model S / Ettermontering av Autopilot
tirsdag 08. mars 2016, klokken 09:31
Hva betyr det at en Model S er klargjort for Autopilot? Hva skal i så fall til for å få Autopilot, herunder hva koster det?
#2
Model S / Sv: Whispbar
fredag 06. februar 2015, klokken 12:52
Soala:

#3
Model S / Sv: Skistativ til Model S
tirsdag 02. desember 2014, klokken 13:12
Endte du med å kjøpe WB300, Sjøhyene?

Er i samme situasjon, og hvis det ikke er mer støy med disse enn med en skiboks, så bør det være et enkelt valg..
#4
Model S / Sv: Til dere uten parkeringssensorer
torsdag 04. september 2014, klokken 13:05
Dersom du bor i Oslo eller skal parkere i Oslo vil jeg påstå at du er helt avhengig av sensorene foran og bak. Særlig på elbil-plasser hvor bilen dekker 100% av plassens lengde er det helt nødvendig for å få lirket seg inn.

Det er noe forsinkelse på sensorene, men ikke så mye som 1-2 sekunder. Dessuten påvirker ikke forsinkelsen lukeparkeringer av den trange typen, fordi du kjører sakte likevel.

#5
Model S / Sv: Nye forbedrede seter
lørdag 30. august 2014, klokken 20:50
Sitat fra: AndersinOslo på lørdag 30. august 2014, klokken 12:40
På de tre forrige bilene mine, fikk jeg verksted til å bygge opp setefestet foran ca 5 cm. Det endrer hele setet veldig i min 190 cm favør. Ligger tyngre mot seteryggen, og får en helt annen støtte under lårene, pluss ikke sliten i wattpedalen.

Noen som har forsøkt, ikke alle biler som kan moddes slik?

Problemet med bilen er det hersens høye gulvet, kombinert med at den ikke er særlig høy innvendig.

Jeg tenker det er to alternativer for støtte under lårene. Høyere sete foran eller "seteforlenger" som i X5. Begge deler gjør muligens samme nytten.
#6
Model S / Sv: Nye forbedrede seter
lørdag 30. august 2014, klokken 09:57
Sitat fra: D.O på lørdag 30. august 2014, klokken 09:09
Sitat fra: indis på fredag 29. august 2014, klokken 23:29
Sitat fra: Car-El på fredag 29. august 2014, klokken 23:21
Er dere klar over at sitteputen kan vippes? Den knappen som kjører sete fram/bak og opp/ned, har også funksjon om å vippe setet opp/ned i forkant. Bare ta i helt fremme på knappen som regulerer sitteputen og trekk den opp/skyv den ned.

Jepp, men den vipper ikke nok.
den vipper nok, hvis setet er helt nede. Men man må da venne se på å kjøre uten å se panseret. Men mangel på sidestøtte til lårene gjør at man må hvile benet mot skjermen, selv om setet er helt nede. Man blir sittende å sprike med bena. Prøv å holde handa inntil låret som om den var sidestøtten, og bena peker mere rett frem, da kjenner du at det mangler støtte i setet. Å ta av skoa ved langkjøring og hvile foten på siden av bremsepedalen, samtidig som man sitter godt/langt inn mot seteryggen fungerer. Da kompenserer man manglende sidestøtte for lår ved at bakside av hele låret/knær hviler mot sitteputa og dermed låser foten/lår slik at man ikke sitter å spriker. Men skal jo ikke være slik...

Som sagt, jeg mener den ikke vipper nok. Jeg har også setet i laveste posisjon.

Når du skriver at du ikke ser panseret når setet er helt nede, så skjønner jeg at du er vesentlig lavere enn meg. Fint at du får nok støtte under beina, men der mener jeg det er rom for forbedring.
#7
Model S / Sv: Nye forbedrede seter
fredag 29. august 2014, klokken 23:29
Sitat fra: Car-El på fredag 29. august 2014, klokken 23:21
Er dere klar over at sitteputen kan vippes? Den knappen som kjører sete fram/bak og opp/ned, har også funksjon om å vippe setet opp/ned i forkant. Bare ta i helt fremme på knappen som regulerer sitteputen og trekk den opp/skyv den ned.

Jepp, men den vipper ikke nok.
#8
Model S / Sv: Baksetespeil til Tesla
fredag 29. august 2014, klokken 23:26
Sitat fra: 19quiz76 på fredag 29. august 2014, klokken 23:07

Sitat fra: indis på fredag 29. august 2014, klokken 22:37
Anbefaler Bear View fra lilleprinsen.no (http://lilleprinsen.no/epages/Lilleprinsen.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Lilleprinsen/Products/454001/SubProducts/574992)

Det har en vektpose som passer mellom baksetet og "bagasjeromshyllen" og en lang snor som du fester på baksiden av baksetet.

Den så smart ut - kan man justere vinkelen å speilet på den også?

Det kan du nok ved å feste noe bak speilet, men min løsning har vært å justere vinkelen ved å flytte speilet litt inn mot midten, og det holder seg der pga vektposen. Deretter fester du snoren slik at den sitter godt. Speilet er også buet slik at du har stor synsvinkel i speilet. Lite justering som kreves egentlig.

#9
Model S / Sv: Baksetespeil til Tesla
fredag 29. august 2014, klokken 22:37
Anbefaler Bear View fra lilleprinsen.no (http://lilleprinsen.no/epages/Lilleprinsen.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Lilleprinsen/Products/454001/SubProducts/574992)

Det har en vektpose som passer mellom baksetet og "bagasjeromshyllen" og en lang snor som du fester på baksiden av baksetet.
#10
Model S / Sv: Nye forbedrede seter
fredag 29. august 2014, klokken 22:24
Det er god korsryggjustering i setene, men enig i at de forøvrig ikke holder mål.

Jeg har kjørt 17000 km siden mars og finner meg ikke tilrette i setet på langturer. Det mangler støtte under lårene ned mot kneet. Høyre bein må da hviles mot skjermen, noe som blir en slitsom sittestilling over tid. Ettermonteringsalternativer imøteses!
#11
Model S / Sv: Tesla-app - ikke kontakt
onsdag 09. juli 2014, klokken 15:46
Takk cra, det var manglende 3G som var problemet.

Det er helt nødvendig med kontakt for å slippe 42 grader i bilen når man skal kjøre..
#12
Model S / Tesla-app - ikke kontakt
onsdag 09. juli 2014, klokken 15:12
Er det flere som ikke har fått kontakt med bilen via Tesla-appen det siste døgnet?
#13
Model S / Sv: Dørhåndtakfeil
torsdag 08. mai 2014, klokken 11:45
Lang historie kort: Vinduet på førersiden ville ikke ville lukke seg. Det regnet og jeg var utenfor bygningen i et møte jeg skulle i (stilig avlysningsgrunn) - fordi jeg måtte kjøre til en bensinstasjon med tak for å vente der resten av dagen på "rangerservice", som ikke klarte å fikse det på stedet. Deretter ble det "the drive of shame" hjem, med en leiebil type Hyundai. Sistnevnte med vinduer som fungerte, så det var jo på mange måter en oppgradering...
#14
Model S / Sv: Dørhåndtakfeil
tirsdag 08. april 2014, klokken 21:35
For å si det forsiktig så viste det seg at dørhåndtaket skulle bli det minste problemet jeg hadde i dag.. Selv om jeg nå kjører en Hyundai for noen dager må jeg berømme den amerikanske delen av Tesla-teamet på Skøyen, de har noe å lære bort ad kundebehandling til de fleste.

#15
Model S / Dørhåndtakfeil
tirsdag 08. april 2014, klokken 07:35
Dørene på venstre side lar seg ikke åpne, da håndtakene ikke kommer ut.

Forsøkte en restart av software (med scrolle-hjulene på rattet), men det hjalp ikke.

Jeg får vel bare ringe Tesla, men noen som har hatt samme problem og vet hva det kommer av?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA