Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - saxo56

#1
Hyundai Ioniq / Sv: Led bar eller ekstralys 38kw modell
tirsdag 01. februar 2022, klokken 14:35
Hur fungerar det med Led-bar och den automatiska avbländningen? Är det inte stor risk att man bländar mötande innan bilen bländar av?
#2
Tidlige elbiler: PSA / Sv: front suspension/coil-springs saxo 97.-
søndag 17. november 2019, klokken 11:17
Fjädrarna till elbilen är lite kraftigare men det går bra att använda de från bensinversionen.
#3
Tack för snabba och utförliga svar. :+1:
#4
Är det någon som kan förklara vad överladdningskoefisient är.
#5
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Checkelec
onsdag 25. oktober 2017, klokken 16:50
Hi Steens
I have notised that when i drive, the app shows volt and current in DC but when i charge it shows volt in DC but current in AC. Is it possible to make it show current in DC even in charging mode?
#6
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Checkelec
onsdag 23. august 2017, klokken 23:50
Ja, jag har köpt min på Kjell&co för android och den fungerar med appen.
Jag har en Samsung S6.
#7
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Checkelec
søndag 20. august 2017, klokken 17:44
Om ni har Kjell&co i Norge finns det OBD-2 att köpa hos dem, en för Android och en för iPhone.
#8
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Checkelec
søndag 20. august 2017, klokken 17:41
Great app. I´m happy to translate it to swedish.
#9
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Levetid på saxo/p106
torsdag 17. november 2016, klokken 19:27
Ja, eller också köpa hela länkarmar för att slippa arbetet med att pressa ur kulleden :)
http://www.ebay.com/itm/371116685047?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
#10
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Diagnose utstyr for Webasto Thermo Top C
fredag 09. september 2016, klokken 22:49
Det jag har upplevt, är att efter sommaren behövs många startförsök innan den vill starta.
#11
Tidlige elbiler: PSA / Kalibrering av fartpedal
fredag 05. februar 2016, klokken 15:26
Då vissa bilar inte vill starta (Kontaktorn slår inte till) kan det bero på att fartpedalen och datorn inte är överens (Är- och börvärde stämmer inte). Då kan man åtgärda det med Lexian. Detta kan man se under menyn "körning". Är värdena olika, gör så här.

Gå in i menyn "programmering", där du kan välja laddström: 10, 13 eller 14A och välj någon av dem.
Följ instruktionerna tills det är klart. Du behöver inte göra någon initialladdning om du inte vill, men energimätaren kommer då att visa fel.

Gå tillbaka till menyn "körning" så kan du se värdena igen. sätt nu i laddkontaken så ser du att fartpedalen kommer att kalibreras efter ett par minuter och bilen kan starta.

Det snabbaste sättet att få energimätaren att visa rätt igen är att köra tills laddningslampan tänds, då visar den rätt efter några laddningar.

Lycka till ;)

#12
Om det är stora vattenmängder, skulle det kunna vara slangen till bakrutespolningen som har gått sönder. Jag tror att den går under innertaket.
#13
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Prosjekt barnehagebil - 1999 Saxo
torsdag 21. januar 2016, klokken 15:17
Börja med att byta ut 12v batteriet, det är lika viktigt att ha ett friskt batteri i en elbil som i en fossilbil men det är svårare att upptäcka i en bil utan startmotor. ;)
#14
Tidlige elbiler: PSA / Sv: ECU "Hjerne" til saxo 01 ønskes kjøpt.
mandag 28. desember 2015, klokken 18:32
Jag har Lexia. I en av menyerna kan man se volttalet på fartpedalen, efter byte av ECU hade jag olika värden på ärvärde och börvärde men när jag startade laddning såg jag att de började kalibrera sig och slutade på samma värde.
#15
Tidlige elbiler: PSA / Sv: ECU "Hjerne" til saxo 01 ønskes kjøpt.
mandag 28. desember 2015, klokken 16:43
Hur gör man för att programmera in nya parametrar i ECU´n?
Jag har upptäckt att värdena synkroniserar vid laddning.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA