Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Riddick

#1
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Schneider Wall box
søndag 01. november 2015, klokken 18:01
Snakket med Schneider. Hvis man skal lade Golf, BMW måtte man gå for 230V 1fas vegg boks. Er det noen andre ladere som man kobler til 400V som kan gi enten 230V 1 fas ( Golf,BMW) og 400V 3 fas ut (Tesla)?
#2
Ladeplasser og ladekabler / Schneider Wall box
fredag 30. oktober 2015, klokken 09:42
Hei.

Det skal montere EL-bil ladere på arbeidsplassen min. Vi har fått tilbud på Schneider Wall Box. Det er 400 V i bygget. Hvilken lader (Se vedlegg)vil kunne lade BMWI3 (7,3 Kw), VW EGolf, Tesla?
#3
BMW i3 / Sv: Klimaanlegg på varme dager
onsdag 21. mai 2014, klokken 12:18
Samme feil hos meg blir ikke kaldt I bilen selv ved valg av 16 grader.
Verksted time neste uke så får vi se hva de finner ut.
#4
BMW i3 / Sv: Generelle strøm og ladespørsmål.
onsdag 12. mars 2014, klokken 21:28
Finnes det hjemmeladere som man kan bruke på Combo DC? Dette bør jo være mulig for å kunne utnytte 3 fas bedre?
#5
BMW i3 / Sv: Semi hurtigladning
onsdag 12. mars 2014, klokken 21:17
Finnes det noen som vil kunne gi 400V tre fas til Tesla og 230 32A en fas til I3?
#6
BMW i3 / Semi hurtigladning
onsdag 12. mars 2014, klokken 15:51
Hvilken semi hurtiglader vil dere anbefale, og med hvilken spec. Som vil fungere både for I3 og Tesla.
Har 400V 3 fas tilgjengelig.
Ser at Salto har en Hjemmelader type 2 stikkontakt.
Slimbox er vel også ett alternativ.
#7
BMW i3 / Sv: tilbake til tankeboksen
søndag 09. mars 2014, klokken 09:46
Kjører 8 mil en vei til jobb, ca 6 mil av disse er på motorvei. Hvor jeg setter ACC på 120 for å kunne følge trafikken i venstre felt. Har da alt fra 1-3 mil igjen når jeg er framme. Så kan ikke skjønne annet en at dette bør fungere for deg. Det jeg ser at med denne hastigheten er det liten forskjell på Comfort og Eco Pro det er kanskje 5-6 km forskjell.
#8
BMW i3 / Sv: Departure time - fulladet batteri?
onsdag 19. februar 2014, klokken 08:36
Ikke at det hjepler noe. Men merket akkurat det samme i dag.
#9
BMW i3 / Sv: Rekkevidde
onsdag 19. februar 2014, klokken 08:33
Hei.

Kjører 16 mil vær dag. 8 mil mellom vær lading. Sånn som det har vært nå med rundt +2 grader viser den 11 mil når jeg setter meg i bilen. Har ca 3 mil igjen når jeg kommer frem. Kjører da på Comfort, følger trafikken første 3 mil. Etter det er det motorvei med 100 sone følger trafikken her også. Har 20' på klima.
I dag hvor det var litt kaldere ca -5' hadde jeg 12 km igjen når jeg kom frem. Tydlig at ute temperatur har mye å si for rekkevidden.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA