Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - WAK81

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Trekking av vogn/henger
lørdag 25. juli 2015, klokken 13:39
Har variert fra 1,1-1,6. Stort sett 1,2-1,3.
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Trekking av vogn/henger
fredag 24. juli 2015, klokken 22:59
Er straks ferdig med ferietur med full bil og vogn tur-retur Trøndelag -Frankrike. Ingen problem :) Charge lader batteriene mens du kjører og gjør kjøreturen mindre masete. Du har da også mer krefter til rådighet ved forsering av større bakker.
#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Trekking av vogn/henger
fredag 24. juli 2015, klokken 20:27
Har straks gjennomført 500 mil med full bil, takboks og 1500 kg vogn. Ingen problemer så lenge en kjører med charge. Batteriet dreneres etterhvert og en kan komme i såkalt turtle mode. Har skjedd 5 ganger ila turen. Ene gangen var i lang motbakke på motorveg. Putret opp bakken i 80 og fikk ikke til høyere hastighet enn dette.
#4
Mitsubishi Outl. PH / Sv: En PHEV-grønnskolling ber om råd :)
lørdag 27. juni 2015, klokken 15:29
Gassresponsen reduseres i Eco-mode, du må trykke gasspedalen lenger inn før det skjer noe. Jeg bruker ikke modusene aktivt ved daglig kjøring, kjører stort sett i normal modus. Akselerasjonen er bra om du trykker gassen i bunn (kickdown).
#5
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Kjørelengde på strøm...
lørdag 09. mai 2015, klokken 23:01
Kommer meg 4-4,5 mil på strøm i området hvor jeg bor - blir for mye opp og ned og høye hastigheter til at jeg får kommet meg over 5 mil.
Jeg har også hatt estimert kjørelengde på ca 70 km noen ganger. Dette har utelukkende skjedd dagen etter kjøring ned fra fjellturer. Det har slik sett vært masse regenerering på tur ned fra fjellet kombinert med noe "normal kjøring" før jeg har parkert og fulladet batteriet.
Kan det være at bilen estimerer dette tallet ut fra siste kjøretur? - den forventer kjørelengde på 70 km dersom strømforbruket ved forrige tur ble opprettholdt.
#6
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Reelt forbruk på Outlander PHEV
lørdag 04. april 2015, klokken 20:20
Sitat fra: Fiffik78 på lørdag 04. april 2015, klokken 19:48
Save har jo ingen hensikt i så måte. Det er mye dyrere å lade batteriet via bensinmotoren enn hva det koster å bare kjøre på bensin.

Ad over, jeg synes forbruket på langkjøring er ganske lavt egentlig? Et par faktorer man glemmer med bilen a) den veier 2 tonn b) du har over 200 hestekrefter tilgjengelig c) den har luftmotstand som en låvevegg.

Men jeg ville aldri kjøpt den dersom langkjøring var primærbehovet... tror jeg.

Synes heller ikke forbruket er ille, er kjøringen i nærområdet en sparer inn på uansett. Har til nå gjennomsnittforbruk på 0,31 etter 11000 km.

Hadde ingen lademulighet der jeg endte opp og brukte derfor save slik at jeg hadde masse krefter tilgjengelig med vogna på slep i dag. Har lest på annet forum at en kan risikere å havne i såkalt "turtle-mode" hvis det blir for krevende ved tomt batteri, altså sneglefart i motbakke. Dette skjedde ikke i dag på veg over Dovrefjell i alle fall :) Forbruk med tom campingvogn m/egenvekt 1145 kg ble 1.15 l/mil. Da gjenstår det å se hvordan det blir til sommeren med full bil og vogn.
#7
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Reelt forbruk på Outlander PHEV
lørdag 04. april 2015, klokken 06:57
Sitat fra: Hybrid-mannen på lørdag 04. april 2015, klokken 00:08
Men er save modus god økonomi?

Ikke noe jeg bruker til vanlig  :)  Ønsket å ende opp med fullt batteri etter å ha lest litt på utenlandske forum om kjøring med campingvogn. Er anbefalt å spare strøm for å få hjelp av el-motorene ved fjelloverganger.
#8
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Reelt forbruk på Outlander PHEV
fredag 03. april 2015, klokken 22:00
Kjørte i dag Levanger-Hønefoss med forbruk på 0,62. Startet med fullt batteri og avsluttet med ca. fullt batteri - save modus hele veien. Kun meg i bilen og litt bagasje. Mer spent på returen i morgen, da med campingvogn :)
#9
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Reelt forbruk på Outlander PHEV
onsdag 17. desember 2014, klokken 19:18
Oppdatering på forbruk: Etter 7400 km har snittforbruket vært pene 0,29 l/mil. Første tur i sprengkulde i dag tidlig, 13 minusgrader. Bilen var forvarmet og det var ikke noe problem å kjøre med ren el-drift sålenge klima stod på 15,0 grader. Ble derimot veldig kaldt i kupeen til slutt...
#10
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Reelt forbruk på Outlander PHEV
søndag 11. mai 2014, klokken 13:52
Fylte nylig 30 liter etter kjørte 800 km. 0,38 på mila med andre ord.  Skal sies at jeg er på flyttefot og har kjørt en del lengre turer med henger. Har foreløpig klart å kjøre ca 4 mil på ren eldrift. Bilen kan forvarmes før du skal kjøre, da slipper du å sette på klimaanlegget. Klimaanlegget settes da på OFF. Dersom du hadde klimaanlegget på ved siste kjøretur tror jeg motoren starter før du rekker å sette slå av klimaen. Tar et lite halvminutt før motoren da stopper er min erfaring.
Ellers kan du alltids sette på setevarmen uten at motoren starter.
#11
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Min Mitsubishi Outlander PHEV
søndag 16. februar 2014, klokken 22:00
Jeg vurderte også PHEV opp mot Rav4, 124 hk diesel-versjonen :) Havnet vel også rundt 100' i forskjell, men PHEV har et vesentlig høyere utstyrsnivå enn denne varianten av Rav4. Kombinasjonen eldrift, bensin og komfort om vinteren med app-styringen ble nok det som lokket meg. PHEV har jo også et dreiemoment som er på nivå med enkelte diesel-biler :)
Kjører såpass korte turer i det daglige at jeg stort sett kan kjøre bortimot helelektrisk, ville vel også vært ugunstig med diesel sånn sett.

Er det noen som forresten vet noe om servicekostnadene for PHEV?
#12
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Min Mitsubishi Outlander PHEV
fredag 14. februar 2014, klokken 22:59
Blir litt sammenliknbart med bil med turbo. Tar litt tid å jobbe opp power. Noe irriterende selvfølgelig,  men tror ikke dette blir et stort problem for meg. Har sett i utenlandske forum at de har testet 0-100 på 9-10 sekunder. Føler også den er kjappere enn min nåværende avensis som på papiret er 4 tideler kjappere  :)
#13
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Min Mitsubishi Outlander PHEV
søndag 09. februar 2014, klokken 21:04
Skjønner godt at du ønsker å teste bilen igjen :)
Fikk høre at bilen ankommer 27/3, men må påregne 3 uker med klargjøring. Forsøkte å hinte litt om det var mulig å få til noe før påsken, men han kunne ikke love noe. Kom over en video som viser ulike systemer i bruk på Outlander, vil tro det er likt på PHEV også:



(kom for øvrig over en australsk biltest med galleri av bilen i titanium grey: http://www.carsguide.com.au/pics/mitsubishi-outlander-plug-in-hybrid/5852/1/80922/)
#14
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Min Mitsubishi Outlander PHEV
fredag 07. februar 2014, klokken 17:27
Har bestilt instyle+ også i koksgrå.  Har denne fargen på min nåværende bil og har vært fornøyd med den. Tilvalg ellers ble avtakbart hengerfeste, innstegslister, skvettlapper, beskyttelseslist ved bagasjerom og piggfrie vinterdekk.

Ny bil ble plutselig aktuelt med barn nr 3 på vei.Fikk prøvd inn bilstolene da vi lånte bilen og det ser ut til å bli greit med plass.

Fikk låne bilen et døgn og fikk dermed kjørt den en del. Samboern hadde vist liten interesse for bilen tidligere men var solgt etter et par minutter i bilen. Behagelig med lite støy, god oversikt når en sitter høyt. Godt drag ved akselerasjon - følte faktisk ikke det var så ulikt min tidligere saab 9-3 aero med 210 hk. Ble plutselig en drøm å kjøre opp oppkjørselen fra huset med trekk på fire hjul. Mye å sette seg inn i, forsøkte å programmere bilen til å varme kupéen et par ganger men måtte gi opp - går vel bedre når en har en manual tilgjengelig.

Ser frem til å få bilen i midten av april!
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA