Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kongsvik

#1
Lading av Tesla / Sv: Hvilken rekkevidde får dere på 90% SOC?
tirsdag 18. oktober 2016, klokken 23:37
409km @ 90%. 5mnd gammel S90D - 6000km
#2
Sitat fra: Andrewas på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 09:37
Noe nytt i Eidfjord eller Lampeland enda?
Kjørte forbi Eidfjord på Søndag. Ingenting som har blitt påbegynt iallefall.
#3
Model S / Sv: S90D og degradering/rekkeviddetap
torsdag 28. april 2016, klokken 18:01
Sitat fra: fonberg på onsdag 27. april 2016, klokken 08:32
Etter min erfaring med langkjøring med TMS så er den mest typiske superladingen for meg å fylle fra 50 til 250 tkm (liker å ha ca. 50 km buffer). Hvor mange minutter lengre ladetid snakker vi for en slik syklus med 90-batteri kontra 85? Fem-ish? Mer?
Er også nysgjerrig på hva dette betyr i praksis. Noen som har tall å sammenligne med her?

Sitat fra: fonberg på onsdag 27. april 2016, klokken 08:32
Må forøvrig si jeg er veldig nysgjerrig på hva som ligger bak den saktere ladinga av 90-batteri. Hvis saken hadde vært at de har erfart at høy ladeeffekt oppover i SOC er generelt mer skadelig enn antatt, burde jo Tesla strupet ladeeffekten tilsvarende også for 85-erne?
Ja, og er det kjemi eller endringer i hardware burde det være kjent materie. Har noen fått uttalelser fra Tesla på årsaken til at 90D lader tregere?
#4
Model S / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
torsdag 31. mars 2016, klokken 08:08
Sitat fra: satheesh.net på onsdag 30. mars 2016, klokken 11:14
Her er en liten video jeg tok i fjor sommer etter ca. 60.000 km. Fortsatt like god! :)

Det der så forøvrig utrolig bra ut etter 60k! Var dette gull/platinum? Ikke gjort noe annen oppfølging/etterbehandling enn vanlig vask i perioden?
#5
Model S / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
onsdag 30. mars 2016, klokken 23:50
Sitat fra: satheesh.net på onsdag 30. mars 2016, klokken 11:14
Dette virker useriøst og/eller så er ikke jobben utført godt nok. Jeg har tatt kontakt med distributør av Ceramic Pro i Norge og fikk nettopp bekreftelse fra dem at de skulle ta kontakt med Brilliant.

Bra! Da får vi se om importøren rydder opp. Får uansett litt ekstra tid nå, siden bilen min ved overlevering hadde mye lakkskader som må utbedres før jeg kan lakkforsegle den. Samt at Tesla hadde valgt å sende den til polering selv om det motsatte var avtalt :( Ikke videre imponert...
#6
Model S / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
onsdag 30. mars 2016, klokken 07:27
Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 29. mars 2016, klokken 22:40
Skuffet.

Bilen har rullet 30.000 siden jeg la det på, og den ser IKKE fin ut lenger. Faktisk tapte den seg svært kjapt. Enten har de slurvet på Brilliant eller så er Ceramic Pro elendig.
Interessant. Ser flere andre er fornøyde med CeramicPro... Har du tatt dette opp med de?

Her er forøvrig info om Ditec coatingen (fant ikke noe på de norske sidene enda):
http://www.ditec-malmo.se/ditec-ceramic-ultra
#7
Model S / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
tirsdag 29. mars 2016, klokken 21:07
Sitat fra: o.b.lix på onsdag 14. oktober 2015, klokken 22:03
Det vil si at Ceramic Pro har ny importør i Norge - dette er still going strong.

Har nettopp bestilt full pakke til min - nå har de tilbud i Bergen.

Ditec har nylig kommet med en keramisk glasscoating, som er en 2 lags behandling som gjøres på 30t, og det gis 9 års garanti. Noen som har kjennskap/erfaring med dette? Kokstad Bilpleie i Bergen som gjør jobben. Prismessig ligger de litt over Ceramic Pro Gold som jeg har fått 25% rabatt på hos Brilliant Bilpleie. Denne tar 3 dager og de legger enda flere lag og inkluderer felger/plast/glass,etc. Hva var din erfaring med Ceramic Pro, o.b.lix?
#8
Model S / Sv: Kjøp av 70d
onsdag 02. desember 2015, klokken 23:08
Dette er en tur som gjøres en 4-5 ganger i året, så forventer at batteriet tåler 100% lading såpass ofte... Men høres ut som det blir marginalt med den distansen ja.
#9
Model S / Sv: Kjøp av 70d
onsdag 02. desember 2015, klokken 20:06
Sitat fra: Rico på søndag 29. november 2015, klokken 08:25
I sommer kjørte jeg t/r Hallingdal, 1000 høydemeter, 34 mil. Hadde lett fått 40 mil da. Nå i november med rundt 0 til -2 grader i Asker og rundt 7 minusgrader på fjellet så gikk ikke samme turen uten lading, men dog ikke langt unna. Småkjøring her nede slik været har vært siste uken så er nok rekkevidden nede i 26 mil.
Teller på knappene mellom en 70D og 85D, og kunne gjerne likt å høre litt mer fra flere av dere som har kjørt 70D en del på vinterføre. Hva oppnår dere av realistisk rekkevidde på langkjøring på norske vinterveier? Har en avstand på 275km mellom hjemsted og supercharger på Sandane. Er dette for ambisiøst for en 70D?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA