Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - StineLeaf

#1
Det hadde vært hyggelig, men er vel litt mye å be om en natt til søndag, hehe. Jeg møtte derimot på en ansatt som var innom og bytta bil, og han sa at hurtigladeren skrur seg av med en gang man setter i gang ladinga. Han kom innom noen timer senere for å høre hvordan det gikk, og det var jo omtenksomt :) Stod 2 timer på Brokelandsheia for å lade nok opp til Arendal og nå er jeg på sistnevnte sted og lader. Antar jeg er hjemme litt over kl 8, og da har hele turen tatt meg 13 timer når den burde ha tatt meg ca 8,5. Jaja, det er tøffe tider for elbilfolket! (Bortsett fra Teslaene selvsagt).
#2
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Drammen - Sandefjord
lørdag 28. juni 2014, klokken 21:30
Sitat fra: emil på lørdag 28. juni 2014, klokken 12:50

Uansett ville jeg i dette tilfellet tatt 15 minutter på hurtiglader i tønsberg

Hurtigladeren i Tønsberg er i ustand, står her nå og skal til Kristiansand. Står et skilt på døra om at Gravdahls auto har blitt Vestfold auto og flytter over gata 30/6, så tviler på at å fikse hurtigladeren er noen stor prioritering.
#3
Så nå står jeg her da, gravid og på flyttefot fra Oslo til Kristiansand. Må vel bare legge meg til å sove mens jeg lader på demobil-ladinga deres, for så å kjøre til Brokelandsheia og ta et par timer der også. Er sjeleglad for at jeg ikke må ta turen tilbake igjen. Nå må det virkelig bli forbedringer ift hurtigladestasjoner, dette er ikke holdbart!
#4
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ny kabel (um-evse) fra chargeamps
lørdag 08. mars 2014, klokken 21:18
Jeg vet hvertfall at man kan få bestille de nye kablene sånn at de fungerer med låsefunksjonen på nye Leaf. Husk å oppgi det i bestillinga di, hvis ikke låses ikke kabelen fast :)
#5
Lading / Sv: 16A lader Nissan Leaf
fredag 14. februar 2014, klokken 22:38
Takk for utfyllende og informerende svar!

Jeg hadde uten tvil gått for Charge-Amps sin. Én kabel og ingen overganger som man trenger å bekymre seg over ift. fukt. Føler det virker sikrere og mer behagelig.

Jeg hadde også bestilt EVI-kabelen, men avbestilte av samme grunn som deg. Føler nå at den prisforskjellen ikke blir så farlig, svir litt med en gang, men Charge-Amps har vært veldig behjelpelige når det har vært noe galt.

Når det gjelder en ny versjon er jeg ikke bekymret, føler de vet hva de holder på med og de har neppe ødelagt suksessproduktet sitt. Har forhåpninger om at de har gjort den låsetuppen på pistolen litt tykkere sånn at den passer til Leaf nå, slik at man slipper å gjøre egne modifikasjoner.

Håper virkelig kabelen kommer som planlagt, er så spent på forskjellen på 10A og 16A, i tillegg til at jeg er lei av å drasse på kladden.
#6
Lading / Sv: 16A lader Nissan Leaf
fredag 14. februar 2014, klokken 20:09
Hadde hjulpet hvis det gikk an å få kontakt med nofuel da. Har denne uka sendt de to mail og ringt de, alt uten svar. Nettsiden er fullstendig håpløs da det ikke går an å finne noen som helst info om kablene. Noen andre som har hatt bedre hell?
#7
Leaf 2010-2017 / Sv: Frontruta sprakk...
fredag 14. februar 2014, klokken 20:01
Er det normalt at frontruter sprekker så fort? Syns dette hørtes fryktelig skummelt ut...
#8
Agder elbilforening / Sv: Tur/retur Kristiansand-Oslo på vinteren
torsdag 13. februar 2014, klokken 11:26
Vi har bestemt oss for å ta turen så fort vi får levert en 16A-kabel, tross hurtigladesituasjonen. Når Ishavsveien åpner hurtigladerene tror jeg nok at jeg motvillig kommer til å kjøpe et tre måneders abonnement til 1100 kr, bare fordi jeg må kjøre denne strekningen veldig ofte fram til sommeren. Utrolig merkelig at det ikke finnes alternativer, det er jo E18. Håper det er standard med hurtiglading på bensinstasjoner langs de største veiene i løpet av det neste året eller to. Det må jo være en gullgruve å ha oss elbilister sose rundt på bensinstasjonen i en halvtime!
#9
Agder elbilforening / Tur/retur Kristiansand-Oslo på vinteren
onsdag 12. februar 2014, klokken 21:23
Ser det er lite aktivitet her, men jeg prøver likevel! Noen sørlendinger som har prøvd seg på en tur Kristiansand-Oslo og tilbake igjen på vinterstid? Når og hvis Ishavsveien åpner sine forbaska dyre hurtigladere blir det ikke noe problem, men det er planlagt å åpne i april og det føles altfor lenge til. Skal flytte tllbake til Kristiansand (hurra!) til sommeren og trenger å komme meg på visninger.

Noen som har erfaringer og gode tips de vil dele? En genial laderute f.eks?
#10
Ladeplasser og ladekabler / Sv: kjøpesenter lading
onsdag 12. februar 2014, klokken 21:02
Sitat fra: BE på onsdag 12. februar 2014, klokken 20:53
Sitat fra: lifern på onsdag 12. februar 2014, klokken 20:21
Hva skjer da dersom jeg kommer med
16A ledning,vist det er 10 A?
Da ryker sikringen, og du får ingen lading.


Aha, takk for oppklaring av det! Krysser fingrene for at noen får inn Charge-Amps-kabelen snart, blir fint å slippe ta med seg flere kabler når man skal på tur.
#11
Ladeplasser og ladekabler / Sv: kjøpesenter lading
onsdag 12. februar 2014, klokken 20:51
Nå har jeg ikke testa, men etter min forståelse vil du kunne lade med en 16A-kabel, men den trekker bare det som er tilgjengelig. LadeNå!-appen er veldig hendig da man kan gå inn på detaljer om forskjellige ladepunkt, deriblant hvilken styrke de har.
#12
Lading / Sv: 16A lader Nissan Leaf
tirsdag 11. februar 2014, klokken 22:02
Hva skal nofuel ha for Charge-Amps-kabelen? Finner ingen info på nettsida... Og er den på lager?
#13
Ladeplasser og ladekabler / Sv: EVI-lader kutter
tirsdag 11. februar 2014, klokken 19:56
Reklamasjonsretten, ja... Den hadde jeg glemt. De har vært så behjelpelige når det har vært noe feil har jeg skjønt her på forumet, men det kan jo fort snu. Elbilshop svarer jo faktisk på mail også.
#14
Ladeplasser og ladekabler / Sv: EVI-lader kutter
tirsdag 11. februar 2014, klokken 19:23
Hvis man bestiller direkte fra http://charge-amps.com blir det vel omtrent 1000 kr billigere enn hvis man tar det via Elbilshop. Har sett et regnestykke på en annen tråd hvor det endte opp med ca 5700 NOK (inkludert frakt og avgifter ved innførsel) fra Charge-Amps. 6500 NOK fra Elbilshop er uten frakt.
#15
Ladeplasser og ladekabler / Sv: EVI-lader kutter
tirsdag 11. februar 2014, klokken 18:01
Bobbulf: Fantastisk løsning! Har prøvd å maile Charge-Amps om dette, men får aldri noe svar. Fungerer alt annet som vanlig? Da tenker jeg på timer og varme (mulig dette ikke har noe med kabelen å gjøre, men det skader ikke å spørre...)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA