Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ctran

#1
Model S / Sv: Hva f... vil dette koste?
tirsdag 02. februar 2016, klokken 09:26
Han som gjorde dette, er han bosatt i Nordnes sammen med en bror? Husker en stund siden var en TMS som ble herpet der av to brødre og politet rotet vekk anmeldelsen osv. Ble bekymret nå som jeg begynte å trene i Nordnes Hallen  :(
#2
Går det an å lage en Max battery power knapp på appen?
#3
Model S / Sv: Mulig å bytte til ny type spyledyser?
fredag 15. januar 2016, klokken 23:24
Har en oktober 2015 med vinterpakke. Like ubrukelig.
#4
Model S / Sv: Endelig kom Spotify
lørdag 09. januar 2016, klokken 14:43
Flott at den oppdateringen blir delt opp da! Kommer det restriksjoner selv i rushtrafikken med AP uten midtdeler så skipper jeg den oppdateringen. To timer kø for dagen med gangfart vei uten midtdeler store deler av veien.
#5
Model S / Sv: Reelle Tesla konkurrenter i 2016 og 2017?
søndag 20. desember 2015, klokken 19:57
Mener det er ingen reel konkurrenter nå eller senere med mindre dem har like stor SC nettverk som Tesla. Den dagen jeg kan kjøre ned til Spania og østover til Italia, Hellas osv så kunne jeg vurdert det. Bergen - Oslo går unna med en lading på Gol som er normalt uansett hva slags type bil man kjører.
#6
Model S / Sv: Kjøp av brukt Tesla S
fredag 18. desember 2015, klokken 01:01
Du skriver den ene har autopilot og Acc, den andre har kun acc. Mener at har du Acc så har du også autopilot. Se på bildet av den 60 under nosecone i det svarte listen så skal det være en liten firkantet greie. Det er raderen. Acc bruker rader og kamera for å holde avstand. Google Tesla radar hvis du ikke forstod meg :)

Jeg syntes AP er gull jeg :) spesielt i rushtrafikken. Bare å slippe rattet/pedalene og slappe av.

Holder på å selge en bil selv, var heldig og fikk den sent 2014 med AP, ser nå min bil holder seg langt bedre i pris enn de andre uten AP. Kanskje det spiller ikke noen rolle folk her inne, men en ny Tesla kjøper ville nok satt pris på det som er nå og de neste oppdateringene som gjør den enda bedre som feks summon car. Forskjellen nå med nye software er sikkerhet med nødbrems, autopilot som blir bedre og bedre, selvparkering, auto langlys, bedre lyd isolasjon, elektriske bremser istedet for mekaniske osv osv
#7
I3 kjøpt april 2014 skal nå selges.

Den selges grunnet utvidelse av familien.

Utstyrsliste:

Hurtiglader
Skinn
Adaptive Cruisecontrol ( går ned til 0 km/t)
Kollisjonsvarsling med autobrems
Fotgjenger varsling med autobrems
Speed limit informasjon
Metallic hvit lakk
Varmepumpe
Vinterdekk ( kun kjørt 400 km)
Trafic Queue Assistance (bilen svinger, gasser og bremser i rushtrafikken for deg!)
Ryggekamera med hjelpe linjer
Ryggesensor bak og foran
Selvparkerende ( lukeparkering)
Navigasjon Business ink større skjerm.
Dab +

Bilen har så og si alt av utstyr utenom soltak og Harmon Kardon anlegg.
Valgte vekk disse tingene da soltaket var veldig lite og høre ikke noe stor forskjell på anleggene.


Feiler og mangler:
Er små bruks riper bak ved bagasjerommet som kan polers vekk.
En nøkkel ligger på havets bunn.. ( Kr 3400,- for ny )

Det er få biler som er til salgs nå på finn.no med denne utstyrs pakken.
Mye av valgene her var ren comfort men det jeg skulle absolutt ha var en selvkjørende bil i køen fordi jeg har 30 min - 1 time hver vei med kø hver dag. Fungerer ypperlig. En annen ting er at bruker man dette utstyr har jeg opplevd selv at rekkevidden økes. Om sommeren i Bergen har jeg en rekkevidde på 175-180 km ca. Rekord er 193. 

For å få denne pakken må det velges skinnseter 20500,-  + driving assistant 6800,-. Man kan se om bilen har denne pakken på venstre side av rattet, har den 3 knapper så har den ikke pakken og 5 knapper så har den pakken.

Ny pris på bil var 343 000,-
Kjørt 17k hittil.

Vurderes solgt 289 000,-
Vurderer også innbytte i en S1000rr med mellomlegg.

Bor i Bergen så den kan prøves her.

Send PM
#8
Skal på Europa tur til sommeren og madamen er allerede skremt så hun tar fly til siste destinasjon mens vi andre kjører. Da blir nok alle adaptere kjøpt, lært det nå.

Jeg slo av all AC når vi stoppet og kun på når vi kjørte. Merket en annen svakhet også. Når det snør for mye og er kaldt, vil snøen pakke seg helt inn på siden av fører siden og fryse til is. Måtte skuffle  vekk i fart mens vi kjørte i kolonnen.

Bergen Hovden uten kolonne på vinter tror jeg skal gå fint men ville tatt ladet litt i Røldal for å sikre meg så se hvor mye du har faktisk igjen når du er framme.
#9
Model S / Sv: Firmware 6.1
mandag 26. januar 2015, klokken 00:26
Fikk 6.1 i dag. Var ute å prøvde fjernlys og tacc. Fjernlysene funket ypperlig! La meg bak en bil i bekmørke, slo seg på rundt i svingen og når den så litt av baklyktene til bilen forran så slo den seg av igjen raskt. Tacc fungerte bra, spesielt den funksjonen der man trekker spaken mot seg i et halvt sec og den følger fartsgrensen. Savner at den kan regulere det automatisk når en bytter fartsgrense. Kommer det?
#10
Eneste jeg vet er at det heter haukeli skianlegg. Tesla sa det var flere ladestasjoner der noe som ikke stemte. Var bare rød kontak i en garasje. Husker han fra statens vegvesen var sinnsykt skeptisk til meg og lite blid når han spurte om jeg hadde nok strøm før kolonnen og jeg svarte 'håper det' med et forsiktig smil ;)
#11
Model S / Sv: Undersøkelse: Når mottok du FW 6.1 oppdateringen?
lørdag 24. januar 2015, klokken 12:08
Ikke fått jeg heller. Skal prøve å koble til WiFi for å se om det funker... Er litt optimist!
#12
Lading av Tesla / Sv: Superchargers Polen
torsdag 22. januar 2015, klokken 18:01
Ser ut som om det blir båt over fra Sverige da.
#13
Lading av Tesla / Superchargers Polen
onsdag 21. januar 2015, klokken 23:07
Skal kjøre til Litauen i sommer men har lyst å kjøre gjennom Tyskland så Polen. Står på tesla sine sider at det kommer i 2015. Noen som vet når dem kommer?
#14
Dette er mine erfaring og beklager for en hel vegg med tekst samt skrivefeil.

Som en fersk TMS eier tok jeg turen selv til Hovden fra Bergen to helger siden. 100% fra vi kjørte kl 07.00. Hadde ikke adapter for å lade i røldal så angsten ble stor for jeg kunne ikke få toppet av litt. Var ikke mer enn 70 km mellom de stedene men jeg hadde 170 eller noe igjen. Tenkte også på at fra Odda opp til røldal slukte den ekstremt mye i minus 5-9 grader med godt snø på veiene.

Da stigningen begynte opp haukeli traff jeg på en kolonne kjøring. Satt fast der i 2 timer før vi kunne begynne å kjøre ( aldri kjørt kolonne før). Ble mildt sakt ekstremt skjelven og sansene var skjerpet til tusen når det var en snøstorm med 2 meter maks med sikte og kilometeren minket drastisk. I haukeli tunnelen hadde jeg 47 igjen og det var 41 km igjen til Hovden. Så kriseplanen ble å ringe tesla og dem sendte meg til Hovden alpin anlegg.

Personellet var meget hyggelig men ingen av dem hadde snøring om lading der så dem henviste meg til en schuko. Heldigvis var det en annen TMS der jeg fant etter å ha rotet rundt til fots på området der i snøstormen som hadde en rød adapter jeg kunne låne. Pizza og noe drikke gjorde godt før vi kjørte med 100 km igjen på tanken. Merket at kilometeren økte kraftig rett etter jeg kjørte derifra fordi det var bare nedover bakke. Så jeg hadde faktisk nådd Hovden uten å lade!

Det som toppet seg var at hovden fjellet ble stengt 10 min før vi ankom! Fra krysset opp til hytta var det 3 mil. Så måtte kjøre ned til Vinje for å lade så kjøre gjennom dalen fjellet som var vel 150 km. For å si det sånn, været var MYE verre der uten kolonne. Sikten var så dårlig at en av oss måtte gå ut av bilen av til for å sjekke at det gikk an å kjøre der. Store partier ble holdt 10 km/t. Vi kom fram kl 5.30 om morgenen. Dvs vi brukte 21.5 timer kontra 4.5 timer iflg gpsen.

Det negative jeg merket, vindusviskerne ble store is klumper til slutt så måtte ut å fikse dette hver 20 min (brukte til og med varme på dem men hjalp ikke. Snøen la seg godt inn i hjulbuene bak og dem ble til is etter en stund, så måtte ut å slå dem ut. Redd for skader :)

Så det jeg har lært fra denne turen, sjekk været, ha alle adaptere og kabel og lesing av gjenstående km når det gjelder opp og ned fjell ( gleder meg til 6.1).

Kjerringa sa hun aldri ville være med på en slikt tur igjen i TMS men beroliggjorde henne at det var min dårlige planlegging som førte til denne ekstremt lange turen :) turen tilbake klarte vi å bruke hele 8 timer mindre!
#15
Model S / Sv: problem med å få kontakt med tesla App
mandag 12. januar 2015, klokken 08:24
Sliter med det samme her. Får ikke kontakt. Prøvd med både always connected og uten powersave.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA